Stránka 1 z 1
výkres spodku Es

Napsal:
pát 15 kvě, 2009 12:36 pm
od rawen
Nazdar,
hledám výkres spodku vagonu Es, případně podobného. Z typáků, co jsem našel na parostroji, bohužel nevyčtu rozměry a spojení U profilů.
Děkuju za pomoc, Radek

Napsal:
sob 16 kvě, 2009 9:31 pm
od radeksindy
V Železničáři (č. 4 a 5, 1984) vyšel poměrně podrobný výkres Es/Vte včetně spodku od Jiřího Berky z KŽM Jesenice. V poznámkách mám napsáno: podrobný výkres, i spodek, 1:40. Naskenovaný ho nemám, časopis bych po troše snahy snad dohledal. Třeba bude někdo rychlejší.

Napsal:
ned 17 kvě, 2009 5:24 am
od rawen
Děkuju,
pomohlo by mi, kdyby to někdo naskenoval, jinak bych musel potrápit knihovnu UP v Olomouci, a to je na dýl...
Díky, Radek

Napsal:
ned 17 kvě, 2009 12:00 pm
od Domba
nevíte někdo na co všecko vyšli tyhle výkresy? koukám že na ten Vtu je hodně podrobnej: )) děkuju

Napsal:
ned 17 kvě, 2009 12:32 pm
od Hekttor
Trošku tady myslím kluci mícháte jablka a hrušky.
El/Vtu je starý vysokostěnný vůz s dřevěnými stěnami.
Es/Vte je novější celokovový vůz.
V Železničáři, pokud si dobře pamatuji, vyšly takto zpracovány ještě Ztr a Utz.

Napsal:
ned 17 kvě, 2009 1:57 pm
od radeksindy
Pod El se skrývá velká spousta starších konstrukcí (Vtd, Vtdr, Vtu apod.), a s materiálem svršku to zase úplně nesouvisí.
Výkresy, na něž je tu odkaz, jsou z modeláře a ne z Železničáře. Navíc je tam výkres v H0, nikoli skutečný spodek v měřítku 1:40.

Napsal:
ned 17 kvě, 2009 3:47 pm
od Hekttor
Je to tak - bylo to v Modeláři, omlouvám se.
Tím Vtu/El jsem myslel zcela konkrétně Vtu/El, protože na něj odkazuje zmatečný nadpis tohoto vlákna.
Tedy vysokostěnný vůz s dřevěnými stěnami a ocelovými dveřmi.

Napsal:
ned 17 kvě, 2009 4:51 pm
od rawen
Omlouvám se za zmatečný název vlákna - už jsem ho opravil.
Základem a podmětem pro moji stavbu jsou/byly výkresy v H0 z Modeláře, ty samé co poslal Lukáš. Nicméně chci dělat
http://www.parostroj.net/katalog/nv/for ... 0&razeni=0 (varianta "bočnice až dolů"), kterých zrovna stojí několik na prostějovském nádraží. Kolem dokola jsem si je prohlídl, ale pod ně kvůli nafocení spodku by asi vlézt nešlo.
Jak jsem psal, z výkresů na Parostroji moudrý nejsem a v tom Modeláři se taky přímo píše, že "použijeme upravený neodpovídající spodek Piko".
Radek

Napsal:
ned 17 kvě, 2009 5:54 pm
od Hekttor
Vlézt pod vagon a nafotit spodek ? Moje běžná kratochvíle.


Napsal:
stř 20 kvě, 2009 7:37 am
od rawen
radeksindy píše:V Železničáři (č. 4 a 5, 1984) vyšel poměrně podrobný výkres Es/Vte včetně spodku od Jiřího Berky z KŽM Jesenice. V poznámkách mám napsáno: podrobný výkres, i spodek, 1:40. Naskenovaný ho nemám, časopis bych po troše snahy snad dohledal. Třeba bude někdo rychlejší.
Včera jsem přepadnul olomouckou knihovnu, půjčil nějaké knížky (Nákladní vozy ČSD + reedice), ale výkres spodku tam není. Je tam podrobný slovní popis, ale v něm jsem se ztratil hned po hlavních podélnících z U240 a čelnících svařených ze dvou U180 s dodatečným plátem...
Takže znovu prosím o naskenování z časopisu Železničář - ten knihovna nemá.
Děkuju, Radek

Napsal:
stř 20 kvě, 2009 8:37 am
od Tax

Napsal:
stř 20 kvě, 2009 8:44 am
od rawen
Promiň, ale tohle tu je o pár příspěvků výš a je to z Modeláře...
Kdybys to četl, tak víš, že spodek je z jiného vozu, což jsem už taky zmínil.
Radek

Napsal:
stř 20 kvě, 2009 8:46 am
od Tax
rawen píše:Promiň, ale tohle tu je o pár příspěvků výš a je to z Modeláře...
Kdybys to četl, tak víš, že spodek je z jiného vozu, což jsem už taky zmínil.
Radek
Sypem si popol na havu, nečítal som poriadne

Len som to v rýchlosti prebehol
