Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod Pavel Dryml » stř 23 pro, 2009 11:36 am

Vážení modeláři pamětníci,
zajimá mě taková věc - na těchto jednotkách jsou pro označení konce vlaku konce přímo na skříni a vedle nich je plech, kterým by se asi měli dát zakrýt v případě, že nejsou na konci vlaku.
No a já se chci zetat, zda se to u nás skutečně použivalo, a jak to vlastně fungovalo ?

Všem děkuji za odpověď.
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod rchlumecky » stř 23 pro, 2009 1:28 pm

Jestli mohu, tak se přidám také s dotazem :
- s jakou lokomotivou se typicky vyskytovala (v éře ČD i ČSD) ?
- Jezdila i v okolí Prahy ? zapojovalo se i víc 4-dílů za sebe ?

Mám ČD i ČSD verzi a vlastně nevím s jakou loko jí zapojit a jak "provozovat". Díky za info - stačí mi pár vět.
http://vlacky.jilove.net , H0, ČD i ČSD, GeoLine na koberci, Digitrax Loconet, DT402D - fakt dobrý !
rchlumecky
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon 12 kvě, 2008 11:58 am

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 23 pro, 2009 2:09 pm

Co pamatuju z dětství a vím z fotek:

bpjo čtyřdílné jednotky, nikdy kratší, na Posáz. pacifiku - tahal to hektor, mráča ale i 434ka z depa Vršovice.
Berounskou trať pak i až 2x čtyřdílná jednotka za papouchem, mráčou, brejlovcem. Jak to bylo jinde, to ale nevím...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod StaraPakna » stř 23 pro, 2009 2:26 pm

Prosím všechny o schovívavost, já pamatuji Praha Beroun dvoupatráky za hrbatou.... Neb tam byla trať elektrifikovaná jako první. Dokonce jednu dobu (spartakiáda a jiné monstr akce) jezdil tento vlak Praha Karlštejn jako výleťák. Mašina se přepřáhla a vezl nadšené budovatele socialismu zpět na spartakiádu.
Začínám a každý začátek je těžký, mám to ale na koho svést mám tři syny.
Moduluju N-ko
StaraPakna
 
Příspěvky: 147
Registrován: ned 20 zář, 2009 2:41 pm
Bydliště: Vesnička pod Řípem

Příspěvekod marek kubík » stř 23 pro, 2009 2:48 pm

Na internetu jsem našel fotky z konce jejich éry u ČD s lokomotivamy 140 a 141.Zde jsou případně odkazy: http://rp.webzdarma.cz/BP930/ http://www.parostroj.net/vozidla/E499/E499_0.htm
H0, H0e. ČSD, ČD, ZSSK, DCC, Faller car systém. Epochu neřeším, spíš ale současnost.
marek kubík
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř 03 pro, 2008 2:38 pm
Bydliště: Stochov okr.Kladno

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 23 pro, 2009 3:31 pm

Ke konci provozu (2. polovina 90-tých let) jezdily zelený patra na osobáku mezi Plzní a Prahou. Tehdy je tahala 363.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1591
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod rchlumecky » stř 23 pro, 2009 3:47 pm

Petr Zatrepalek píše:Co pamatuju z dětství a vím z fotek:

bpjo čtyřdílné jednotky, nikdy kratší, na Posáz. pacifiku - tahal to hektor, mráča ale i 434ka z depa Vršovice.
Berounskou trať pak i až 2x čtyřdílná jednotka za papouchem, mráčou, brejlovcem. Jak to bylo jinde, to ale nevím...


Jezdily i na trati Praha - Davle - Čerčany ? S hektorem ?
Díky.
http://vlacky.jilove.net , H0, ČD i ČSD, GeoLine na koberci, Digitrax Loconet, DT402D - fakt dobrý !
rchlumecky
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon 12 kvě, 2008 11:58 am

Příspěvekod rchlumecky » stř 23 pro, 2009 3:56 pm

Michal Šuhajda píše:Ke konci provozu (2. polovina 90-tých let) jezdily zelený patra na osobáku mezi Plzní a Prahou. Tehdy je tahala 363.


Díky za informaci .. jezdila jedna 4-jednotka nebo dvě ?
http://vlacky.jilove.net , H0, ČD i ČSD, GeoLine na koberci, Digitrax Loconet, DT402D - fakt dobrý !
rchlumecky
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon 12 kvě, 2008 11:58 am

Příspěvekod kecu.p » stř 23 pro, 2009 4:07 pm

V knize Pod značkou ČKD je jich vyfoceno několik. Většinou jen jedna souprava, ale vyjímečně i dvě soupravy. Tažené brejlovcem, zamračenou i hektorem ... Cokoliv co mělo kola v té době. Klidně i bobina...
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 603
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Pavel Dryml » stř 23 pro, 2009 5:06 pm

To vím, fotek je na internetu dost, ale jak se označoval konec vlaku ??? To mě pořád zajimá.
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod Matasss » stř 23 pro, 2009 7:07 pm

Byla tato souprava nasazena do provozu někde v okolí Brna :?:
Matasss
 
Příspěvky: 32
Registrován: sob 22 pro, 2007 9:07 pm
Bydliště: Holubice exit 210

Příspěvekod martin_kuncl » stř 23 pro, 2009 7:34 pm

Taky si pamatuju Michalem zmíněné osobáky Praha - Plzeň s 363. Pokud mne má paměť neklame, tak byly tuplované plus starší hytlák D.
Na Beroun (Řevnice) to jezidlo i se 150tkou, možná bych mohl mít někde fotku.
Jako malej si je pamatuju i na trati přes Rudnou.
martin_kuncl
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob 05 pro, 2009 3:10 pm
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Vladimír_B » stř 23 pro, 2009 8:31 pm

Pavel Dryml píše:a jak to vlastně fungovalo ?
Krycí plech se otáčí za roh ze vnitř na čtyřhran.
Pavel Dryml píše:To vím, fotek je na internetu dost, ale jak se označoval konec vlaku ??? To mě pořád zajimá.
Na jedné parní jízdě s patry měli dole "viaflexy" a nahoře odkryté koncové svítilny. Po příjezdu do Lužné je na konci zaklopili a odklopili na druhém konci a přenesli viaflexky...
Více fotky: http://vladimirb.rajce.idnes.cz/Btjo_93 ... 007/#album
A někde jsem četl, že jezdily patra s mazutkama ze Zdic (Berouna) do Protivína... (Dráha? zkusím pohledat)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 880
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod MirekTT » stř 23 pro, 2009 9:40 pm

Matasss píše:Byla tato souprava nasazena do provozu někde v okolí Brna :?:


Pokud jde o patrové vozy, tak Brno - Břeclav, možná až Bratislava a naopak k Tišnovu a možná dál. Taháno převážně břeclavskými Laminátkami, navíc v kombinaci s normálními osobními vagony. Určitě období 86 až 88, co jsem jezdil do školy po trase mezi Zaječím a Břeclaví. Pamatuju se, že i v patrech bylo někdy obtížné získat místo k stání.
MirekTT
 
Příspěvky: 2238
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Pavel Dryml » stř 23 pro, 2009 10:29 pm

Vladimír_B píše:
Pavel Dryml píše:a jak to vlastně fungovalo ?
Krycí plech se otáčí za roh ze vnitř na čtyřhran.
Pavel Dryml píše:To vím, fotek je na internetu dost, ale jak se označoval konec vlaku ??? To mě pořád zajimá.
Na jedné parní jízdě s patry měli dole "viaflexy" a nahoře odkryté koncové svítilny. Po příjezdu do Lužné je na konci zaklopili a odklopili na druhém konci a přenesli viaflexky...
Více fotky: http://vladimirb.rajce.idnes.cz/Btjo_93 ... 007/#album
A někde jsem četl, že jezdily patra s mazutkama ze Zdic (Berouna) do Protivína... (Dráha? zkusím pohledat)


Děkuju - to jjsem potřeboval vědět.
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Další

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jagg a 2 návštevníků