Stránka 1 z 4

Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 11:36 am
od Pavel Dryml
Vážení modeláři pamětníci,
zajimá mě taková věc - na těchto jednotkách jsou pro označení konce vlaku konce přímo na skříni a vedle nich je plech, kterým by se asi měli dát zakrýt v případě, že nejsou na konci vlaku.
No a já se chci zetat, zda se to u nás skutečně použivalo, a jak to vlastně fungovalo ?

Všem děkuji za odpověď.

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 1:28 pm
od rchlumecky
Jestli mohu, tak se přidám také s dotazem :
- s jakou lokomotivou se typicky vyskytovala (v éře ČD i ČSD) ?
- Jezdila i v okolí Prahy ? zapojovalo se i víc 4-dílů za sebe ?

Mám ČD i ČSD verzi a vlastně nevím s jakou loko jí zapojit a jak "provozovat". Díky za info - stačí mi pár vět.

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 2:09 pm
od Petr Zatrepalek
Co pamatuju z dětství a vím z fotek:

bpjo čtyřdílné jednotky, nikdy kratší, na Posáz. pacifiku - tahal to hektor, mráča ale i 434ka z depa Vršovice.
Berounskou trať pak i až 2x čtyřdílná jednotka za papouchem, mráčou, brejlovcem. Jak to bylo jinde, to ale nevím...

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 2:26 pm
od StaraPakna
Prosím všechny o schovívavost, já pamatuji Praha Beroun dvoupatráky za hrbatou.... Neb tam byla trať elektrifikovaná jako první. Dokonce jednu dobu (spartakiáda a jiné monstr akce) jezdil tento vlak Praha Karlštejn jako výleťák. Mašina se přepřáhla a vezl nadšené budovatele socialismu zpět na spartakiádu.

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 2:48 pm
od marek kubík
Na internetu jsem našel fotky z konce jejich éry u ČD s lokomotivamy 140 a 141.Zde jsou případně odkazy: http://rp.webzdarma.cz/BP930/ http://www.parostroj.net/vozidla/E499/E499_0.htm

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 3:31 pm
od Michal Šuhajda
Ke konci provozu (2. polovina 90-tých let) jezdily zelený patra na osobáku mezi Plzní a Prahou. Tehdy je tahala 363.

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 3:47 pm
od rchlumecky
Petr Zatrepalek píše:Co pamatuju z dětství a vím z fotek:

bpjo čtyřdílné jednotky, nikdy kratší, na Posáz. pacifiku - tahal to hektor, mráča ale i 434ka z depa Vršovice.
Berounskou trať pak i až 2x čtyřdílná jednotka za papouchem, mráčou, brejlovcem. Jak to bylo jinde, to ale nevím...


Jezdily i na trati Praha - Davle - Čerčany ? S hektorem ?
Díky.

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 3:56 pm
od rchlumecky
Michal Šuhajda píše:Ke konci provozu (2. polovina 90-tých let) jezdily zelený patra na osobáku mezi Plzní a Prahou. Tehdy je tahala 363.


Díky za informaci .. jezdila jedna 4-jednotka nebo dvě ?

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 4:07 pm
od kecu.p
V knize Pod značkou ČKD je jich vyfoceno několik. Většinou jen jedna souprava, ale vyjímečně i dvě soupravy. Tažené brejlovcem, zamračenou i hektorem ... Cokoliv co mělo kola v té době. Klidně i bobina...

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 5:06 pm
od Pavel Dryml
To vím, fotek je na internetu dost, ale jak se označoval konec vlaku ??? To mě pořád zajimá.

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 7:07 pm
od Matasss
Byla tato souprava nasazena do provozu někde v okolí Brna :?:

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 7:34 pm
od martin_kuncl
Taky si pamatuju Michalem zmíněné osobáky Praha - Plzeň s 363. Pokud mne má paměť neklame, tak byly tuplované plus starší hytlák D.
Na Beroun (Řevnice) to jezidlo i se 150tkou, možná bych mohl mít někde fotku.
Jako malej si je pamatuju i na trati přes Rudnou.

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 8:31 pm
od Vladimír_B
Pavel Dryml píše:a jak to vlastně fungovalo ?
Krycí plech se otáčí za roh ze vnitř na čtyřhran.
Pavel Dryml píše:To vím, fotek je na internetu dost, ale jak se označoval konec vlaku ??? To mě pořád zajimá.
Na jedné parní jízdě s patry měli dole "viaflexy" a nahoře odkryté koncové svítilny. Po příjezdu do Lužné je na konci zaklopili a odklopili na druhém konci a přenesli viaflexky...
Více fotky: http://vladimirb.rajce.idnes.cz/Btjo_93 ... 007/#album
A někde jsem četl, že jezdily patra s mazutkama ze Zdic (Berouna) do Protivína... (Dráha? zkusím pohledat)

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 9:40 pm
od MirekTT
Matasss píše:Byla tato souprava nasazena do provozu někde v okolí Brna :?:


Pokud jde o patrové vozy, tak Brno - Břeclav, možná až Bratislava a naopak k Tišnovu a možná dál. Taháno převážně břeclavskými Laminátkami, navíc v kombinaci s normálními osobními vagony. Určitě období 86 až 88, co jsem jezdil do školy po trase mezi Zaječím a Břeclaví. Pamatuju se, že i v patrech bylo někdy obtížné získat místo k stání.

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 10:29 pm
od Pavel Dryml
Vladimír_B píše:
Pavel Dryml píše:a jak to vlastně fungovalo ?
Krycí plech se otáčí za roh ze vnitř na čtyřhran.
Pavel Dryml píše:To vím, fotek je na internetu dost, ale jak se označoval konec vlaku ??? To mě pořád zajimá.
Na jedné parní jízdě s patry měli dole "viaflexy" a nahoře odkryté koncové svítilny. Po příjezdu do Lužné je na konci zaklopili a odklopili na druhém konci a přenesli viaflexky...
Více fotky: http://vladimirb.rajce.idnes.cz/Btjo_93 ... 007/#album
A někde jsem četl, že jezdily patra s mazutkama ze Zdic (Berouna) do Protivína... (Dráha? zkusím pohledat)


Děkuju - to jjsem potřeboval vědět.