Stránka 1 z 1

Bývalá odbočná stanice Skalsko

PříspěvekNapsal: stř 23 zář, 2009 6:51 am
od radekkrupka
Včera jsem se náhodou pracovně dostal do bezprostřední blízkosti této stanice a zbystřil jsem, když jsem uviděl hezkou remízu se zachovalým vodním jeřábem. A v remíze bylo i překvapení :)

Možná znáte, pro mě velice příjemné překvapení... ze zbytku stanice moc fotek nemám, bohužel nebyl čas. Asi se tam budu muset podívat ještě jednou. Ze stanice vychází dnes zrušená trať Skalsko - Chotěšov, stanice leží v krásném hlubokém údolí a navazující tratě mají zajímavé sklonové poměry.

http://picasaweb.google.com/radekkrupka/Skalsko#

PříspěvekNapsal: stř 23 zář, 2009 6:59 am
od radekkrupka

PříspěvekNapsal: stř 23 zář, 2009 7:18 am
od Petr Zatrepalek
Prosím tě, co to je za zbytek rampy vlevo od remízy zhruba na úrovni vodního jeřábu? Že by zbytky zauhlování? Tahle stanička je moc hezký námět na diorámu nebo modul!

PříspěvekNapsal: stř 23 zář, 2009 8:04 am
od radekkrupka
Petr Zatrepalek píše:Prosím tě, co to je za zbytek rampy vlevo od remízy zhruba na úrovni vodního jeřábu? Že by zbytky zauhlování? Tahle stanička je moc hezký námět na diorámu nebo modul!

Pátral jsem po zbytcích zauhlování, ale nenašel jsem ani to, ani popelovou jámu. Kolej před remízou byla vykopaná a nově položená, zauhlování mohlo být teoreticky jinde ve stanici, např. na koleji, do které je zaústěná remíza. To, co na jedné fotce vypadá jako rampa, byl jenom jakýsi čtvercový sokl, mně neznámého účelu. Je to vidět trochu zde
http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... 9712717058

Pro doplnění - na mapě zde:
http://mapy.cz/#mm=FP@x=133849384@y=137170832@z=17

PříspěvekNapsal: stř 23 zář, 2009 8:36 am
od Michal Šuhajda
První co mě napadlo, že nově položená kolej je právě přes bývalou a zasypanou popel. jámu. Třeba na tom soklu dřív stávala kůlna nebo něco. Moc se mi nezdá, že by se jezdilo pro uhlí jinam po stanici...
Třeba se najde nějaký "železniční archeolog". Mě napadl Zdeněk Šindlauer (autor a ilustrátor skvělých knížek Už dlouho nejel žádnej vlak, Vlakopis Lužický, Severočeská transverzálka a dalších). Tipnul bych si, že to tam má celkem probádané.

PříspěvekNapsal: stř 23 zář, 2009 8:57 am
od radekkrupka
Michal Šuhajda píše:První co mě napadlo, že nově položená kolej je právě přes bývalou a zasypanou popel. jámu.

To mě napadlo hned taky, ale zdálo se mi, že kolej je položená ve výkopu na hlíně, žádné zbytky jámy jsem tam neviděl...

PříspěvekNapsal: stř 23 zář, 2009 9:26 am
od pavel
Tak to je nádhera, souhlasím s Petrem - dioráma nebo modul. Já by byl více pro modul.

PříspěvekNapsal: stř 23 zář, 2009 9:28 am
od Petr Zatrepalek
Michal Šuhajda píše:První co mě napadlo, že nově položená kolej je právě přes bývalou a zasypanou popel. jámu. Třeba na tom soklu dřív stávala kůlna nebo něco. Moc se mi nezdá, že by se jezdilo pro uhlí jinam po stanici...


Taky si myslím že jinak to nebude! A ten soklík asi zůstane navěky záhada pro nás všechny...

PříspěvekNapsal: stř 23 zář, 2009 9:34 am
od pavel
Ještě mě napadlo že by se to dalo použít i jako úvraťová stanice .

PříspěvekNapsal: pon 26 říj, 2009 6:19 pm
od radekkrupka
Takže pánové, jsem o něco chytřejší :lol:

Včera mě díky tomuto vláknu kontaktoval člověk, který v muzejní výtopně ve Skalsku přímo působí. Nevím, jestli se mu podaří osvětlit vše osobně, ale pouze rychlá informace ode mně:

Ten betonový/kamenný sokl naproti vodního jeřábu jsou skutečně zbytky zauhlování. Jinak popelová jáma byla, pokud jsem to správně pochopil, na třetí koleji od staniční budovy, čili ne před výtopnou...

Jinak pár zajímavostí, pokud je neznáte jako já, na které se dá ve Skalsku a jeho okolí narazit:

http://www.mbzs.net/fotoalbum.htm
http://vidner.net/mala-draha-skalsko/fotky.cs.html

Koněspřežka, která začala letos na podzim zkušební "provoz" na části zrušené trati:
http://www.stajkaterina.cz/konesprezka.html