Bývalá odbočná stanice Skalsko

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Bývalá odbočná stanice Skalsko

Příspěvekod radekkrupka » stř 23 zář, 2009 6:51 am

Včera jsem se náhodou pracovně dostal do bezprostřední blízkosti této stanice a zbystřil jsem, když jsem uviděl hezkou remízu se zachovalým vodním jeřábem. A v remíze bylo i překvapení :)

Možná znáte, pro mě velice příjemné překvapení... ze zbytku stanice moc fotek nemám, bohužel nebyl čas. Asi se tam budu muset podívat ještě jednou. Ze stanice vychází dnes zrušená trať Skalsko - Chotěšov, stanice leží v krásném hlubokém údolí a navazující tratě mají zajímavé sklonové poměry.

http://picasaweb.google.com/radekkrupka/Skalsko#
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)


Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 23 zář, 2009 7:18 am

Prosím tě, co to je za zbytek rampy vlevo od remízy zhruba na úrovni vodního jeřábu? Že by zbytky zauhlování? Tahle stanička je moc hezký námět na diorámu nebo modul!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod radekkrupka » stř 23 zář, 2009 8:04 am

Petr Zatrepalek píše:Prosím tě, co to je za zbytek rampy vlevo od remízy zhruba na úrovni vodního jeřábu? Že by zbytky zauhlování? Tahle stanička je moc hezký námět na diorámu nebo modul!

Pátral jsem po zbytcích zauhlování, ale nenašel jsem ani to, ani popelovou jámu. Kolej před remízou byla vykopaná a nově položená, zauhlování mohlo být teoreticky jinde ve stanici, např. na koleji, do které je zaústěná remíza. To, co na jedné fotce vypadá jako rampa, byl jenom jakýsi čtvercový sokl, mně neznámého účelu. Je to vidět trochu zde
http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... 9712717058

Pro doplnění - na mapě zde:
http://mapy.cz/#mm=FP@x=133849384@y=137170832@z=17
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 23 zář, 2009 8:36 am

První co mě napadlo, že nově položená kolej je právě přes bývalou a zasypanou popel. jámu. Třeba na tom soklu dřív stávala kůlna nebo něco. Moc se mi nezdá, že by se jezdilo pro uhlí jinam po stanici...
Třeba se najde nějaký "železniční archeolog". Mě napadl Zdeněk Šindlauer (autor a ilustrátor skvělých knížek Už dlouho nejel žádnej vlak, Vlakopis Lužický, Severočeská transverzálka a dalších). Tipnul bych si, že to tam má celkem probádané.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod radekkrupka » stř 23 zář, 2009 8:57 am

Michal Šuhajda píše:První co mě napadlo, že nově položená kolej je právě přes bývalou a zasypanou popel. jámu.

To mě napadlo hned taky, ale zdálo se mi, že kolej je položená ve výkopu na hlíně, žádné zbytky jámy jsem tam neviděl...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod pavel » stř 23 zář, 2009 9:26 am

Tak to je nádhera, souhlasím s Petrem - dioráma nebo modul. Já by byl více pro modul.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 23 zář, 2009 9:28 am

Michal Šuhajda píše:První co mě napadlo, že nově položená kolej je právě přes bývalou a zasypanou popel. jámu. Třeba na tom soklu dřív stávala kůlna nebo něco. Moc se mi nezdá, že by se jezdilo pro uhlí jinam po stanici...


Taky si myslím že jinak to nebude! A ten soklík asi zůstane navěky záhada pro nás všechny...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod pavel » stř 23 zář, 2009 9:34 am

Ještě mě napadlo že by se to dalo použít i jako úvraťová stanice .
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod radekkrupka » pon 26 říj, 2009 6:19 pm

Takže pánové, jsem o něco chytřejší :lol:

Včera mě díky tomuto vláknu kontaktoval člověk, který v muzejní výtopně ve Skalsku přímo působí. Nevím, jestli se mu podaří osvětlit vše osobně, ale pouze rychlá informace ode mně:

Ten betonový/kamenný sokl naproti vodního jeřábu jsou skutečně zbytky zauhlování. Jinak popelová jáma byla, pokud jsem to správně pochopil, na třetí koleji od staniční budovy, čili ne před výtopnou...

Jinak pár zajímavostí, pokud je neznáte jako já, na které se dá ve Skalsku a jeho okolí narazit:

http://www.mbzs.net/fotoalbum.htm
http://vidner.net/mala-draha-skalsko/fotky.cs.html

Koněspřežka, která začala letos na podzim zkušební "provoz" na části zrušené trati:
http://www.stajkaterina.cz/konesprezka.html
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků