Stránka 1 z 2

Přeprava tanků T-34 na vozech Pao

PříspěvekNapsal: stř 28 úno, 2007 10:00 am
od Michal Dalecký
Můžete mi někdo poradit ohledně přepravy tanků T-34 na našich tratích ve III. epoše? Je možné použít vozy Pao? Nebo jen Px? Přepravovali na voze jeden tank, nebo dva? Co se týče uchycení, tak předpokládám, že byly ukotvené řetězy a byly zajištěné klíny. Pokud někdo máte foto, tak by to bylo skvělé.

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2007 3:18 pm
od Zx1974

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2007 3:29 pm
od Houmr
Osobně jsem vagónoval tank T34 upravený jako nosič radaru. Na vůz Paon se dával jeden. Dřevěné klíny se dali pod pásy a zatloukly 200mm dlouhými hřebíky přímo do prken paonu. Pak se dali řetězy křížem do ok u tanku a za boční oka vagonu. Pro přepravu do ruska se vše převagónovalo a opět upevnilo stejně jako u nás. Ale pak přišel jeden málčik a museli jsme udělat do ok u tanku a vagonu svazek drátů asi z 20ks 5mm drátu a ten se za pomocí tyče stáčel a dotahoval tank k vagonu. :lol: Po zážitku z jízdy po ruské magistrále jsem se už nedivil. :shock:

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2007 4:15 pm
od Michal Dalecký
Houmre diky. Predpokladal jsem, ze budes znat odpoved. Jen jak pises opravdu to byl Paon a ne Pao? Paon ma totiz nizke bocnice.

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2007 5:52 pm
od Houmr
OK. Pao. Jo ještě jsem zapomněl napsat, že po návratu domů jsme při posunu vykolejili na vyhybce a museli jsme přejždět přes zalomené vagony k rampě. :lol: Takže zážitků z vojny mám docela dost. :lol:

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2007 8:11 pm
od Michal Dalecký
Houmr píše:OK. Pao. Jo ještě jsem zapomněl napsat, že po návratu domů jsme při posunu vykolejili na vyhybce a museli jsme přejždět přes zalomené vagony k rampě. :lol: Takže zážitků z vojny mám docela dost. :lol:
Jeste jednu vec. Kliny jsou jasne. Ty napinaci retezy byly kotveny krizem a na tank upevneny na haky na celech a vzadu pod vyfuky. Kde ale byly uchyceny na plosak? Na oka na bocnicich?

PříspěvekNapsal: ned 04 bře, 2007 6:41 am
od Houmr
Jo nabocích.

PříspěvekNapsal: stř 05 zář, 2007 12:46 pm
od Pavel Dryml
Promiňte, že Vám skáču do diskuse, já na vojně jěště nebyl a už nebudu, ale slyšel jsem, že vojenská vozidla se do nedávna nemusela vázat na vozy , stačilo pouze zabrzdit a zařadit rychlost a takový transport pak měl nižší maximální rychlost asi 60 km/h

PříspěvekNapsal: stř 05 zář, 2007 1:03 pm
od Jan Jirásek
Pavel Dryml píše:Promiňte, že Vám skáču do diskuse, já na vojně jěště nebyl a už nebudu, ale slyšel jsem, že vojenská vozidla se do nedávna nemusela vázat na vozy , stačilo pouze zabrzdit a zařadit rychlost a takový transport pak měl nižší maximální rychlost asi 60 km/h


Vázat se možná nemuselo ale každopádně auto muselo být podšpalkováno u kol do obou směrů, něco jako čuba na koleji :D

PříspěvekNapsal: stř 05 zář, 2007 7:52 pm
od Pavel Dryml
No já jsem totiž četl v nějakém česopise, že ne ale určitě mě nevěřte a zajímejte se sami.

Pro vojenské přepravy na dráze totiž předpis ČD D 33 o vojenské přepravě, který v dnešní době již vázání nařizuje, ale nebavíme se o historii a jěště asi před pěti lety podle tohoto předpisu mělo stačit pouze zabrzdit a zařadit rychlost. Nebylo nutno ani dávat klíny ani vázat. Předpis D 33 nemám ani aktuální ani pět let starý proto mi nemusíte věřit, ale zapátrejte po někom, kdo ho má. Internet má toliko zákoutí :) :) :D

PříspěvekNapsal: stř 05 zář, 2007 7:55 pm
od Pavel Dryml
Jo a jěště vojenské transporty s neuvázanými vozidly měly o něco nižší rychlost asi 70km/h

PříspěvekNapsal: stř 05 zář, 2007 11:57 pm
od Jan Jirásek
Pavel Dryml píše:Jo a jěště vojenské transporty s neuvázanými vozidly měly o něco nižší rychlost asi 70km/h


Ježiš, to vypadá jako když jsi se vytočil :D já jsem to napsal tak, jak jsem to viděl několikrát tady u nás na ranžíru v Nymburce nebo v Kolíně. Tank jsem na vlastní oči na vagoně neviděl ale auta T a V3S, gazíky a džípy.. každý měl skosené špalky 2x na jedno kolo a propojené hákem proti prokluzu se speciální úpravou povrchu mezi špalkem a dřevěnou podlahou vagonu. Možná se to dnes už dělá asi jinak, nevím. Psal jsem jen to, co jsem viděl, je mi putna v jakém předpise se to píše/nepíše prostě tak to bylo. :roll:

PříspěvekNapsal: čtv 06 zář, 2007 7:00 am
od Pavel Dryml
To já nepopírám, že to tak bylo, pokud chtěly jet rychlej tak to vázat musely.

PříspěvekNapsal: čtv 06 zář, 2007 7:32 am
od Pavel Dryml
nešel jsem na internetu zajímavý článek na

http://www.cdcargo.cz/wps/wcm/resources ... trana7.pdf

přečtěte si jej jsou tam tři zajímavé věty.

Jo a s těma tankama se Vám omlouvám asi nepatřily mezi vyjmenovaná vozidla :roll:

P:S. jestli chceme modelovat železnici tak by nám nemělo být jedno, co se v jakém předpise píše, protože předpisy z dané doby řeší všechno :D a model je zmenšenina skutečnosti

PříspěvekNapsal: čtv 06 zář, 2007 12:14 pm
od Jan Jirásek
Pavel Dryml píše:nešel jsem na internetu zajímavý článek na

http://www.cdcargo.cz/wps/wcm/resources ... trana7.pdf

přečtěte si jej jsou tam tři zajímavé věty.

Jo a s těma tankama se Vám omlouvám asi nepatřily mezi vyjmenovaná vozidla :roll:

P:S. jestli chceme modelovat železnici tak by nám nemělo být jedno, co se v jakém předpise píše, protože předpisy z dané doby řeší všechno :D a model je zmenšenina skutečnosti


Když už jsme u těch přeprav vozidel na železnici. Docela by mě zajímalo, jak se "aretují" kola na vozech ROLA. Zblízka sem to nikdy neviděl, ale hádám že tam bude něco posuvného v podlaze stopy kol vozidla?! Čímž se to podloží a zapojistkuje? Jelikož ROLA jezdí převážně po koridorech, tak by tam nějaký spešl předpis mohl k tomu být. V německu jsem to u DB Cargo vůbec neviděl - jiná země, jiné zvyky..