Stránka 1 z 2

Chladící vůz Ibops (Lp)

PříspěvekNapsal: čtv 05 úno, 2009 7:24 am
od Martin HO
Vážení kolegové máte někdo informaci o existenci předlohy tohoto vozu na ČSD ? Já jsem narazil pouze na zmínku o vozech bez barevného nátěru (firmy) a v barevném provedení Prazdroj.

Předlohu k modelu ROCO v provedení ČSD Československé mrazírny a Správa státních rybníků v Třeboni jsem nedohledal. Myslím, že by to mohlo zajímat víc účastníků fóra a proto předem děkuji za poskytnuté informace.

PříspěvekNapsal: ned 29 bře, 2009 6:17 am
od George V.
...no dovolil bych si tvrdit, že se jedná o výmysly, obzvláště Správa rybářství v Třeboni, viz. velmi zajímavý údaj o délce vozu, který je vytištěn na skříni...To už by se lépe hodil mrazák, který vloni Roco udělalo v akci nákladních vozů DB IV. epochy.

Lp / Ibops

PříspěvekNapsal: sob 09 kvě, 2009 9:11 pm
od Tax
Zaujímalo by ma, ktoré konkrétne nápisy sa u vozov Lp / Ibops používali. Názory sú moc nejednotné, jediné, čo viem je, že mali nápisy Prazdroj, Budvar a Staropramen.

Našli by sa nejaké spesňujúce fotky alebo údaje ? Nerád by som vyprodukoval haluz.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

PříspěvekNapsal: ned 10 kvě, 2009 7:16 am
od Hekttor
Konkrétně Staropramen by měl vypadat takto:
Obrázek
Vozidla do MSTS či Trainz také nejsou zaručeným zdrojem podkladů pro modeláře. Prazdroj, Budvar a Staropramen potvrzuji, o Zlatém Bažantu pochybuji.

PříspěvekNapsal: ned 10 kvě, 2009 10:27 am
od milan ferdián
Kluci s těmi nápisy opatrně,mám pocit,že vše je jen reklama a potištěné chladící vozy jsou jen výmysl a slouží jen k odbytu .Teď se hrabu v archívu a zatím jsem našel jen tyto údaje a snímky.
Model vozu pro přepravu živých ryb Zr 520001 (1:15/Antonín Quadrát)
Ostatní údaje se týkají vozu řady La.

PříspěvekNapsal: ned 10 kvě, 2009 10:55 am
od Hekttor
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tentokrát se Milane mýlíš. Určitě bych na svůj model nedal něco, co je vycucáno z prstu. Tyhle konkrétní Lp 5 (typ EKB2 Wagonbau Dessau) skutečně měly tři provedení barevných reklamních nápisů, podklady jsou z Maruny - Kotnauera. Je pravda, že si je stejně mnozí tvůrci modelů, včetně těch 3D, přizpůsobují k obrazu svému.
Ty věci z Tvého archívu, jak píšeš, by mě dost zajímaly....

PříspěvekNapsal: ned 10 kvě, 2009 12:12 pm
od Tax
Hekttor píše:...Vozidla do MSTS či Trainz také nejsou zaručeným zdrojem podkladů pro modeláře. Prazdroj, Budvar a Staropramen potvrzuji, o Zlatém Bažantu pochybuji.

Dikes za názor. Ono ten model Staropramen a fotka skutočného vagónu si navzájom v detailoch odporujú.
Tie modely pre MSTS robím ja, takže budú také, ako pozbieram podklady. Preto nejaký model H0 alebo TT pre mňa nie je smerodatný, ten býva často prikrášlený či výrobcom, či už veľkým, alebo aj malosériovým, často sa reklamy malovali aj na nevhodný model - viz pivné reklamy na voze L/Icoqs ... Smerodatné sú dobové fotografie.
Čo sa týka podkladov pre osobné vagóny, tam sa mi veľmi dobre spolupracovalo s p. Ing. Ivo Mahelom, ovšem na kopu vecí, ako napr. staršie motorové vozy a nákladné vagóny je žalostne málo dôveryhodných dokumentov a poväčšine ak aj niekto má, ťažko sa to z neho doluje. O to si viac cením spolupráce s ľuďmi, ktorí sú ochotní podeliť sa o svoje často unikátne dokumenty. Spomedzi tých ochotných patrí moje poďakovanie najmä už spomínanému p. Mahelovi, ale aj J. a Vl. Bekovi, p. Kratochvílovi, Z. Michlovi, p. Cekulovi a kolegom - modelárom, ktorí sa venujú aj MSTS.

PříspěvekNapsal: ned 10 kvě, 2009 12:43 pm
od milan ferdián
Jiří,o to mi nejde,jestli mám pravdu :wink: .Je mi jasné,že máte k dispozici lepší podklady než já.Dovolím si zde jen otisknout jen některé články a snímky z ex časopisu ŽELEZNICE,kde se zde o tom psalo.Všimněte si u předposledního obrázku vozu Lp napravo, od Bořivoje Gryce.

ObrázekObrázekObrázekObrázek

PříspěvekNapsal: ned 10 kvě, 2009 12:56 pm
od Hekttor
Tak to je fajn a osobně mě to těší, Taxi, že si s tím lámete hlavu a snažíte se odpovědně sehnat podklady :-) .
Já to Milane myslel tak, že obecně vzato se dá pochopit podezření, že ty pomalované chlaďáky nejsou reálné, ale v tomto případě tomu tak není. Drtivá většina nabízených "piváků" v obchodech totiž buď je použití správného popisu na nesprávném voze, nebo použití nesprávného popisu na správném (pivním) voze, nebo obojí dohromady. Věrohodné (modelové) dřevěné piváky se dají sehnat v TT u DK - Model, v H0 BV - Model. No a správný pivní "plecháč" v TT už taky existuje - dovolil bych si, z vlastní zahrádky :-)
http://www.hekttor.biz/index.php?lng=CZE&m=1&act=katt&kat=2&kod=12073
Zatím foto prototypu a zatím Staropramen, další dva popisy (viz. výše), následují.

PříspěvekNapsal: ned 10 kvě, 2009 6:18 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: ned 10 kvě, 2009 7:20 pm
od radeksindy
U nově dodaných vozů Lp (voz.sk. 25) platí to, co je napsáno v Železničním modelářství IV, tedy Staropramen, Budvar a Plzen + bezreklamní varianta. Model B.Gryce nese reklamu Skuhrovského pivovaru, což je pivovar nacházející se na kolejišti KŽM Brno :-)

U starších vozů byly reklamních verzí desítky variant. V H0 vyrábí model BV-model a o jeho kvalitě by se daly vést dlouhé diskuze. Záleželo by hodně na tom co od něho očekáváte. Většina nápisových variant je bohužel špatná.

PříspěvekNapsal: ned 10 kvě, 2009 7:36 pm
od Jarda H.
VoVo píše:Jak dlouho vydržely vozy Ibops v provozu někdo prosím nevíte?


Dovolím si tipnout, že část vozů až do 90.let :wink: neboť na parostroji se lze dočíst :

1) vozy Lp přeznačeny v r.1968 na Ibops a Ibopqs (s elektr.kabelem)
2) v roce 1982 mají vozy (nový) jiný interval
3) parostroj uvádí : " .... docházelo u dvounápravových chladících vozů k odebírání průběžného kabelu elektr. topení, průběžného potrubí parního topení a dalším úpravám. V roce 1994 byly stanoveny pravidla přeznačení takto upravených vozů: vozy Ibopqs 805 9 na Ibops 806 05, ....!

Takže minimálně Ibopqs se devadesátých let dožily !

PříspěvekNapsal: ned 10 kvě, 2009 8:22 pm
od Tax
Jarda H. píše: ... 3) parostroj uvádí : " .... docházelo u dvounápravových chladících vozů k odebírání průběžného kabelu elektr. topení, průběžného potrubí parního topení a dalším úpravám. V roce 1994 byly stanoveny pravidla přeznačení takto upravených vozů: vozy Ibopqs 805 9 na Ibops 806 05, ...


To, že boli stanovené pravidlá na preznačenie pre vozy Ibops ešte neznamená, že nejaké boli ešte v "činnej službe". U ČSD bol pomerne bežný jav, že sa administratívne stanovilo nové značenie, hoci už v prakticky nebolo na čo - napr. M131.1 na 801 :D

Ináč ďakujem všetkým zúčastneným za pomoc :wink:

PříspěvekNapsal: pon 11 kvě, 2009 11:31 pm
od Tax
Takto nejako som sa s tým spolu s kolegom vysporiadal:

Obrázek

Tak mi napadá, mali aj vozy L a La nejaké reklamné nápisy ? Laz mal na bočnici nápis Československé mrazírny s ľadovým medveďom, ale nikde som nevidel vozy L a La s nejakými nápismi okrem nejasného nápisu Československý průmysl masný Praha na voze L. Jedine čo sa vyskytuje u výrobcov modelovej železnice, ale to je pravdepodobe naozaj len z reklamých dôvodov na zvýšenie predajnosti modelu :?

PS: Ďakujem Hekttorovi aj p. Ferdiánovi za pomoc.

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2009 11:24 am
od Hekttor
Nooo, tyhle už vypadají mnohem líp :-)