Stránka 1 z 1

Trolejbus na Paocku

PříspěvekNapsal: čtv 04 zář, 2008 10:50 am
od marwin
Chtel bych nalozit trolejbus na vagon (Pao), myslim si, ze to bude pekne osvezeni nakladni soupravy. Celkem se mi libi tento,
Obrázek
ale jak jsem se docetl na netu, zacali ho vyrabet uz v roce 1951(BTW netusite z ktere doby je toto barevne schema?). Obdobi ktere modeluji jsou 60. leta, tak me napadlo, jestli by ho bylo mozne videt na vagone v teto dobe. Otazka je jak casto se vubec trolejbusy po zeleznici prepravovaly, jestli jen po vyrobeni do ciloveho mesta a pak si ho v mistnich dilnach opravovali, ci je posilali na generalky nekam do opraven mimo mesto.
Dalsi otazka je, jak se trolejbusy pripravovaly na prevoz po zeleznici, jestli se jim sundaval sberac, jak byly na vagone zajisteny..... Pokud by nekdo mel fotku jakehokoliv trolejbusu nalozeneho na vagone, tak by to moc pomohlo. Dekuji za jakekoliv informace.

PříspěvekNapsal: čtv 04 zář, 2008 11:23 am
od Jarda H.
Sice je to akce ze současnosti - vagonování trolejbusů, ale je tady více jak 5O fotografií, tak snad ti to pomůže :

http://foto.reitmayer.cz/mhd/vagonovani/index.php?p=3

PříspěvekNapsal: čtv 04 zář, 2008 12:43 pm
od cíba
...jo a když už jsme u toho, neměl by někdo fotky vojenský techniky na vagónech? Kotvení tanků, nákladních aut a tak? Vím, že kdysi se o tom někde diskutovalo, ale nemůžu to nikde za živýho boha najít.
Předem díky. :wink:

PříspěvekNapsal: čtv 04 zář, 2008 3:17 pm
od "Beňa"
cíba píše:...jo a když už jsme u toho, neměl by někdo fotky vojenský techniky na vagónech? Kotvení tanků, nákladních aut a tak? Vím, že kdysi se o tom někde diskutovalo, ale nemůžu to nikde za živýho boha najít.
Předem díky. :wink:

No tata byl deset let tankista a něco se najezdil, a protože stavím vojenský transport, tak asi takto: tanky se vozily po dvou na Px( příp Pxx) tak, že najely hlavněmi k sobě, přičemž jedna byla rovně (tedy stabilizovaná) a druhá byla vytočená a protože kanón takto nebyl stabilizován tak byla přivázána k té stabilizované, tanky se nedrátovaly, pouze se podkládaly volnými články. BVP se taky jenom podkládaly, ale ty se vozily i na Pao. Ostatní( V3S, Tatry, Gazy, přívěsy) se vozily na Nas(Res) a Nsk(Kbkks) se sundanými klanicemi(sklopenými u Nas). Tato vozidla se prostě zabrzdila a podložila špalky... Neříkám že to tak bylo vždy, kamarád od záložáků vozil tanky po jednom na Pao, toto je pouze to co já vím od taty...

PříspěvekNapsal: čtv 04 zář, 2008 4:50 pm
od Jarda H.

PříspěvekNapsal: čtv 04 zář, 2008 5:43 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

Re: Trolejbus na Paocku

PříspěvekNapsal: čtv 04 zář, 2008 5:55 pm
od Martin Srb
marwin píše:...jak jsem se docetl na netu, zacali ho vyrabet uz v roce 1951(BTW netusite z ktere doby je toto barevne schema?). Obdobi ktere modeluji jsou 60. leta, tak me napadlo, jestli by ho bylo mozne videt na vagone v teto dobe. Otazka je jak casto se vubec trolejbusy po zeleznici prepravovaly, jestli jen po vyrobeni do ciloveho mesta a pak si ho v mistnich dilnach opravovali, ci je posilali na generalky nekam do opraven mimo mesto...
Podle Atlasu trolejbusů je to typ Škoda 7 Tr, výroba 1951-1955, celkem 166 kusů. Po roce 1961 skoro všechny prošly rekonstrukcí, a to jak "doma", tak ve Škodovce, tj. na vagonech se určitě objevovaly často (plus ještě různé přesuny ojetin mezi městy). Cílová stanice Plzeň je jistota.

K barevnému schématu: tohle je původní provedení z výroby, ale nevím, dokdy se udrželo (resp. bylo-li ještě jiné schéma mezi tímto a různými variantami "rudého unifiku")

K uložení na voze: podle modelu od Roca - nízkostěnný vůz a klíny; sběrače mohou zůstat, jestli nepřekážejí v obrysu.

Re: Trolejbus na Paocku

PříspěvekNapsal: čtv 04 zář, 2008 6:45 pm
od Yarda
Martin Srb píše: Cílová stanice Plzeň je jistota.

Malá poznámka: Trolejbusy se až do 90.let vyráběly ve Škodě Ostrov n.Ohří. Teprve po privatizaci se výroba přesunula do Plzně.

Re: Trolejbus na Paocku

PříspěvekNapsal: čtv 04 zář, 2008 6:52 pm
od maayaa
Yarda píše:
Martin Srb píše: Cílová stanice Plzeň je jistota.

Malá poznámka: Trolejbusy se až do 90.let vyráběly ve Škodě Ostrov n.Ohří. Teprve po privatizaci se výroba přesunula do Plzně.

No jo,ale tam se vyráběl až typ 8Tr.Ten se začal vyrábět v Plzni a v r.1960 se výroba přesunula do Ostrova.Jo a zkušební trať v Ostrově byla od r.1963

Re: Trolejbus na Paocku

PříspěvekNapsal: čtv 04 zář, 2008 7:01 pm
od Yarda
maayaa píše: No jo,ale tam se vyráběl až typ 8Tr.Ten se začal vyrábět v Plzni a v r.1960 se výroba přesunula do Ostrova.Jo a zkušební trať v Ostrově byla od r.1963

No jo, ale po r.1961...:

Martin Srb píše: Po roce 1961 skoro všechny prošly rekonstrukcí, a to jak "doma", tak ve Škodovce...Cílová stanice Plzeň je jistota.

PříspěvekNapsal: čtv 04 zář, 2008 9:10 pm
od Martin Srb
Aha, takže jistota není :) pardon. Rekonstruovala se výzbroj 7 Tr podle vzoru 8 Tr, což hovoří spíš pro Ostrov.

PříspěvekNapsal: pát 05 zář, 2008 12:00 pm
od Petr Zatrepalek
Malá poznámka - do cca roku 1973 (?) jezdily trolejbusy i v Praze (jako malý kluk si je pamatuju), a pochybuju že šly všechny do šrotu - takže můžeš mít inspiraci - převoz vozidla MHD Hl. m. Praha třeba do Plzně, Ostravy nebo Pardubic...

PříspěvekNapsal: pát 05 zář, 2008 2:44 pm
od Martin Srb
V Praze 7 Tr nikdy nejezdily (ani jiný typ v uvedené barevné kombinaci). Naštěstí atlas trolejbusů obsahuje evidenci do r. 1984, takže o přesunech 7 Tr okolo 60. let je tam následující:
1958 Most/Litvínov (č. 105) -> Děčín (č. 2)
1958 Most/Litvínov (č. 111) -> Teplice (č. 107)
1959 Most/Litvínov (č. 106) -> Teplice (č. 112)
1959 Most/Litvínov (č. 107) -> Hradec Králové (č. 71)
1959 Most/Litvínov (č. 102, 110) -> Pardubice (č. 121, 122)
1970 Mariánské Lázně (č. 1, 2, 4, 5) -> Opava (č. 23, 22, 21, 20)

PříspěvekNapsal: ned 07 zář, 2008 6:50 pm
od radekkrupka

PříspěvekNapsal: čtv 11 zář, 2008 1:34 pm
od marwin
dekuji vsem za odpovedi.
Ja jsem mezitim nelenil a hodil jsem stejny dotaz mezi fandy trolejbusu na k-report.
Zde je odpoved:
Model trolejbusu na který odkazuješ je podle stránky 7 Tr, ale chybí mu jeden podstatný rozlišovací znak trolejbusu 7 Tr od 8 Tr. A sice trolejbusy 7 Tr měly nad zadními dveřmi "krabičku" na čislo linky.

Modro-bílé trolejbusy 7 Tr se vyskytovaly ve městech: Brno, Děčín, Mariánské lázně, Pardubice, Gottwaldov/Zlín

Píšeš, že období, které modeluješ jsou 60. léta. Ale trolejbusy 7 Tr se vyráběly v 1. polovině 50. let, 8 Tr do roku cca 1961/2 a typický trolejbus ze 60. (ale i 70.) let je 9 tr. Pokud by jsi chtěl opravdu nějaký extra trolejbus ze 60. let, tak doporučuji T11 (1964-1967) pouze 8 kusů bylo vyrobeno. Jinak o ten modrý lak trolebusy ve všech městech (krom Gottwaldova) záhy přišly, protože přišlo nařízení od stranických orgánů, že všechny prostředky MHD v Československu mají být červeno - bílé.

Většina trolejbusů jela po železnici opravdu jen jednou a to z Plzně/ od roku 1960 z Ostrova nad Ohří/dnes opět z Plzně do místa určení. Jen vyjímečně se třeba trolejbusy posílaly na GO nebo opravy po vážných nehodách do jiných DP či do Ostrova nad Ohří. Občas došlo i k prodeji ojetých vozů mezi jednotlivými DP, či cestě poslední do kovošrotu.

Trolejbusy se na vagónech zajišťovaly stejně jak dnes, to se myslím nezměnilo. Sběrače se z trolejbusů marozdíl od tramvají nesundávají, jen se musí pořádně zajistit v hácích. Ale i tak se občas chybička vloudí. Je to tak 4 roky zpátky, co jeden trolejbus nepřežil ve zdraví cestu z Plzně do Zlína, protože se jeho sběrač potkal s trolejí, když byl ještě na vagóně.

Našel jsem akorád jednu fotku navagónovaných trolejbusů 7 Tr z Encyklopedie ČS autobusů a trolejbusů, tak ji přikládám. Potom jsem ještě našel na www.bmhd.cz skládání nových 6 Tr z vagónů v Brně.
http://bmhd.goo.cz/foto.php?6tr-vagon1_ ... 80823:nove
"


a take prilozil foto 7Tr na Paocku.
Obrázek