Náklady na vozech

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Náklady na vozech

Příspěvekod JBr » pát 15 kvě, 2009 9:05 am

Vzhledem k tomu, ze mnozi z nas se snazi prazdne nakladni vozy naplnit nejakym nakladem, rikal jsem si, ze by nebylo spatne udelat vlakno, kam by se mohly davat fotky lozenych vozu, ktere by mohly slouzit jako pomucka pro tvorbu nakladu a pripadne i patricnou patinu vozu.

Jako prvni vlastovky pridavam fotky vozu Falls a Faccs lozenych vapencem, ktery je urceny k odsirovani splodin uhelnych elektraren. Jen pro zajimavost, jeden 110 MW elektrarensky blok spotrebuje na odsirovani denne cca 190 tun vapence, coz je asi 3,5 vozu.

ObrázekObrázekObrázek

Focene vozy byly soucasti spoupravy vlaku Pn 65780, ktery pravidelne kazdy vsedni den a sobotu vozi vapenec z Nucice do Kadane. Vlak miva obvykle pres 30 vozu (na tomhle konkretnim jsem z fotek napocital 17 Falls a minimalne 18 Faccs). Co se tyce mozneho modelovani provozu, tak je take zajimave, ze zminovany vlak se tvori postupne ve stanici Hostivice. Dvojice lokomotiv navazi v nekolika varkach (obvykle dvou) nalozene vozy z Nucice, kde jsou prebrany z vlecky lomu. Z Nucice do Hostivice jede vzdy jedna lokomotiva jako vlakova a druha na postrku. Po finalnim sestaveni soupravy v Hostivici pak vlak nyni uz s dvojici lokomotiv v cele odjizdi do Kladna (obvykle mezi 14:30-17:00), odkud pak pokracuje po seste vecerni dale na Kadan. Z Kladna ma pak cast cesty na postrku zarazenou jeste jednu lokomotivu. V cele byva obvykle dvojicka 755 001 a 755 002 a na postrku v posledni dobe nektera z kralupskych 753.7.

Edit: Pridany fotky vapencovych Faccs jako podklady pro patinu.

ObrázekObrázekObrázek
Naposledy upravil JBr dne ned 17 kvě, 2009 5:26 pm, celkově upraveno 2
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Domba » pát 15 kvě, 2009 9:15 am

skvělej nápad!!!tohle téme se hodí
děkuju kdyžtak nebude od věci když poděkuju asi za všechny na tomhle foru!: ))
doufám že se dostaneš na Zas (Ra) : ))
kdyžtak až budu mít čas tak přidám taky trochu do mlýna: ))
HO : ))
Uživatelský avatar
Domba
 
Příspěvky: 164
Registrován: stř 31 pro, 2008 11:12 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod VoVo » pát 15 kvě, 2009 10:00 am

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 4:44 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod JBr » ned 17 kvě, 2009 5:58 pm

Preprava dreva

Drevo na zpracovani se voziva na otevrenych ci plosinovych vozech s klanicemi, napr. Eas, Res. Zpracovane drevo se vozi v ruznych krytych vozech, pripadne rozlozene na plosinovych vozech.

Obrázek

Jako odpad pri zpracovani dreva vznika drevni stepka. Ta se vyuziva napr. k vyrobe topiv, ale u nas hlavne jako surovina pro papirny. Z pily Stora Enso ve Zdirci nad Doubravou se stepka pravidelne vozi do Hnevic a do Rakouska.

Obvykla souprava vlaku na stepku sestava z upravenych kontejnerovych vozu Sgs, kazdy s nakladem tri specialnich kontejneru -- woodtaineru -- pronajatych od rakouske firmy InnoFreight. Stepka se do kontejneru naklada shora nakladacem (kontejner je nekryty).

ObrázekObrázekObrázek

V posledni dobe jsem parkrat zaregistroval ucelenou soupravu tvorenou vozy Fmrrs spravy BDZ (ale s domovskou stanici v Nemecku). Tyto vozy se nakladaji take shora, ale oproti kontejnerum jsou kryte. Zatimco kontejnery se vykladaji pomoci specialniho vysokozdvizneho voziku, vozy Fmrrs by se mely vykladat pomoci bocnich klapek, podobne jako treba Falls. Zajimave jeste je, ze vzdy dva vozy tvori ucelenou jednotku se spolecnym brzdovym systemem.

ObrázekObrázek

Par slov k modelovani provozu...

Do pily Stora Enso Zdirec nad Doubravou smeruji denne minimalne 3 pary manipulaku, z toho jeden obvykle veze z Havlickova Brodu soupravu s prazdnymi kontejnery na nalozeni a vraci se s dalsi soupravou plnych kontejneru. Ostatni jsou prakticky jen soupravy s drevem ke zpracovani z HB a zpracovanym rezivem ze Zdirce (vyjimkou je ranni manipulak, na kterem byva obcas i jina zatez, protoze obsluhuje nakladiste CD Cargo v Chotebori). Na manipulaky je psana dvojice 742, s trochou stesti se v ni cas od casu da potkat i jediny kocour s EDB - havlickobrodsky 742 429.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků