Stránka 1 z 1

ÖLEG Pečky - Zásmuky/Kouřim - podklady

PříspěvekNapsal: čtv 06 bře, 2025 7:09 pm
od vojtas
Ahoj,
Obracím se na fórum v souvislosti s hledáním podkladů pro svojí diplomovou práci, která se zabývá hlavně regenerací přednádražních prostorů a staničních budov. Vím, že jsme tu už o tom v jiných vláknech několikrát mluvili, ale hledám jakékoliv podklady k původnímu vzhledu stanic a budov podél dráhy zmíněné v tématu, hlavně tedy kde takové podklady najít, vím, že něco o ÖLEG je ve Vídni, ale kde? Ta samotná analytická část musí být poměrně rozsáhlá, a rád bych jí zpracoval s co největším množstvím podkladů.
Vojta

Re: ÖLEG Pečky - Zásmuky/Kouřim - podklady

PříspěvekNapsal: sob 08 bře, 2025 3:40 pm
od Bw_Ig
Více nemohu zveřejnit.
Jen ukázka.
Jenom doporučím NA fond ŘSSD/R. Ale bez podrobného inventáře... to budete hledat roky!
K3_Kourim.jpg

Z7_Zasmuky.jpg

Re: ÖLEG Pečky - Zásmuky/Kouřim - podklady

PříspěvekNapsal: ned 24 srp, 2025 11:34 pm
od vojtas
Ahoj, v rámci bádání jsem narazil na poměrně zajímavou věc - A zajímá mě, jestli jste se s tím někdo z místních badatelů nepotkal a nenalezl důvod. Ve Žlebech i ve Vrdech stály v éře ÖLEG jeejich standardní klasicistní budovy na půdorysu 11 x 11 m se skladištěm. A zatímco ve Vrdech prokazatelně po výstavbě budovy dle zvyklostí ÖNWB existovaly obě budovy společně a šlo tedy asi o zvýšené potřeby provozu na trati, ve Žlebech byla budova nahrazena novostavbou, a to přitom byla stará budova ani ne deset let stará. (a to dokonce tak, že má dodnes budova ÖNWB stejné parcelní číslo a datum dokončení 15.6.1882, takže šlo jakoby o "rekonstrukci"). Nedaří se mi dopátrat k důvodu náhrady, budovy jsou i téměř stejně velké, snad jedině, že by se ÖNWB chtěla blýsknout před místní šlechtou?