Výkres staniční budovy lokálky typ LVI/H ?

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod zugi » čtv 13 lis, 2008 10:31 pm

mohu nabídnout konkrétní řešení z Loučné
http://zugi.jvk.cz/tt/index.php?kat=moduly&sek=lc_navrh
Modul
Podklady

Jsou to okotované originál výkresy. Kvalita nic-moc, ale já podle toho stavim :-)
Naposledy upravil zugi dne čtv 19 srp, 2010 8:04 am, celkově upraveno 1
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

výkres staniční budovy

Příspěvekod Quest » sob 31 led, 2009 11:53 pm

Ahoj, nemáte náhodou někdo výkres staniční budovy typu Ha/IIIXXX? Stojí např. v Bezdružicích. Dík
Quest
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 20 led, 2009 6:26 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod radeksindy » čtv 05 úno, 2009 9:58 am

Označení normálie Ha/IIIXXX je hodně podivné. To nakonci by mělo být číslo zapsané římskými číslicemi, ale IIIXXX nedává smysl. Může jít o označení varianty níže uvedené normálie v kombinaci s nějakým překlepem.

Koukal jsem na fotografie a budova je podle mne postavena podle normálie číslo 16/H (nebo H/16, případně to může být psáno s XVI/H apod.). Bylo jich na našem území postaveno pár desítek v různých variantách. Buď úplně bez přístavby s prosklenými stěnami kryjícími nástupiště (dnes velice zachovalá v Černém Kříži), případně s přístavbami na jedné (právě Bezdružice) nebo obou stranách (Lomnice nad Popelkou). Tento výkres lze najít třeba v publikacích V. Londina a lze ji najít i v některých publikacích o místních drahách.
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod hank » sob 27 čer, 2009 8:57 pm

A co povíte na tohle? Žst Rovensko pod Troskami.

Pramen: Svět Železnice 3-4/2003. Zájemcům mohu poslat v původní velikosti e-mailem.

Plán je upravenou normálií 56/H ZvkČ - jak už tu někdo podotkl, normálie procházely i vývojem v čase. Ale třeba ty budovy na trati J. Hradec - N. Bystřice (Střížovice, Kunžak, Hůrky...), jejichž plánky byly zveřejněny v publikaci M. Justa, byly stavěny - ač v Čechách - podle normálií Dolnokraňských místních drah (dnes součást Slovinska).

Papírový vystřihovací model staniční budovy Rovensko v TT (1:120) lze získat za 50 Kč + poštovné tady:
http://papirovemodelarstvi.cz/forum/viewtopic.php?t=5820

zdraví
hank
Naposledy upravil hank dne ned 04 úno, 2018 6:33 pm, celkově upraveno 1
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re:

Příspěvekod juroH0 » ned 25 črc, 2010 7:48 am

radeksindy píše: ...tento výkres lze najít třeba v publikacích V. Londina...

Môžem poprosiť nejaký link kde sa dajú tieto publikácie zohnať? Vygoogliť sa mi nepodarilo nič.
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Výkres staniční budovy lokálky typ LVI/H ?

Příspěvekod milan ferdián » ned 25 črc, 2010 11:49 am

Máte to trochu popletené.Staniční budova v Černém Kříži,Bezdružice atd.jsou dle výkresu 16/H.jednopatrové s krytou verandou.Výkres LVI/H je skutečné přízemní budova dle Hanka.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Výkres staniční budovy lokálky typ LVI/H ?

Příspěvekod vvitty » ned 25 črc, 2010 12:46 pm

juroH0: ja si je nechal poslat odsud http://www.vdvmodely.cz/category.php?id_category=9, oba dily zaplni cele CD.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Výkres staniční budovy lokálky typ LVI/H ?

Příspěvekod juroH0 » ned 25 črc, 2010 1:21 pm

Ďakujem, a nevieš či sa dajú zohnať aj na pražskej burze?
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Výkres staniční budovy lokálky typ LVI/H ?

Příspěvekod vvitty » ned 25 črc, 2010 9:15 pm

Tak to netusim. Ja tam posledni dobou prodavam, takze nestiham ani obejit okolni stolky :cry:
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Výkres staniční budovy lokálky typ LVI/H ?

Příspěvekod juroH0 » pon 26 črc, 2010 7:50 am

Tak to zistím keď tam budem mať svojho človeka :D za link Ďakujem
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: výkres staniční budovy

Příspěvekod pekl024 » pon 15 lis, 2010 7:31 am

Quest píše:Ahoj, nemáte náhodou někdo výkres staniční budovy typu Ha/IIIXXX? Stojí např. v Bezdružicích. Dík



Ahoj, pokud by jsi sehnal ty plánky, tak prosím taky. Znám lidi z Bezdružické lokálky zeptám se jich jestli mají výkresy.
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Výkres staniční budovy lokálky typ LVI/H ?

Příspěvekod radeksindy » pon 15 lis, 2010 12:48 pm

Bezdružice mají budovu 16/H nebo občas také psáno XVI/H. Oznčení Ha/IIIXXX silně podezřelé, nikdy jsem jiné Ha v označení neviděl a IIIXXX opravdu není římská číslice. Něco k budovám 16/H lze nalézt zde http://www.k-report.net/budova-16h/, jinak výkres se nachází v elektronické publikaci vydané VDV modely.
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Výkres staniční budovy lokálky typ LVI/H ?

Příspěvekod vojtas » pon 06 pro, 2010 5:48 pm

Já jsem narazil na problematiku v umístění DK-viděl jsem oba případy:
Přílohy
T478 235-uprava.JPG
T478 235-uprava.JPG (102.66 KiB) Zobrazeno 8532 krát
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Výkres staniční budovy lokálky typ LVI/H ?

Příspěvekod hank » úte 07 pro, 2010 9:55 pm

V těchto budovách původně nebývaly ŽÁDNÉ dopravní kanceláře v dnešním smyslu slova (=pracoviště výpravčího se zabezpečovacím zařízením). V křídle kolmém ke koleji byl původně vždycky byt. V podélném křídle byl služební prostor (kancelář podúředníka nebo zřízence s pokladnou, později i telefonem) na jedno nebo na dvě okna a čekárna na ten zbytek. Podle toho tam byly uspořádány dveře, okna a příčky - v pohledu od kolejí dveře - okno - dveře nebo dveře - dveře - okno. Některé budovy měly v podélném křídle troje dveře - byt mohl zasahovat i do podélného křídla. Jiné normálie měly v podélném křídle 2, 4 nebo 5 okenních os.

Při pozdějších úpravách po zavedení dopravní služby se umístění dopravní kanceláře řešilo různě, často právě do bývalého bytu.

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re:

Příspěvekod MrSpok » sob 02 led, 2016 3:54 pm

hank píše:A co povíte na tohle? Žst Rovensko pod Troskami.
Pramen: Svět Železnice 3-4/2003. Zájemcům mohu poslat v původní velikosti e-mailem.
zdraví
hank


Zdravím HANKu
poprosím poslat Žst Rovensko pod Troskami v původní velikosti e-mailem... mrspok77@gmail.com
nejde mi poslat soukromou spravu tak píši sem.. děkuji předem :D
MrSpok
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob 02 led, 2016 1:06 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků