Stránka 1 z 2

Železnice Desná - Kouty nad Desnou

PříspěvekNapsal: čtv 10 pro, 2009 8:43 am
od radekkrupka
Práce mě na 2 dny zavedla do tohoto vzdáleného kraje a tak jsem se trochu toulal. Byl jsem překvapený, jak je lokálka modernizovaná a ve výborné kondici. Teprve doma jsem pak zjistil, že po velké povodni byla cela trať opravená. Pokud se chete podívat, nafotil jsem něco v koncové stanici Kouty nad Desnou a na zastávce s nákladištěm v téže obci...

Obrázek

PříspěvekNapsal: čtv 10 pro, 2009 9:32 am
od michal.kubista
Pěkný fotečky, dobrá práce :D

PříspěvekNapsal: čtv 10 pro, 2009 9:57 am
od caruso82
naozaj pekne fotky, takto nejako si predstavujem modernu vyuzivanu lokalku.

PříspěvekNapsal: čtv 10 pro, 2009 10:37 am
od Vladimír_B
Zvláštní námezník, co znamená ta červená barva?
Konec vlakové cesty.
Na konci koleje, kde stojí MUVka je prohlížecí jáma
že by pozůstatek výtopny?
Pěkná reportáž.

PříspěvekNapsal: čtv 10 pro, 2009 10:55 am
od radekkrupka
Vladimír_B píše:
Zvláštní námezník, co znamená ta červená barva?
Konec vlakové cesty.
Na konci koleje, kde stojí MUVka je prohlížecí jáma
že by pozůstatek výtopny?
Pěkná reportáž.

Díky za vysvětlení!

Ad výtopna - pokud tam byla výtopna, není po ní ani stopy...

PříspěvekNapsal: čtv 10 pro, 2009 8:16 pm
od zugi
podle mých rodičů a co si sám pamatuji, jde opravdu o několikrát přestavěnou výtopnu. Z prapůvodního vybavení pro parní provoz nezbylo už nic. Nyní je budova v soukromém vlastnictví a je v ní turistická ubytovna.

Trať byla opravdu celá modernizována po povodních '98. Od té doby ji provozuje sdružení svazku obcí v údolí Desné. Šli u nás nějaký zvěsti, že by snad ČD chtěla trať zpátky, ale doufám, že to byly jen řeči...

Provoz je nyní především osobní, nákladního se moc nevozí. Při opravách byly některé stanice redukovány, případně zrušeny vlečky.

Pár fotek je na mých stránkách, protože k těmto konkrétním kolejím jsem to v mládí měl cca 50 m a teď zhruba kilaček :-)

PříspěvekNapsal: čtv 10 pro, 2009 11:16 pm
od otrubab
Hezké fotky :o
jen bych měl poznámku k té skříni označené v albu "Nové zabezpečovací zařízení?" jedná se o skříň EOV - elektrický ohřev výměn. To tykadlo co tam trčí je snímač srážek, a dole ten krytý hranol kousek nad zemí je zase závějový snímač. Úkolem, jak už název napovídá, je podle stavu počasí a nastavení vyhřívat jazyky a táhla výměn.

takhle nějak vypadá "pajšl" http://www.farcom.cz/lupa.php?adr=priklady&img=02

PříspěvekNapsal: pát 11 pro, 2009 9:07 am
od radekkrupka
otrubab píše:Hezké fotky :o
jen bych měl poznámku k té skříni označené v albu "Nové zabezpečovací zařízení?" jedná se o skříň EOV - elektrický ohřev výměn. To tykadlo co tam trčí je snímač srážek, a dole ten krytý hranol kousek nad zemí je zase závějový snímač. Úkolem, jak už název napovídá, je podle stavu počasí a nastavení vyhřívat jazyky a táhla výměn.

takhle nějak vypadá "pajšl" http://www.farcom.cz/lupa.php?adr=priklady&img=02

Díky za informaci... jsem skrz naskrz laik, takže jsem tipnul (proto ten otazník). Je fakt, že stanice nemá vjezdová ani odjezdová návěstidla, jenom zabezpečení přejezdu před zhlavím... opravím to

PříspěvekNapsal: pát 11 pro, 2009 12:30 pm
od Radek
Parádní fotky. Taky jsem nostalgicky zavzpomínal...

zugi píše:Provoz je nyní především osobní, nákladního se moc nevozí. Při opravách byly některé stanice redukovány, případně zrušeny vlečky.)
Nákladní doprava na těchto tratích, kde se vozilo hlavně dřevo má po sezóně. Dřív se z lesa odvezly co nejdelší klády na manipulační dřevosklad někde u nádraží, tam se rozřezaly podle tloušťky a kvality na jednotlivé sortimenty a ty se pak vagónovaly. V dnešní doběl čísel se to prý nerentuje. Dřevosklady s technickým zázemím a automatizovnýma linkama se ruší a manipuluje se ručně přímo v lese na 2 - 5 metrové výřezy - pro nás(dřeváky) opravdu chuťovka - a tím se většina dopravy dřeva přestěhovala na cesty.
Omlouvám se OT, já jen proč se dnes dřevosklady z nádraží vytrácejí.

Re: Železnice Desná - Kouty nad Desnou

PříspěvekNapsal: pát 11 pro, 2009 11:00 pm
od Zippich
radekkrupka píše:Práce mě na 2 dny zavedla do tohoto vzdáleného kraje a tak jsem se trochu toulal. Byl jsem překvapený, jak je lokálka modernizovaná a ve výborné kondici. Teprve doma jsem pak zjistil, že po velké povodni byla cela trať opravená. Pokud se chete podívat, nafotil jsem něco v koncové stanici Kouty nad Desnou a na zastávce s nákladištěm v téže obci...

http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... slideshow/


Příjemná fotoreportáž, díky. Potěšila mě informace o zamýšleném prodloužení trati. Už se těším na výlet zakončený lanovkou na Dlouhé Stráně. Takto agilní trať by si ale zasloužila lepší vozidla, než ty příšerné kostitřasy z Parsu...

PříspěvekNapsal: sob 12 pro, 2009 12:35 am
od hank
Kouty nad Desnou: Na té koleji s jámou bývala dřevěná remíza, byla dlouhá nejméně na 6 oken a 623.0, která tam do konce války vozila i osobáky, se do ní vešla celá. (Sice se traduje, že malletky jezdily na ramzovské dráze, ale ony zajížděly i na přilehlé lokálky, tj. do Koutů, Sobotína, Javorníka, Vidnavy a Zlatých Hor.) Později tam pravidelně nocovaly motoráky M 262.0. Ta budova za šturcem je k nepoznání přestavěná vodárna, která na remízu navazovala.

zdraví
hank

Re: Fotografie stanic

PříspěvekNapsal: ned 03 čer, 2012 1:04 pm
od el_salamo
Další výlet, tentokrát do Jeseníků... a tohle se samozřejmě nedá minout:

http://salamek.rajce.idnes.cz/kouty_nad_desnou

Re: Fotografie stanic

PříspěvekNapsal: ned 03 čer, 2012 7:18 pm
od Vladimír_B
Výkolejka, asi napevno - nevidím tam žádný mechanismus
Zámek se skrývá pod odklopným víčkem-ta malá kostička a osa otáčení je v úrovni paty kolejnice. Staré liberty nemají ani to protizávaží, za to mají hůlku na podepření :D
Pěkná stanička, akorát moc betonová a vyšlechtěná... :wink:

Re: Železnice Desná - Kouty nad Desnou

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2013 8:15 pm
od Janek.KP

Re: Železnice Desná - Kouty nad Desnou

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2013 8:18 pm
od radekkrupka
No vida, tady je dokonce i ta remíza, o které byla kdysi řeč.