Vyhybny - ČSD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod Radek » stř 10 čer, 2009 7:36 pm

Tomáš píše:... se moc necítím.

Pár dní se memej a ucítíš se.. :lol:
Parádní stavby i s popisem jsou tady: http://kubickaparabola.wz.cz/obsah_hlavni.htm
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod TTBlecha » stř 10 čer, 2009 8:08 pm

Jen pro upřesnění některých užívaných termínů:
Dopravna - je místo na dráze,které slouží k řízení jízd vlaků a posunu mezi dopravnami. Dopravny s kolejovým rozvětvením jsou železniční stanice, výhybny a odbočky.Dopravny bez kolejového rozvětvení jsou hradla,hlásky,oddílová návěstidla aut.bloku a aut. hradla.
Výhybna - je dopravna s kolejovým rozvětvením umožňujícím křižování a předjíždění vlaků.
Odbočka - je dopravna na širé trati umožňující přechod vlakůzjedné trati na druhou. Je obsluhována výpravčím nebo staničním dozorcem.
Pokud je u odbočky kusá kolej a funguje jako odvrat-boční ochrana vlakové cesty, není zde možné v žádném případě odstavovat jakákoliv vozidla. Ale dráha je hrozné "společenství" nejrůznějších vyjimek z vlastních předpisů...
Na odbočce nebo výhybně pokud nesloužily i jako zastávka osobní dopravy stačí jen malá stavba pro příslušného zaměstnance a zabezpečovací zařízení. Samozřejmě vše závisí od epochy,kterou zobrazuješ. Od to vycházej pro výběr stavby a osazení zabezpečovacím zařízením=návěstidly.
TTBlecha
 
Příspěvky: 58
Registrován: pát 17 dub, 2009 4:32 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvekod Tomáš » čtv 11 čer, 2009 4:04 pm

No začnu zkoušet stavbu samo domo.Pokud se to nezdaří koupím tu stavebnici a upravím ji.Ta úprava bude nutná,protože takhle čistý domečky fakt nikde nejsou :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod kecu.p » úte 03 lis, 2009 2:32 pm

Pracuji na trati Plzeň - Cheb, jedná se o III. tranzitní koridor. I v dnešní době zůstane část jednokolejná :!: . Na této trati jsou výhybny Vranov u Stříbra, Milíkov, Ošelín, Brod nad Tichou, Valy u Marianských Lázní a Salajna. Po rekonstrukci zanikne Salajna. V každé te výhybně byla a nebo stále je minimálně jedna výhybka jako odvrat, ale pozor :!: Tyto koleje jsou vybavené výkolejkou a tudíž zde bylo možno odstavit kolejové vozidlo, v Salajně dokonce šturc byl elektrifikován. Dnes je Vranov u Stříbra a Milíkov čistě jen dvě koleje, nic víc. Každá kolej má své odjezdové návěstidlo. Ohledně té odbočky, měl by jsi mít minimálně návěstidla ze strany končící dvojkolejky. Záleží jak dlouhý budeš mít úsek jednokolejné trati. Může to být také součást stanice...

Jinak v Praze hl. n. je dvojkolejný tunel který na druhé straně přechází do dvou jednokolejných tubusů směrem do Prahy Vršovice.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Sandy » stř 04 lis, 2009 7:30 pm

robot píše:Jen pro zajímavost v Praze funguje jedno docela staré nádraží ,co by dnešní výhybna Praha Vyšehrad.Leží na trati Praha - Plzeň, Praha Běchovice - Praha Vršovice - Praha Vyšehrad a na trati Praha - Praha Smíchov severní nástupiště - Zličín - Hostivice - Kladno.Zde je pár fotek z provozu.
http://pindolino.rajce.idnes.cz/Praha-Vysehrad/

Šmarjá mankote, robote, rychle to smázni! Vždyť jsi byl přítomen páchání trestného činu. A ty sem pověsíš důkaz. Doufám, žes to neprodleně ohlásil. :lol:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Sandy » stř 04 lis, 2009 10:10 pm

Michal Šuhajda píše:..........
JuroviH0: Sakra jak jsem mohl zapomenout, až Juro mě připomněl, že podobná odbočka "Tunel" je i v Praze na spojce mezi Krčí a Radotínem. Od Krče vede jedna kolej přes most Inteligence do tujnelu a u radotínského portálu je odbočka, kde se rozdělují trati. Odbočka je z části možná celá v tunelu, byl jsem tam pěšky už před lety, tak si to nepamatuju.

JanoviH0e: Trať 160 osobně neznám, ale někde jsem četl (tuším u jedné krásné fotky na želpage), že tam vlastně není dvojkolejka, ale několik hooodně dlouhých výhyben. Určitě někdo zanlý místních poměrů bude vědět víc.

PS: Ještě poznámka k odbočce v Praze. Slyšel jsem, že důvodem vzniku odbočky byla chyba projektanta tzv. "dělnického kádra s rychlovysokou školou", který při navrhování tunelu v oblouku požil průjezdný profil pro přímou, trať a teprve při stavbě se zjistilo, že se do tunelu dvě koleje prostě nevejdou.
Nicméně též jsem slyšel, že most přes Vltavu nemá dostatečnou únosnost, proto je v tam pouze jedna kolej. NIcméně informace jsou od zdroje JPP (jedna paní povídala - i když to byl pán :) )
Pokud tu šířím bludy, tak mě utněte!


Pravda je trochu prozaičtější. Z důvodů jiných priorit nebylo (dvoukolejné) pokračování trati směrem do Prahy Krče nikdy dostavěno ....
Tady se můžete podívat na pár obrázků
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Most_Inteligence/#album
A jedna historka z natáčení pro ty , kdo si myslí, že železniční modelařina je naprosto bezpečná činnost. :shock: Když jsem přecházel poměrně frekventovanou Strakonickou, tak jsem zakopl o středová svodidla a upadl do vozovky. :roll: Naštěstí mě nikdo nepřejel, protože řidiči zbystřili pozornost, když viděli podivného staříka, který se motá kde nemá. Ale pár teplých slov jsem si vyslechl .... :oops:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků