Stránka 1 z 1

Výtopna Žatec-Západ

PříspěvekNapsal: úte 05 kvě, 2009 8:56 am
od Petr Berka
Vážení přátelé,

chystáme stavbu výtopny Žatec - Západ, proto sháníme jakékoliv informace o provozu, stavu, dislokovaných lokomotivách v tomto depu, a to ať fotografie, výkresy, plánky a pod..., případně o celé stanici.

Zároveň budeme rádi za jakékoliv historické informace o celé trati Plzeň - Žatec, třeba se nám jednou podaří vydat publikaci o této často opomíjené, ale v minulosti provozně velmi vytížené trati.

Předem děkuji

Petr Berka

PříspěvekNapsal: úte 05 kvě, 2009 3:46 pm
od Jarda H.
Držím palec, ať se dílo daří ! Bohužel dneska ty prostory vyhlíží přímo hrozně :roll: Opuštěné objekty bez oken a dveří, hustá vegetace, ... :cry: :cry: :cry:

Jen pro ilustraci ostatním (cca 20-25 fotek v polovině stránky z depa Žatec-Západ) - z diskuze na K-reportu : http://www.k-report.net/discus/messages ... 1236803337

PříspěvekNapsal: úte 05 kvě, 2009 4:13 pm
od Domba
pokad máš zájem tak mě kdyžtak napiš do SZ email nějaké fotky mám, začátkem roku sem se tam byl podivat ale koukal jsem na ty fotky v odkazu a mám podobný jen nemám interiéry budov: ))

PříspěvekNapsal: stř 06 kvě, 2009 7:17 am
od Petr Berka
Máme cca 140 fotek z 23.10.2007, a pak ještě ze zimy, když tam nebylo listí, včetně vnitřku výtopny (střecha na nás naštěstí nespadla)...spíš nás zajímá, pokud někdo nefotil na Západě během parního provozu a nemá na okraji fotky za lokomotivou vyčnívající kousek depa...

Nebo něco podobného jako toto: http://www.berka.vyrobce.cz/modely/Fotky/556-zatec.jpg :-)

PříspěvekNapsal: stř 06 kvě, 2009 1:29 pm
od Domba
ano chápu Vás potám se známých ale asi ztoho nic nebude máme problémy aj tady v LBC sehnat fotky z parního provozu myslim budovy:- /

PříspěvekNapsal: stř 06 kvě, 2009 2:43 pm
od milan ferdián
Petr Berka píše:Máme cca 140 fotek z 23.10.2007, a pak ještě ze zimy, když tam nebylo listí, včetně vnitřku výtopny (střecha na nás naštěstí nespadla)...spíš nás zajímá, pokud někdo nefotil na Západě během parního provozu a nemá na okraji fotky za lokomotivou vyčnívající kousek depa...

Nebo něco podobného jako toto: http://www.berka.vyrobce.cz/modely/Fotky/556-zatec.jpg :-)


A situační schéma kolejiště Žatec a Žatec-město máte ?Nejsem si teď jist léty,ale myslím že je to po II.sv.válce.

PříspěvekNapsal: čtv 07 kvě, 2009 8:39 am
od Petr Berka
milan ferdián píše:
A situační schéma kolejiště Žatec a Žatec-město máte ?Nejsem si teď jist léty,ale myslím že je to po II.sv.válce.


Bohužel nemáme, jen plán depa cca z 80. let, a pochopitelně současný stav.

Dodnes navíc nemáme vyjasněno, kdo, proč a v kterém roce výtopnu stavěl. Jisté je, že EPPK to nebyla, postavena je až za vlastnictví celé trati kkStB.

PříspěvekNapsal: ned 28 čer, 2009 7:41 pm
od Petr Berka
Tak jsme trochu pokročili, sice by to nyní téma mělo směřovat do oddílu Modelové kolejiště, ale nechme ho tady.

Takže patrně finální návrh, který se nám podařilo stěstnat na moduly, vypadá takto:
Obrázek

- měřítko H0
- celková délka stanice: 5,85m
(bez potřebných výtažných úseků k návěstidlům, k tomu budou sloužit standartní taťové moduly)
- kolejivo Peco
- čela modulů 3x B96 dle Fremo - nízká, točna Roco, 22m skutečné délky
- všechny stavby vlastní výroby, vč. stavěděl a rotundy
- Staniční budouva bude v budoucnu na samostatném modulu.

PříspěvekNapsal: pon 29 čer, 2009 5:53 pm
od milan ferdián
Takto složený modul stanice s depem z jednotlivých segmentů,jsem ještě zatím v praxi neviděl,ale mohu se mýlit.

PříspěvekNapsal: pon 29 čer, 2009 6:13 pm
od Jarda H.
Já zas držím palec třebas už jen proto, jak to dneska s depem v Žatci vypadá ! Tak ať se to všechno vydaří :!:

PříspěvekNapsal: pon 29 čer, 2009 8:14 pm
od Petr Berka
milan ferdián píše:Takto složený modul stanice s depem z jednotlivých segmentů,jsem ještě zatím v praxi neviděl,ale mohu se mýlit.


Co se týká depa, tak kromě volných paprsků za točnou, problém nevidím, jsou to skoro kolmé přechody. A přechody na vícekolejném nádraží jsou přece totéž. Uvidíme, jestli nakonec volné paprsky nebudem redukovat. Ten krajní hned u remízy bude patrně zkrácen, nebo srovnán podle budovy. Nicméně máme vyzkoušen přechod koleje přes hranu modulu na cca 40°, vyzkoušeno provozem, ani sunuté soupravy neměly problém.