Železnice Desná - Kouty nad Desnou

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Železnice Desná - Kouty nad Desnou

Příspěvekod radekkrupka » čtv 10 pro, 2009 8:43 am

Práce mě na 2 dny zavedla do tohoto vzdáleného kraje a tak jsem se trochu toulal. Byl jsem překvapený, jak je lokálka modernizovaná a ve výborné kondici. Teprve doma jsem pak zjistil, že po velké povodni byla cela trať opravená. Pokud se chete podívat, nafotil jsem něco v koncové stanici Kouty nad Desnou a na zastávce s nákladištěm v téže obci...

Obrázek
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod michal.kubista » čtv 10 pro, 2009 9:32 am

Pěkný fotečky, dobrá práce :D
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Příspěvekod caruso82 » čtv 10 pro, 2009 9:57 am

naozaj pekne fotky, takto nejako si predstavujem modernu vyuzivanu lokalku.
caruso82
 
Příspěvky: 93
Registrován: pon 07 črc, 2008 9:45 am

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 10 pro, 2009 10:37 am

Zvláštní námezník, co znamená ta červená barva?
Konec vlakové cesty.
Na konci koleje, kde stojí MUVka je prohlížecí jáma
že by pozůstatek výtopny?
Pěkná reportáž.
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod radekkrupka » čtv 10 pro, 2009 10:55 am

Vladimír_B píše:
Zvláštní námezník, co znamená ta červená barva?
Konec vlakové cesty.
Na konci koleje, kde stojí MUVka je prohlížecí jáma
že by pozůstatek výtopny?
Pěkná reportáž.

Díky za vysvětlení!

Ad výtopna - pokud tam byla výtopna, není po ní ani stopy...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod zugi » čtv 10 pro, 2009 8:16 pm

podle mých rodičů a co si sám pamatuji, jde opravdu o několikrát přestavěnou výtopnu. Z prapůvodního vybavení pro parní provoz nezbylo už nic. Nyní je budova v soukromém vlastnictví a je v ní turistická ubytovna.

Trať byla opravdu celá modernizována po povodních '98. Od té doby ji provozuje sdružení svazku obcí v údolí Desné. Šli u nás nějaký zvěsti, že by snad ČD chtěla trať zpátky, ale doufám, že to byly jen řeči...

Provoz je nyní především osobní, nákladního se moc nevozí. Při opravách byly některé stanice redukovány, případně zrušeny vlečky.

Pár fotek je na mých stránkách, protože k těmto konkrétním kolejím jsem to v mládí měl cca 50 m a teď zhruba kilaček :-)
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

Příspěvekod otrubab » čtv 10 pro, 2009 11:16 pm

Hezké fotky :o
jen bych měl poznámku k té skříni označené v albu "Nové zabezpečovací zařízení?" jedná se o skříň EOV - elektrický ohřev výměn. To tykadlo co tam trčí je snímač srážek, a dole ten krytý hranol kousek nad zemí je zase závějový snímač. Úkolem, jak už název napovídá, je podle stavu počasí a nastavení vyhřívat jazyky a táhla výměn.

takhle nějak vypadá "pajšl" http://www.farcom.cz/lupa.php?adr=priklady&img=02
Uživatelský avatar
otrubab
 
Příspěvky: 44
Registrován: sob 06 led, 2007 1:16 pm
Bydliště: Šternberk

Příspěvekod radekkrupka » pát 11 pro, 2009 9:07 am

otrubab píše:Hezké fotky :o
jen bych měl poznámku k té skříni označené v albu "Nové zabezpečovací zařízení?" jedná se o skříň EOV - elektrický ohřev výměn. To tykadlo co tam trčí je snímač srážek, a dole ten krytý hranol kousek nad zemí je zase závějový snímač. Úkolem, jak už název napovídá, je podle stavu počasí a nastavení vyhřívat jazyky a táhla výměn.

takhle nějak vypadá "pajšl" http://www.farcom.cz/lupa.php?adr=priklady&img=02

Díky za informaci... jsem skrz naskrz laik, takže jsem tipnul (proto ten otazník). Je fakt, že stanice nemá vjezdová ani odjezdová návěstidla, jenom zabezpečení přejezdu před zhlavím... opravím to
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Radek » pát 11 pro, 2009 12:30 pm

Parádní fotky. Taky jsem nostalgicky zavzpomínal...

zugi píše:Provoz je nyní především osobní, nákladního se moc nevozí. Při opravách byly některé stanice redukovány, případně zrušeny vlečky.)
Nákladní doprava na těchto tratích, kde se vozilo hlavně dřevo má po sezóně. Dřív se z lesa odvezly co nejdelší klády na manipulační dřevosklad někde u nádraží, tam se rozřezaly podle tloušťky a kvality na jednotlivé sortimenty a ty se pak vagónovaly. V dnešní doběl čísel se to prý nerentuje. Dřevosklady s technickým zázemím a automatizovnýma linkama se ruší a manipuluje se ručně přímo v lese na 2 - 5 metrové výřezy - pro nás(dřeváky) opravdu chuťovka - a tím se většina dopravy dřeva přestěhovala na cesty.
Omlouvám se OT, já jen proč se dnes dřevosklady z nádraží vytrácejí.
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Železnice Desná - Kouty nad Desnou

Příspěvekod Zippich » pát 11 pro, 2009 11:00 pm

radekkrupka píše:Práce mě na 2 dny zavedla do tohoto vzdáleného kraje a tak jsem se trochu toulal. Byl jsem překvapený, jak je lokálka modernizovaná a ve výborné kondici. Teprve doma jsem pak zjistil, že po velké povodni byla cela trať opravená. Pokud se chete podívat, nafotil jsem něco v koncové stanici Kouty nad Desnou a na zastávce s nákladištěm v téže obci...

http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... slideshow/


Příjemná fotoreportáž, díky. Potěšila mě informace o zamýšleném prodloužení trati. Už se těším na výlet zakončený lanovkou na Dlouhé Stráně. Takto agilní trať by si ale zasloužila lepší vozidla, než ty příšerné kostitřasy z Parsu...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod hank » sob 12 pro, 2009 12:35 am

Kouty nad Desnou: Na té koleji s jámou bývala dřevěná remíza, byla dlouhá nejméně na 6 oken a 623.0, která tam do konce války vozila i osobáky, se do ní vešla celá. (Sice se traduje, že malletky jezdily na ramzovské dráze, ale ony zajížděly i na přilehlé lokálky, tj. do Koutů, Sobotína, Javorníka, Vidnavy a Zlatých Hor.) Později tam pravidelně nocovaly motoráky M 262.0. Ta budova za šturcem je k nepoznání přestavěná vodárna, která na remízu navazovala.

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Fotografie stanic

Příspěvekod el_salamo » ned 03 čer, 2012 1:04 pm

Další výlet, tentokrát do Jeseníků... a tohle se samozřejmě nedá minout:

http://salamek.rajce.idnes.cz/kouty_nad_desnou
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 207
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Fotografie stanic

Příspěvekod Vladimír_B » ned 03 čer, 2012 7:18 pm

Výkolejka, asi napevno - nevidím tam žádný mechanismus
Zámek se skrývá pod odklopným víčkem-ta malá kostička a osa otáčení je v úrovni paty kolejnice. Staré liberty nemají ani to protizávaží, za to mají hůlku na podepření :D
Pěkná stanička, akorát moc betonová a vyšlechtěná... :wink:
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Železnice Desná - Kouty nad Desnou

Příspěvekod Janek.KP » úte 12 bře, 2013 8:15 pm

ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: Železnice Desná - Kouty nad Desnou

Příspěvekod radekkrupka » úte 12 bře, 2013 8:18 pm

No vida, tady je dokonce i ta remíza, o které byla kdysi řeč.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Další

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků