Bečov nad Teplou - výtopna a stanice

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Bečov nad Teplou - výtopna a stanice

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 04 kvě, 2009 7:30 am

Vážení,
nemáte k dispozici, nějaké informace nebo fotografie z provozu výtopny v Bečově? případně i z pozdější doby. Hodí se jak plánky, tak i fotografie, ale ocením i údaje o dislokovaných vozidlech apod. Budu rád i za novější fotky, či údaje z pozdější doby.
Předem děkuji.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Jarda H. » pon 04 kvě, 2009 1:31 pm

Michale,
tento týden mi má přijít publikace 100 let trati Rakovník - Bečov n/T, takže až to budu mít v ruce, dám ti vědět, co by se z toho dalo pro tebe ofotit a poslat :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 04 kvě, 2009 5:59 pm

Jsem momentálně mimo,ale do 14 dnů ti pošlu aktuální fotky Bečova.Doufám,že to ještě k něčemu bude
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 05 kvě, 2009 7:29 am

Ahoj,
Určitě se to bude hodit. Nikam nepospíchám.
Sice pár fotek ze současnosti mám a chystám se do Bečova doplnit stav, ale nevím, kdy se tam dostanu a čím víc materiálu, tím líp.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod milan ferdián » stř 06 kvě, 2009 2:56 pm

Jarda H. píše:Michale,
tento týden mi má přijít publikace 100 let trati Rakovník - Bečov n/T, takže až to budu mít v ruce, dám ti vědět, co by se z toho dalo pro tebe ofotit a poslat :!:


Kdyby to Jarda nezvlád,tak ji náhodou taktéž mám,problém je ,že v brožurce nejsou žádné kolejová schémata. :(
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » stř 06 kvě, 2009 3:36 pm

milan ferdián píše: .....
Kdyby to Jarda nezvlád,tak ji náhodou taktéž mám, ....


Nezvládl jsem to, nezvládl ! Publikace mi došla dnes /středa/, s Michalem jsem si to krátce ujasnil v SZ už během úterka, protože Michal obsah mini-knížky zná !! Je to tak jak píšeš Milane, nic moc použitelného pro Michala Š. tam není :cry:

Ale zajímavé čtení to určitě je !! Jen tak pro zajímavost citace z publikace (především pro ty co mermomocí chtějí mít na jednom placu uhelnou skládku, popelovou jámu, tankování dieselů ... :wink: ) jak bylo taky řešeno zásobování naftou :

Pod fotografií V.Zusky s T211 je text : T211.039 zajišťovala v r.1958 veškerý provoz na trati Protivec - Bochov. Zbrojení naftou se provádělo v Bochově z cisterny, kterou si sebou přivezla z Rakovníka.

Vím, že je to poplatné době a technickému vybavení trati a stanice, přesto .....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 07 kvě, 2009 5:10 am

Knižka je zajímavá, ale o Bečově v ní opravdu skoro mic není.
Zatím se mi nepodařilo zjistit ani, kdy byl v Bečovské výtropně zastaven provoz, resp. kdy byla předána traťovákům, ani jak vypadalo původní kolejiště.
Podle obrázku z knížky V. Zusky L depa a jejich modely se mi zdá, že z točny vedlo víc kolejí než pouze tři do rotundy, zatím to nemám potvrzené. Snad na místě vypátrám víc. Zatím mám za sebou jen "bleskový" průzkum před rokem, ale bude to chtít podrobnější zkoumání. Doufám, že to stihnu, než rotunda spadne...
Co se týká toho zbrojení "prasátka" předpokládám, že cisterna stačila na několikeré tankování a do Rakovníka jezdila tak 1-2 měsíčně. Nejspíš byla mezi jednotlivými tankováními schována v remíze v Bochově, protože jinak by na naftu z ní jezdilo celé okolí :?
PS: Bochov je krásná koncová stanička jako dělaná pro modelové ztvárnění, byť st. budova byla dost nevhledně přestavěná. Jinak jsou tu 4 koleje (2 dopravní, 2 manipulační, dvoumístná remíza s vodárnou, vlečka k silu, silná nakládka dřeva...)
A ať sám sobě neodbíhám od tématu :D.. Pokud by měl někdo zájem o fotodokumentaci Bochova z loňského června ať se ozve na mail nebo sz
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Lubomír Dudek » pát 08 kvě, 2009 5:51 pm

Byl jsem to tam dnes navštívit.Paní ze stavědla mi povídala,že za rotundou byly ještě dvě koleje.Točna je ještě funkční,ale je to dřina pro čtyři lidi.Rotunda je opravdu v žalostném stavu a sem tam se používá už jen jedno stání.původně prý byly v kolejišti tři angličáky,nyní dva.kolej nejblíž nádražní budově je už hodně stará,pražce jsou místy totálně schnilé.Až to zpracuju,pošlu ti nějaké to foto
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Lubomír Dudek » ned 10 kvě, 2009 12:04 pm

Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Michal Šuhajda » ned 10 kvě, 2009 9:45 pm

Díky moc, super fotky. Já se tam chystla minulý čtvrtek, ale bohužel jsem musel změnit plány. Ještě jednou dík. Více přes SZ.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků