Výstražníky

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod kecu.p » čtv 17 pro, 2009 5:08 pm

mawerick píše:Honzo to není o zvyklosti. Dnes už se mnohem snadněji vyhodnocuje činnost a stav KO. Taktéž díky počítačům náprav lze snadno zjistit i směr. Proto je to NEJEN v Brodě takhle.



Zlatý Vranov u Stříbra ... on rozdíl mezi Vranovem a Brodem je ten že ve Vranově úsek PZZ je hned za odjezdovými návěstidly v obvodu výhybky číslo 2. V Brodě je to až za výhybkou číslo 2 a proto ten PZZ má pozitívku i když vlak stojí na staniční koleji, protože je tam ještě jeden KO a to právě výhybka číslo 2. Jinak by to bylo jako ve Vranově.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod maayaa » pát 18 pro, 2009 3:18 pm

Kdy proběhla ta výměna,to nevim jsem na dráze teprv 8 let,ty co to tam dělali,tak už jsou v důchodu.a neni to hlavní tah,je to skoro polní cesta na lokálce,a i když je tam provoz slušnej(vlaky) zatim předělání nehrozí.
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod kecu.p » sob 19 pro, 2009 4:08 pm

Jj, a jak si na tom s náhradníma žárovkáma?? Co kolejové obovody?? Klasika VUD?? Ja občas měl problém že mi přejezd nezanuloval pod motorem a o MUV ani nemluvím ;-) Ale pomohla úprava prodloužení reakce relé vyhodnocující anulaci X a D. Ja jinak mam na trati PZZ-EA s vystražníky AŽD 97 s optickou kontrolou. Docela fajn. Ale už se našel nějaký dobrák co mi aktívku postříkal modrým sprejem. Když byla výstraha tak jsem si toho nevšimnul, ale v okamžiku kdy kmitala bílá ... skoro nebyla vidět. Ale co se týče výměny optik ... staré AŽD 71 jsou na tom mnohem lépe. U plastových by si musel mít k dispozici náhradní dvířka a vyměnit je kus za kus...
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod hank » ned 20 pro, 2009 9:29 am

maayaa: Když jsi z LT, mohl bys znát přejezd silnice I/15 přes trať CL - Lovosice v Zahrádkách u CL. Já jsem se sice jako laik ve vaší diskusi už dávno ztratil, ale přesto: Mohl bys prosím zkusit "lidsky" vysvětlit, jak to v Zahrádkách funguje? Myslím tím ručně stahované závory a zároveň světelné PZZ (typ nevím - zřejmě některý z těch starších?), které je navíc na silnici ve směru od LT předsunuto zhruba na úroveň poslední výstražné tabule, tj. asi 80 m před přejezd. Je to v ostré pravotočivé zatáčce, takže z té úrovně na závory není vidět, a většina řidičů má problém s tím, zda mají zastavit u výstražníku nebo až u závor 8) Ale v této souvislosti mě hlavně zajímá, jaká je závislost obou zařízení a zda to není zbytečná duplicita. Zahrádky už dnes nejsou stanice a závorářky jsou tam poslední pozůstatek personálu.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6099
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Příspěvekod maayaa » ned 20 pro, 2009 9:00 pm

V těch AŽD71 výstražníkách jsou daný VÚD žárovkový patice na 25V.Všechno ostatní je VÚD.Anulace je v pohodě,vlaky se nám neztrácej(asi taky proto,že jich tam jezdí celkem dost)

Jak to funguje v Zahrádkách netušim,ale řek bych že se světelná výstraha spouští pomocí nějakého doteku v pohonu závor,ale je to jen spekulace(zkusim to zjistit).Co se týká umístění výstražníku od LT,co já vim,tak musí být dohlednost 20m,a kdyby byl u závory tak na tu vzdálenost neni vidět.No a zastavovat by se mělo už u toho výstražníku,protože hlavní výstraha jsou světla a závora je jen doplňková výstraha.
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Výstražníky

Příspěvekod Koudy » sob 25 srp, 2012 12:31 pm

Pánové, k vaší diskuzi o pozitivce - od roku 1998 platí ČSN 34 2650, která umožňuje pozitivku dávat i při obsazení některého úseku náležícího do přibližováku, pokud je přejezd v tomto směru kryt návěstidlem s absolutním významem návěsti stůj a je od přejezdu alespoň 50m. Takže záleží, kdy byl přejezd (nebo jeho úprava) projektován.

protože je tam ještě jeden KO

S tím to vůbec nesouvisí, viz výše.

Dnes už se mnohem snadněji vyhodnocuje činnost a stav KO.

Také nulová souvislost s výše popsaným.
Koudy
 
Příspěvky: 19
Registrován: sob 05 bře, 2011 3:26 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků