Výstražníky

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod kecu.p » ned 13 pro, 2009 10:31 am

Jj, V tomto máš asi pravdu. A co se týče označení zda PZZ má pozitívku, tak dnes by se to asi nemělo ani vyskytovat ... Na nových PZZ to není. Jedině co se tam ukázalo je označení výstražníku A,B,C,D ... a nově od tohoto roku (červen - červenec 2009) i označení PZZ dle jednotného plánu intengrovaného systému ... Například PZZ 369,239 Pňovany zastávka ležící na trati (Praha) - Plzeň - Cheb je označen P289.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod vonBahnhof » ned 13 pro, 2009 10:40 am

Ano, dneskla se to na nových výstražnících vůbec neuvádí. Většinou to bylo tak, že pozitivka nemohla být v obvodu stanice. Dnes už to asi jde s novým zab. zař. ve stanicích, protože v Kroměříži je na kojetínském zhlaví přejezd (výhybka je prakticky pár metrů za přejezdem) a už tam po právě provedené rekonstukci zab. zař. bílé světlo je. Takže to má výhodu hlavně pro motoristy, že nemusí jet přes přejezd 30 a nedělají se tam "špunty".
To značení přejezdů se udělalo, pokud jsem prozumněl dobře, jako opatření po tom nedávném průseru u Vraňan, jak tam ti debílci postavili auto na přejezd kvůli pojistce a policajti si nerozuměli s výpravčím, kde to auto vlastně uvízlo.
HO Lenz digital, IV./V. epocha, ČD, DB
http://von-bahnhof.rajce.net
Uživatelský avatar
vonBahnhof
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 11 říj, 2007 4:02 pm
Bydliště: Zlínský kraj - Kroměřížsko

Příspěvekod kecu.p » ned 13 pro, 2009 10:42 am

Ono takových průserů je více ... stačí se podívat na web drážní inspekce www.dicr.cz
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Výstražníky VÚD + vz. SSSR

Příspěvekod vonBahnhof » ned 13 pro, 2009 11:49 am

Naskenoval jsem něco o výstražnících a automatických závorách z brožury Zabezpečovací zařízení v železničním provozu, vyd. AŽD Praha, rok vydání neuveden, asi 1968

http://picasaweb.google.cz/vonBahnhof70/Vystrazniky?feat=directlink
HO Lenz digital, IV./V. epocha, ČD, DB
http://von-bahnhof.rajce.net
Uživatelský avatar
vonBahnhof
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 11 říj, 2007 4:02 pm
Bydliště: Zlínský kraj - Kroměřížsko

Příspěvekod maayaa » ned 13 pro, 2009 4:36 pm

1960 je dost pozdě,automatický přejezd se tu musel zkoušet a používat už dřív.Souvisí to s výstavbou novějších zab.zař.Např Elektrodynamika u nás byla první postavena v Přerově už v roce 1894,je nepravděpodobné,že by se dalších 60 let spouštěly závory pořád ručně,maximálně s kontrolou uzavření.Bohužel popis zařízení který tu byl před rokem 60 ve svojí knihovně nemám.Takže znám jako nejstarší taky jen PZZ typ SSSR,VÚD,a AŽD 71(a vlastně všechny jsem měl,nebo mám v údržbě :lol: ).To VÚD co udržuju má výstražníky z AŽD 71,ale dávaj se do toho VÚD žárovky a je tam pozitivka,takže takovej kočkopes.S padacím poruchovym štítem jsem to viděl tak max v muzeu :).
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod vonBahnhof » ned 13 pro, 2009 5:36 pm

maayaa píše:S padacím poruchovym štítem jsem to viděl tak max v muzeu :).


No, otec (dělal u AŽD) říkal, že tam byl elektromagnet a v případě přerušení napájení "to pustil" a ta placka s výstrahou liskla dolů, ale že to bylo mechanicky dost poruchový, takže se od toho poměrně rychle upustilo. Osobně jsem to taky viděl na několika vyobrazeních v knížkách, ale naživo ne:-) Každopádně to muselo být zajímavé. Horní štítek VÚD ale zůstal tak hluboký - byl počítán na ten sklopnou výstrahu.

Výstražník VÚD, co stával na přejezdu mezi Kojetínem a Chropyní (tehdy silnice I/47), byl zničen při nehodě kamionu cca r. 1976, ten už bezpečně pozitivku měl, stejně jako VÚD v Tovačově - Annině na Tovačovce - ten tam stál ještě relativně nedávno.

Na přejezdu kolejiště nákl. nádraží místních drah v Olomouci - Hodolanech za starým Vysokým mostem (předchůdce dnešního nadjezdu nad Olomouc hl. n. - ze směru od Přerova) bylo zajímavé přejezdové signalizační zařítení. Ještě v 70. - 80. letech - před totální rekonstrukcí nadjezdu a přerušení vlečkového kolejiště - byly u silnice dvousvětlové výstražníky se světly pod sebou. V té době už byly v dosti dezolátním stavu a nefunkční. Jejich původ tipuju tak na 30. - 40. l. Tady je přesná poloha http://www.mapy.cz/#mm=ZP@ax=139680768@ay=134252544@at=Zru%C5%A1en%C3%BD%20p%C5%99ejezd@ad=Zru%C5%A1en%C3%BD%20p%C5%99ejezd%20-%20Olomouc-Hodolany@x=139687168@y=134256128@z=14
HO Lenz digital, IV./V. epocha, ČD, DB
http://von-bahnhof.rajce.net
Uživatelský avatar
vonBahnhof
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 11 říj, 2007 4:02 pm
Bydliště: Zlínský kraj - Kroměřížsko

Příspěvekod kecu.p » pon 14 pro, 2009 6:37 pm

maayaa píše:1960 je dost pozdě,automatický přejezd se tu musel zkoušet a používat už dřív.Souvisí to s výstavbou novějších zab.zař.Např Elektrodynamika u nás byla první postavena v Přerově už v roce 1894,je nepravděpodobné,že by se dalších 60 let spouštěly závory pořád ručně,maximálně s kontrolou uzavření.Bohužel popis zařízení který tu byl před rokem 60 ve svojí knihovně nemám.Takže znám jako nejstarší taky jen PZZ typ SSSR,VÚD,a AŽD 71(a vlastně všechny jsem měl,nebo mám v údržbě :lol: ).To VÚD co udržuju má výstražníky z AŽD 71,ale dávaj se do toho VÚD žárovky a je tam pozitivka,takže takovej kočkopes.S padacím poruchovym štítem jsem to viděl tak max v muzeu :).



Znáš elektropohon ČKD ??? Ten se dával do elektrodynamiky... Později k mechanickým závorám kromě zvonkové výstrahy přibyla i světelná v podoboě jednoho červeného světla. viz http://www.pshzd.cz/akt_chrast.html
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod maayaa » pon 14 pro, 2009 9:51 pm

jj elektropohon ČKD znám,ale technický detaily už ne.Vim že to byla tak 1,2m vysoká skříň,na který byl přepínač chodu a nějaký okýnka se clonkama na kontrolu polohy.Ještě jsem si vzpomněl na tenhle přejezd http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/475291.jpg v Nemilkově,ale ten se stahuje klikou.
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod kecu.p » pon 14 pro, 2009 10:45 pm

Ja o elektropohonu ČKD ze školy věděl jen to že to existovalo ... Ale jinak nic víc ... Zajimavé řešení přejezdu. Ja mam VUD jen kolejové obvody a na tom postavené AŽD přejezdy s výstražníky AŽD 71. Jinak mam spíše PZZ-EA s výstražníky AŽD 99.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod maayaa » pon 14 pro, 2009 11:11 pm

kecu.p píše:Ja o elektropohonu ČKD ze školy věděl jen to že to existovalo ... Ale jinak nic víc ... Zajimavé řešení přejezdu. Ja mam VUD jen kolejové obvody a na tom postavené AŽD přejezdy s výstražníky AŽD 71. Jinak mam spíše PZZ-EA s výstražníky AŽD 99.

A jak je to udělaný?Já na VÚD dávám do AŽD71 žárovky z VÚD(25V).To tam jsou jen klasický AŽD na 12V dvouvláknový?
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod kecu.p » úte 15 pro, 2009 5:38 am

Jasně. Prostě jen kolejové obvody jsou VUD, z toho výsledné relé jsou zapojené do klasického zapojení přibližováků AJ, BJ a další vazby dle typologie AŽD. A do výstražníku AŽD jsou s 12V dvouvláknové žárovky. Spíše mě překvapuje tvoje přejezdy ;-)
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod mawerick » stř 16 pro, 2009 7:40 am

maayaa píše:S padacím poruchovym štítem jsem to viděl tak max v muzeu :).


Tenhle padací štítek na VÚD-éčkách pamatuju ještě i já a funkční a to nejsem žádnej veterán. A tehdy jako "mladej" byla moje práce ho zavjášet zpět i když nějakej "dobrák" ho shodil sám, jen tak z legrace. A nebylo to jen jednou či dvakrát. :evil: Takže se na hodně přejezdech tenhle štítek demontoval.

K té pozitivce na přejezdu v obvodu dopravny. Ta může svítit (blikat) pouze při všech volných kol. obvodech v té části dopravny kam přejezd náleží. Např. žst. Třemošná u Plzně (přejezdy na obou zhlaví), žst. Horní Bříza (přejezd cca uprostřed stanice). Ale jsou i takové přejezdy, které jsou na "státní" silnici (I/26) a na vlečce a mají i pozitivu. Ač jsou kolem přejezdu KO volné, pozitiva přesto nesvítí, protože je zde závislost na ZZ z blízké (200m) výhybny Chotěšov. (Policajti toho využívají a i přes to, že je vidět široko daleko kolem přejezdu, tak tam ty potvory měří, schováni za rel. domkem). A nebo se přejezd zkrátka vypíná pokud není udělen souhlas k obsluze vlečky. Pokud je udělen, potom se rozbliká bílá a PZZ je "oživeno" a funguje normálně.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod kecu.p » stř 16 pro, 2009 8:02 am

Martine. Co se týče kolejí ve stanicích a následné závislosti na PZZ s pozitívkou. Novinka. Ve stanici Brod nad Tichou je pozitívka v činnosti na PZZ-AC i když ti vlak projel přejezd a zůstal stát ve stanici na staniční koleji. Za starého ruského SZZ nemožné. Ale teď skutečnost. Ja sam jsem to ještě neviděl. Ale řekl bych že to je zcela proti tomu na co jsme zviklý :-(
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod mawerick » čtv 17 pro, 2009 2:33 pm

Honzo to není o zvyklosti. Dnes už se mnohem snadněji vyhodnocuje činnost a stav KO. Taktéž díky počítačům náprav lze snadno zjistit i směr. Proto je to NEJEN v Brodě takhle.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod kecu.p » čtv 17 pro, 2009 5:03 pm

maayaa píše:
kecu.p píše:Ja o elektropohonu ČKD ze školy věděl jen to že to existovalo ... Ale jinak nic víc ... Zajimavé řešení přejezdu. Ja mam VUD jen kolejové obvody a na tom postavené AŽD přejezdy s výstražníky AŽD 71. Jinak mam spíše PZZ-EA s výstražníky AŽD 99.

A jak je to udělaný?Já na VÚD dávám do AŽD71 žárovky z VÚD(25V).To tam jsou jen klasický AŽD na 12V dvouvláknový?



Kdy proběhla rekonstrukce PZZ VUD na výstražníky AŽD 71??? Podle nové platné T126 by měla proběhnout správně změna napětí na žárovkách. Tady bych řekl že k tomu nedošlo. A protože to není na hlavním tahu, brzské zlepšení asi nehrozí?? Nebo se pletu?? :?:
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků