Stránka 1 z 1

Výtopna

PříspěvekNapsal: ned 08 pro, 2024 2:46 pm
od hank61
Hoši. Měl byste prosím někdo plán této, nebo podobné výtopny ve větším rozlišení s čitelnými kótami? Předem moc děkuji. Krásný Advent všem :wink:

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: ned 08 pro, 2024 4:44 pm
od Zdenek Valter
Jukni vedle do vlákna o dýmnících tam je pár výkresů i s kótama a odkaz na ŽM pro stavbu depa.
viewtopic.php?f=11&t=15076

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: ned 08 pro, 2024 6:33 pm
od hank
hank61 píše:Měl byste prosím někdo plán této, nebo podobné výtopny ve větším rozlišení s čitelnými kótami?


Kam to chceš poslat?

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: ned 08 pro, 2024 9:05 pm
od hank61
hank píše:
hank61 píše:Měl byste prosím někdo plán této, nebo podobné výtopny ve větším rozlišení s čitelnými kótami?


Kam to chceš poslat?


Jindřichu.
Moc děkuji. email: hk2003@centrum.

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: ned 08 pro, 2024 9:18 pm
od hank
Je to v Úschovně. Link: https://www.uschovna.cz/zasilka/QXE6WMUHCJRLS6CI-E4C/
Po 30 staženích to vyšumí, kdybyste to někdo nestihli, napište sem, já to obnovím.

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: ned 08 pro, 2024 9:53 pm
od Zlámalík
I já děkuji, může se hodit.

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2024 6:30 am
od Zdenek Valter
I já se přidám k díkům Tobě hanku za podklady!

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2024 8:05 pm
od Bw_Ig
I když výkres remízy s vodárnou Haügsdorf (ve Slezsku) uvádí číslo normálie 401/H, tak to není přesné, neboť taková neexistovala. Totiž normálie 401/H byla vodárna s nádrží 56 m3 a s bočními přístavbami kůlny nebo skladiště. Ale i tato normálie 401/H není původní, neboť to byla jen převzatá normálie 35/H BMTB. A přístavba jednokolejné krátké nebo dlouhé remízy pro lokomotivy, zase vycházela z upravené normálie 41/H první státní lokálky Prachatice nebo Vimperk (pozor nezaměnit s normálií 41/H-UKB). A pro zajímavost uvedené normálie 41/H (UKB i SW), 401/H mají stejného autora - architekta ing. Emilian Eysank.
IMAG0136vv.jpg

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: úte 10 pro, 2024 9:47 am
od marian_r

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: úte 10 pro, 2024 3:19 pm
od hank
marian_r píše:https://vytopna.hekttor.biz/view.php?nazevclanku=modely-vytopen-parnich-lokomotiv-dil-i&cisloclanku=2009070001


No jo, k tomu se hlásím. To jsem napsal původně pro komunitu papírových modelářů před nějakými >15 lety, tedy ještě předtím, než jsem začal chodit do olomouckého archívu ČD v Července. Dnes bych to asi napsal jinak, ale svůj účel to tenkrát zřejmě splnilo.

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: úte 10 pro, 2024 11:44 pm
od Zlámalík
hank píše:
marian_r píše:https://vytopna.hekttor.biz/view.php?nazevclanku=modely-vytopen-parnich-lokomotiv-dil-i&cisloclanku=2009070001


No jo, k tomu se hlásím. To jsem napsal původně pro komunitu papírových modelářů před nějakými >15 lety, tedy ještě předtím, než jsem začal chodit do olomouckého archívu ČD v Července. Dnes bych to asi napsal jinak, ale svůj účel to tenkrát zřejmě splnilo.

Ono jej to plní dodnes. Mám uloženo a tyhle prameny se cení! Děkuju.

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: stř 11 pro, 2024 6:37 am
od prcek
Bw_Ig píše:I když výkres remízy s vodárnou Haügsdorf (ve Slezsku) uvádí číslo normálie 401/H, tak to není přesné, neboť taková neexistovala. Totiž normálie 401/H byla vodárna s nádrží 56 m3 a s bočními přístavbami kůlny nebo skladiště. Ale i tato normálie 401/H není původní, neboť to byla jen převzatá normálie 35/H BMTB. A přístavba jednokolejné krátké nebo dlouhé remízy pro lokomotivy, zase vycházela z upravené normálie 41/H první státní lokálky Prachatice nebo Vimperk (pozor nezaměnit s normálií 41/H-UKB). A pro zajímavost uvedené normálie 41/H (UKB i SW), 401/H mají stejného autora - architekta ing. Emilian Eysank.
IMAG0136vv.jpg


Takže v Kostelci u Jihlavy stála vodárna podle normálie 35/H? S kůlnou, nebo bez? Mám za to, že jsem o tom někde viděl článek, nebo příspěvek od Vás, ale nedaří se mi ho znovu nalézt.

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: sob 14 pro, 2024 1:24 pm
od Bw_Ig
Toto je (viz příloha) klasická vodárna BMTB normálie 35/H-BMTB tedy z roku 1886 od architekta Friedrich Setz.
Je to jen obyčejná samostatně stojící vodárna bez přístavba, kůlen či domku. Foto ze stanice Nová Cerekev, kde dodnes stojí ve zcela původním stavu jak byla postavena roku 1888.
Typ 35/H-BMTBN má svojí předchůdce, také od architekta Friedrich Setz ve vodárně 35/2c-GB, tedy Haličské transverzální dráhy. Rozdíl fasády, spodní zděná část měla omítku, bosáž zachována.
A ta měla také předchůdce, tedy první vodárna normálie 35/2c-ArB, byly postaveny roku 1883 na Arlbergbahn. Rozdíl byl jasný - spodní zděná část měla kombinované zdivo - vnitřní cihly, vnější lomový kámen. Tedy vnější kamenná fasáda i s kamennou bosáží.
20241114_160156m.jpg

20241114_160134m.jpg

20241114_155919m.jpg

Re: Výtopna

PříspěvekNapsal: sob 14 pro, 2024 1:32 pm
od prcek
Děkuji. Dostal jsem víc informací, než jsem doufal.