Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod jagg » pon 12 čer, 2017 7:02 pm

Na webu jsem našel tento obrázek mazutek? a zdá se mi, že ta patrová jednotka má kolmá čela, tak se ptám: je to hra stínů nebo se u nás zkoušelo toto provedení nebo sem zajížděly takové jednotky cizích správ (DR, DB a PKP - CFR asi těžko). Díky.

Obrázek
jagg
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 12 čer, 2017 8:40 am

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod Čouda » ned 18 čer, 2017 7:37 am

Ahojda!

Pokoušel se někdo z Vás o přestavbu staré jednotky v H0 od firmy Prefo/Schicht? Kdepak se dají opatřit obtisky?
Jednotku jsem si koupil - podařilo se vydražit na ebay za 1083Kč. Plánuji jí přestavět na jednotku první serie z 80. let - tedy zelenou bez vousů (žádnej cirkus). Na internetu jsem dokonce našel i nějaké fotky ze Smíchova, kde je vyfocena jednotka druhé serie v provedení, jaké požaduji. Mohl by mi někdo vyvrátit, zda v tomto období byly nápisy na jednotkách stejné? Domnívám se, že ano, že se s tím v dílnách moc nemazali. Pokud by někdo měl nějakou nepublikovanou fotografii, byl bych za ní moc a moc rád. Obávám se totiž, že stejně si obtisky (alespoň některé) budu muset nakreslit sám. Pochopitelně, že pokud se něco takového bude konat (v případě, že popisy nevyskládám z jiných obtiskových archů) budou obtisky k mání i pro ostatní + vyrobím nějaký foto-návod. Časový horizont po mě nechtějte. Může to být hotové za půl roku, nebo se s tím můžu párat 5 let. Každopádně reportáž bude zde http://www.mztrutnov.cz/
TT V. epocha // H0 IV. epocha.
Uživatelský avatar
Čouda
 
Příspěvky: 222
Registrován: sob 11 říj, 2008 8:59 am
Bydliště: Trutnov

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod Kajinek11 » ned 25 čer, 2017 9:05 am

Nevíte někdo jakou barvu měl nápis ČSD na verzi bez fousů? Většina fotek je černobílých a těžko poznat jestli je to bílé, nebo žluté..

Mpožná se to měnilo v průběhu času, no mě zajíma období kolem roku 1982.. Mám dokonce dojem, že se to tady na foru už řešilo, ale nemohu to najít..
Přílohy
Bpjo_smichov1.jpg
80- léta žlutá, nebo bílá?
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod Svratka » stř 26 črc, 2017 2:14 pm

jagg: Je to samozřejmě klasická patrová jednotka (spíš dvě na jednom vlaku). Jednotky s kolmými čely u nás nikdy nejezdily.

Kajinek11: Do roku cca 1992 se popisovalo žlutě, pak bíle. Platí stejná pravidla jako u ostatních vozů, žádná anomálie.
Svratka
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod gryzly » sob 03 pro, 2022 9:21 am

Jezdily u nás někdy někde tyto vozy dvoučlánkové ? Já si je pamatuji jen jako čtveřičky.
gryzly
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát 12 srp, 2022 1:18 pm

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod hank » sob 03 pro, 2022 10:33 am

gryzly píše:Jezdily u nás někdy někde tyto vozy dvoučlánkové?


Ne. Matně si vzpomínám, že jednou po nějaké nehodě jezdila jedna jednotka jako třídílná, ale trvalo to jenom několik dní.

I v NDR se tak jezdilo spíš výjimečně. Jednou z těch výjimek byla durynská kultovní Steilrampe Ilmenau - Schleusingen přes úvraťovou vrcholovou stanici Rennsteig, kde to ke konci parního provozu vozily 5spřežky řady 94.5-17 DR (ex pruské T16.1) s Riggenbachovoiu protitlakovou brzdou.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod gryzly » stř 07 pro, 2022 8:19 am

hank píše:
gryzly píše:Jezdily u nás někdy někde tyto vozy dvoučlánkové?


Ne. Matně si vzpomínám, že jednou po nějaké nehodě jezdila jedna jednotka jako třídílná, ale trvalo to jenom několik dní.

I v NDR se tak jezdilo spíš výjimečně. Jednou z těch výjimek byla durynská kultovní Steilrampe Ilmenau - Schleusingen přes úvraťovou vrcholovou stanici Rennsteig, kde to ke konci parního provozu vozily 5spřežky řady 94.5-17 DR (ex pruské T16.1) s Riggenbachovoiu protitlakovou brzdou.


Díky moc za info - hned jdu ze svého BTTB pokladu vypřáhnout jeden článek :D
gryzly
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát 12 srp, 2022 1:18 pm

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod čenda » stř 28 pro, 2022 4:33 pm

Ostravské s 475.1 nebo T478.3 do Břeclavi, nevím jistě ale možná i v pátek Bylnice nebo tam někam
čenda
 
Příspěvky: 25
Registrován: úte 03 dub, 2018 12:10 pm

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod čenda » stř 28 pro, 2022 4:36 pm

Bratislavské jeden pár do Komárna po žitým ostrově 751-Gs-BDs-Bpjo
čenda
 
Příspěvky: 25
Registrován: úte 03 dub, 2018 12:10 pm

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

Příspěvekod hank » stř 28 pro, 2022 5:28 pm

čenda píše:Ostravské s 475.1 nebo T478.3 do Břeclavi, nevím jistě ale možná i v pátek Bylnice nebo tam někam


Souprava byly dvě 4dílné jednotky. To tam někam byly v 70. letech Bojkovice. V pátek v podvečer Karviná - Bojkovice (v Uherském Hradišti kolem 18:50), zpět z Bojkovic v pondělí kolem půl druhé v noci, aby se stihlo být na šestou na šichtě na Ostravě (jak se dodnes říká na Slovácku). Do St. Města to vozily cecule (jinak se jim na Slovácku neřeklo...) a později brejláci, ze Staráku přes Uh. Hradiště na horní Vláru veselské 475.1, později T 478.1. Ten vlak míval v různých obdobích různé trasování, někdy taky začínal/končil v Českém Těšíně a na druhém konci ve Slavičíně, v 60. letech byl jižní konec trasy v Uherském Hradišti (tehdy - ještě za pracovních sobot - to vozily 477.0 se soupravou rybáků, ale depo už si nepamatuju - ValMez?); nicméně účel byl celá ta léta stejný - vozit na Ostravu a zpět domů především na Dolňácko, Kopanice a Luhačovické Zálesí ty tisíce lidí, kteří do podniků na Ostravsku jezdívali do práce na celý týden.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků