Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod Atkins » stř 23 pro, 2009 10:31 pm

Za mého dětství - na Košicko-Bohumínské - Bobina-služebák-jedna souprava "pater"...
Žabí tlama je moje velká láska :D
Uživatelský avatar
Atkins
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 15 kvě, 2009 10:23 am

Bpjo

Příspěvekod Václav Kolář » čtv 24 pro, 2009 12:45 pm

V 70. letech jezdily dvě jednotky spojené mezi Bratislavou a Brnem na osobních vlacích. Tahaly je laminátky LD Brno Maloměřice, většinou S 499.1 a lok. čety z Brna dolní n. A jestli mne paměť neklame, používaly se koncovky zabudované ve voze.
Václav Kolář
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 27 srp, 2008 3:17 pm
Bydliště: Bukov

Příspěvekod MAREKHO » čtv 24 pro, 2009 11:54 pm

V letech 1984 - 1988 jsem jezdil do Brna na učňák (BŘECLAV-BRNO). Myslím, že to byla laminátka, nějaký pošt. vůz, a potom dvě soupravy pater.
Někdy jen jedna,podle toho, co bylo za den + os. vozy. Měli jsme dokonce svou kliku na okna v poschodí.
Světla tam asi byla......, ale ty odrazky určitě..

Ještě si vzpomínám, jak se některé vozy kývaly v určité rychlosti tak, že se nedalo ani opřít, natož spát.... :cry: :cry:
ČD-V-;DCC-LENZ, PECO, PC.- PO 20.TI LETECH.
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
MAREKHO
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 15 dub, 2008 8:14 pm
Bydliště: UHERČICE

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 25 pro, 2009 9:42 am

rchlumecky píše:
Petr Zatrepalek píše:Co pamatuju z dětství a vím z fotek:

bpjo čtyřdílné jednotky, nikdy kratší, na Posáz. pacifiku - tahal to hektor, mráča ale i 434ka z depa Vršovice.
Berounskou trať pak i až 2x čtyřdílná jednotka za papouchem, mráčou, brejlovcem. Jak to bylo jinde, to ale nevím...


Jezdily i na trati Praha - Davle - Čerčany ? S hektorem ?
Díky.


Tak jsem zapátral v knihách - v knížce Posázav. pacifik - fotky - Čísovice 432.264 (4vozy), T435.057 (4vozy) Skochovice 1968, 524.1102 1968 (4 vozy) 1968 místo neznémé, jinak já sám jako kluk si osobně pamatuju jízdy 4-8vozových jednotek na větvi Pha Vršovice - Dobříš - za barčama a 434kama (byla to první pára co jsem jako kluk in natura viděl...) Jezdili jsme s babčou za tetou na chatu ke Mníšku....
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod pavel » pát 25 pro, 2009 11:19 am

Jezdily také až do odstavení pro špatný technický stav, vlastně donedávna na trati Ostrava hl.nádr. - Frýdlant n.O. Některé spoje pokračovaly až do Frenštátu p.R. a dokonce některé končíly až ve Veřovicích.Jezdily dvě soupravy spojené, po revoluci kdy nastal odliv cestujících, se časem (asi po sedmi ? letech ) redukovalo jen na jednu soupravu.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod el_salamo » pát 25 pro, 2009 2:26 pm

MirekTT píše:
Matasss píše:Byla tato souprava nasazena do provozu někde v okolí Brna :?:


Pokud jde o patrové vozy, tak Brno - Břeclav, možná až Bratislava a naopak k Tišnovu a možná dál. Taháno převážně břeclavskými Laminátkami, navíc v kombinaci s normálními osobními vagony. Určitě období 86 až 88, co jsem jezdil do školy po trase mezi Zaječím a Břeclaví. Pamatuju se, že i v patrech bylo někdy obtížné získat místo k stání.


Brno-Břeclav určitě (jezdívalo se z pátýho nástupiště :) ), skoro bych řekl, že občas jezdily i dvoje patra za sebo (ale možná se pletu, eště jsem tahal kačera:) )... Tahaly je určitě laminátky.
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 206
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod michal.kubista » pát 25 pro, 2009 2:37 pm

el_salamo píše:
MirekTT píše:
Matasss píše:Byla tato souprava nasazena do provozu někde v okolí Brna :?:


Pokud jde o patrové vozy, tak Brno - Břeclav, možná až Bratislava a naopak k Tišnovu a možná dál. Taháno převážně břeclavskými Laminátkami, navíc v kombinaci s normálními osobními vagony. Určitě období 86 až 88, co jsem jezdil do školy po trase mezi Zaječím a Břeclaví. Pamatuju se, že i v patrech bylo někdy obtížné získat místo k stání.


Brno-Břeclav určitě (jezdívalo se z pátýho nástupiště :) ), skoro bych řekl, že občas jezdily i dvoje patra za sebo (ale možná se pletu, eště jsem tahal kačera:) )... Tahaly je určitě laminátky.


I já potvrzuji, že jezdily, a to dokonce až do Bratislavy. Jezdily buď 2x 4 patráky, nebo 4 patráky + 4 jiné os. vagony, a ty se docela často lišily, takže je neuvedu jaké. Jiank to tahala téměř výhradně laminátka (S499.1)
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Příspěvekod MirekTT » pát 25 pro, 2009 2:48 pm

No já k tomu ještě dodám, že ty Laminátky byly asi fakt z Majlontu (LD Brno-Maloměřice). Když jsem byl v LD Břeclav na praxi, tak se sem tam nějaká Lamina objevila na lehčí údržbu, ale jestli byla břeclavská, to už si nevzpomenu. Ale Sergejema, Pilštykama, Hektorama a Emdvěstěšedesátdvojkama* se to tam jen hemžilo.

*M262 - čtyřnápravový motorový vůz, u kterého v depu nikdo nechtěl dělat spodek kvůli wc, tak jsme to většinou slízli mi učni :cry:

Jinak se omlouvám za OT.
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Sandy » sob 26 pro, 2009 8:34 am

Petr Zatrepalek píše:Tak jsem zapátral v knihách - v knížce Posázav. pacifik - fotky -:?: Čísovice 432.264 (4vozy), T435.057 (4vozy) Skochovice 1968, 524.1102 1968 (4 vozy) 1968 místo neznémé, jinak já sám jako kluk si osobně pamatuju jízdy 4-8vozových jednotek na větvi Pha Vršovice - Dobříš - za barčama a 434kama (byla to první pára co jsem jako kluk in natura viděl...) Jezdili jsme s babčou za tetou na chatu ke Mníšku....

Petře, jsem přecpaný a tudíž líný hledat :oops: . To je co za publikaci.
Jinak k "patrákům", jak se jim říkalo u nás v Poberouní.
Na trati Praha - Zdice pro ně bylo typické to, že mezi dvěma soupravami byl služební vůz.
Na této trati je také tahalo všechno, co v dané době bylo k dispozici. Třeba i Sergej. V počátcích jezdili hlavně s Papoušky.
Jednotky byly vždy čtyřdílné. V závěru jejich provozu(90.léta) se mohly objevit i trojdílné (již se neopravovaly).
Na "hrbaté" (Praha - Rudná u Prahy - Beroun) a na jedné větvi Posázavského pacifiku" (Praha - Davle - Čerčany) jezdily dvě soupravy, na trati do Dobříše většinou jen jedna (kvůli velkému stoupání u Klince ). Hektor tam s nimi měl velké problémy a většinou nedodržoval jízdní dobu.
Sandy
 
Příspěvky: 1485
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Martin HO » sob 26 pro, 2009 9:54 am

A jezdily někdy někde i dvojdílné ?
Martin HO
 

Příspěvekod Jirka1 » sob 26 pro, 2009 11:53 am

Martin HO píše:A jezdily někdy někde i dvojdílné ?

Pokud myslíš jednotku pouze se dvěma díly, tak v Železniční magazínu 10/2009 v recenzi na str. 29 hned v prvním odstavci je uvedeno (cituji): "Tyto známé jednotky jezdily již od roku 1952, resp. 1954, v obdobném provedení (pouze alternativně nejen čtyř-, ale i dvoudílném) také u Deutsche Reichsbahn."
Takže jezdily, ale pouze u DR, u nás ne. :D
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Příspěvekod Pavel Dryml » sob 26 pro, 2009 2:46 pm

Ještě si dovolím jeden dotaz:

Ty plechy (kterýmy se zakrývají konce vlaku) se otáčí oba zaroveň (,mechanismus) ? Nebo vlakvedoucí otočí jeden za služebního oddílu a pak jde na záchod a otočí druhý ?
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 26 pro, 2009 6:26 pm

Sandy píše:
Petr Zatrepalek píše:Tak jsem zapátral v knihách - v knížce Posázav. pacifik - fotky -:?: Čísovice 432.264 (4vozy), T435.057 (4vozy) Skochovice 1968, 524.1102 1968 (4 vozy) 1968 místo neznémé, jinak já sám jako kluk si osobně pamatuju jízdy 4-8vozových jednotek na větvi Pha Vršovice - Dobříš - za barčama a 434kama (byla to první pára co jsem jako kluk in natura viděl...) Jezdili jsme s babčou za tetou na chatu ke Mníšku....

Petře, jsem přecpaný a tudíž líný hledat :oops: . To je co za publikaci.
Jinak k "patrákům", jak se jim říkalo u nás v Poberouní.
Na trati Praha - Zdice pro ně bylo typické to, že mezi dvěma soupravami byl služební vůz.
Na této trati je také tahalo všechno, co v dané době bylo k dispozici. Třeba i Sergej. V počátcích jezdili hlavně s Papoušky.
Jednotky byly vždy čtyřdílné. V závěru jejich provozu(90.léta) se mohly objevit i trojdílné (již se neopravovaly).
Na "hrbaté" (Praha - Rudná u Prahy - Beroun) a na jedné větvi Posázavského pacifiku" (Praha - Davle - Čerčany) jezdily dvě soupravy, na trati do Dobříše většinou jen jedna (kvůli velkému stoupání u Klince ). Hektor tam s nimi měl velké problémy a většinou nedodržoval jízdní dobu.



M. Berka, Posázavský pacifik (historie trampinku a železnice na Zlaté řece), Nadas 1991 ISBN 80-7030-135-x
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Sandy » sob 26 pro, 2009 7:18 pm

Petr Zatrepalek píše:
Sandy píše:
Petr Zatrepalek píše:Tak jsem zapátral v knihách - v knížce Posázav. pacifik - fotky -:?: Čísovice 432.264 (4vozy), T435.057 (4vozy) Skochovice 1968, 524.1102 1968 (4 vozy) 1968 místo neznémé, ........

Petře, jsem přecpaný a tudíž líný hledat :oops: . To je co za publikaci....



M. Berka, Posázavský pacifik (historie trampinku a železnice na Zlaté řece), Nadas 1991 ISBN 80-7030-135-x

Díky :!: :lol:
Sandy
 
Příspěvky: 1485
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod Kajinek11 » stř 08 úno, 2017 4:39 pm

Nevíte vy znalí věci, jeslti se mohla v provozu vyskytovat čtyřdílná jednotka 1. série (tedy bez výhledového okna), v novém nátěru, tedy zelená bez žlutých pruhů a velkého nápisu ČSD? Fotky jsem googloval a nenašel.

Vždy jen: bez pruhů s oknem

a s pruhy bez okna. Viz fotky...

A jako druhou otazku mam, je proc jsou zadelana ty okna na kraji, kdyz je to sluzebni oddil (zachody jsou jinde), to aby vlakvedouci nevidel kde je??? :D

Díky za odpovědi
Přílohy
ScreenHunter_101 Feb. 08 17.32.jpg
zadelana okna???
ScreenHunter_100 Feb. 08 17.29.jpg
1. serie
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků