Stránka 1 z 5

depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: čtv 06 úno, 2025 6:17 pm
od Kajinek11
Máte někdo nápad na reálnou předlohu pro velkou dvoumístnou výtopnu? Použiji budovu Hodolany. Konec 70-tých let. Rád bych tam měl zauhlovací výtah i zbrojení naftou. Byla nějaké takové depo bez točny a s dvoumístnou remízou? Díky za náměty.

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: čtv 06 úno, 2025 6:29 pm
od Milan.D.
Není to sice to samé, ale podobná je ve stanici Moldava. :D

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: čtv 06 úno, 2025 6:54 pm
od Milan.D.
Co jsem tak v rychlosti našel v archívu. Dolní Lipka, Tábor, Čáslav. :D

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: čtv 06 úno, 2025 6:57 pm
od Milan.D.
V menším provedení je v Poběžovicích, naopak zdvojená v Ústí nad Labem.

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: čtv 06 úno, 2025 7:01 pm
od Kajinek11
Děkuji zapomněl jsem upřesnit dotaz, že se mi jedná o plánek depa, nikoli buduvu. Budovu použiji Hodolany a chtěl bych pro ni co největší depo aspoň až o 4 kolejích, ale aby to nebyl nesmysl. Pro tuto věc hledám předlohu. Prostoru na depo mám hromadu a jedná se o odbočnou stanici s provozem jako Lipová lázně. Vlastně bych potřeboval navrhnout depo pro stanici Lipová lázně, ale bez točny. Už na tu TT točnu nehodlám čekat.

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: čtv 06 úno, 2025 7:50 pm
od hank
Kajinek11 píše:Máte někdo nápad na reálnou předlohu pro velkou dvoumístnou výtopnu? Použiji budovu Hodolany. Konec 70-tých let. Rád bych tam měl zauhlovací výtah i zbrojení naftou. Byla nějaké takové depo bez točny a s dvoumístnou remízou? Díky za náměty.


Technická: Ne dvoumístnou, ale dvoukolejnou. Např. do Hodolan se původně vešlo 7 lokomotiv. Je 20 m velká remíza?

Než jsem to dopsal, tak jsi to dopnil, takže svůj seznam seškrtám jenom na samostatné služebny, kde lokomotivy měly domicil.
Telč. Kutná Hora město. Bělá nad Radbuzou. Blatná. Polička.

Ale výzbrojní zařízení ve služebnách této velikosti málokdy obsluhovalo obě trakce. A když už tam byl na uhlí abert, vosáhlo nebo teudloff, tak se nafta zbrojila přímo z cisterny. (Např. v Rakovníku měli na tankování motoráků štuc skrz zeď, kterým vedla hadice od cisterny na venkovní koleji do stání v remíze odděleného požární zdí.)

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: čtv 06 úno, 2025 8:23 pm
od rawen
Off-topic:
Kajinek11 píše:... Už na tu TT točnu nehodlám čekat.

Čekáš na MŽ, Roco nevyhovuje? Řešíme podobný problém, tak prosím o reakci alespoň soukromě.

Díky, Radek

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: čtv 06 úno, 2025 9:25 pm
od S200-251
Tak zrovna tomu by mohlo odpovídat depo v Suchdole nad Odrou. Je tam stejná budova jako jsou ty Hodolany od Igry, jen je dodnes neomítnutá. Pouze je k ní přistavěná moderní sociální budova, dílna a sklad olejů.
Kolejiště depa je velice skromné, ale přitom depo obsluhovalo hned několik zdejších tratí (Nový Jičín, Budišov a Fulnek).

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: ned 09 úno, 2025 12:41 pm
od Kajinek11
Ten Suchdol nad Odrou vypadá fak dobře. Díky za tip. Teď to ještě dát do podoby, kdy tam bylo zauhlování a počátky nafového zbrojení. Z tohoto starého ortha:

Suchdol nad Odrou.jpg


jsem odhadl, že by to mohlo být takto, co myslíte?

ScreenHunter_1.jpg

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: ned 09 úno, 2025 5:21 pm
od Bw_Ig
Když Suchdol, tak Suchdol nad Odrou.
IMAG0107mmb.jpg

IMAG0128m.jpg

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: ned 09 úno, 2025 5:53 pm
od hank
Jedna z výchozích podmínek byla, že to má být bez točny.

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: pon 10 úno, 2025 6:22 am
od _lt_
Čau Karle, udělej to to jednoduše jako já. Chápu tu potřebu zbrojení, ale jak píše Hank, to se budovalo s ukončením parního provozu v místě té skládky uhlí. Do té doby někde stála jen cisterna.
Zruš tedy tu spojku ke zbrojení na zásobovací kolej, v době páry by tam nebyla a pro zbrojení na přechodnou dobu by jí tam nikdo nebudoval. Stejně tak zruš i tu kusou, ta je tam provozně zbytečná a proto by taky nevznikla. Aby jsi tam měl tu čtvrtou kolej, tak jí natáhni z druhé strany pro popelový vůz a nad ním udělej jeřáb s jámou na vedlejší koleji.

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: pon 10 úno, 2025 7:24 am
od hank
Jeřáby na popel byly jen v největších služebnách. V malých strojových stanicích se popel z kanálů vybíral ručně.

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: pon 10 úno, 2025 7:27 am
od Kajinek11
Takže neexistuje možnost mít jednoduché zbrojení (pevné) současně se zauhlováním? Na H0 modulovce, která je na webu a ztvárňuje stanici - Lipová lázeně, tam jsme to u nich viděl. Mají tam v depu klasické objízdné zauhlování a zároveň na kusé koleji zbrojení bez střechy pro jednu lokomotivu. To je fake?
viz zde:
ScreenHunter_7.jpg


Chtěl jsem totiž dělat depo jako v Lipové, ale na točnu už nebudu čekat. Budu se za pár let stěhovat a celé kolejiště bude muset pryč, takže se snažím na rychlo dodělat alespoň něco z toho co jsem původně chtěl. Ale budu to muset hodně okleštit.

Re: depo Hodolany nebo podobné

PříspěvekNapsal: pon 10 úno, 2025 7:31 am
od hank
V pozdějších dobách, kdy pára už dosluhovala a pořadí důležitosti zbrojení bylo opačné, se teprve budovala stabilní a dobře vybavená výzbrojní zařízení na naftu a zbrojení uhlím bylo odstrčené do nějakého méně frekventovaného kouta depa/strojovky; už se však nikdy nevrátily časy ručního zbrojení, na těch pár metráků uhlí většinou stačil nějaký menší kirow s drapákem ve šturcu.