Stránka 1 z 2
Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
úte 16 dub, 2024 4:03 pm
od JuraHT
Pánové, nevím kam to dát, zkusím to tady.
Máte prosím nějaké příklady odbočky vedlejší tratě z dvojkolejné tratě? Napadá mě odbočka na Velké Karlovice u Janové u Vsetína.
A ještě dotaz - dal by se na takové odbočce použít angličan?
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
úte 16 dub, 2024 4:58 pm
od Davca
Zdravím,
u nás třeba odb. Koukolná a na ni navazující odb. Závada ...
https://iwan.eu07.pl/jw/john_woods2009/ ... 382549.xlsOdra je spíše o spojení/rozdělení dvou traťových kolejí ...
https://iwan.eu07.pl/jw/john_woods2009/ ... 382747.xlsAle takové odbočky Zádulka a Les jsou trošku jiné kafe
...
https://iwan.eu07.pl/jw/john_woods2009/ ... 580134.xlsDavid
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
úte 16 dub, 2024 5:03 pm
od Jarda H.
Napadla mne
odbočka Káraný - tam ale mám dojem byl vjezd jen z jedné koleje ?! Dá se to když tak dohledat
....
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
úte 16 dub, 2024 6:20 pm
od Pawlik
Ano, byl, dalo se tam vjet jen od Lysé:
https://youtu.be/ac_XKwmDRu0?si=owVlNSkR7ZVUi4YrČas 2:47.
Ještě pamatuju, když v Lysé na JOPce byl reliéf pro ovládání odbočky.
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
stř 17 dub, 2024 3:49 am
od tomkanka
A Karaný bylo někdy vedeno jako odbočka? Já pamatuji, že to bylo hradlo s odbočující vlečkou.
Asi nejtypičtější příklad jednokolejné trati odbočující z dvoukolejky jsou např. odbočky Dubina, Hrbovice, Koukolná a Závada - tedy s odbočné tratě odvrat a jednoduchá spojka mezi traťovými kolejemi dvoukolejky.
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
stř 17 dub, 2024 5:47 am
od Pawlik
Jasně, bylo to jen hradlo plus napojeni vlečky, ale pro inspiraci dobré.
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
stř 17 dub, 2024 5:48 am
od marian_r
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
stř 17 dub, 2024 11:33 am
od Zlámalík
To je ve stanici. To asi nebylo předmětem dotazu.
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
stř 17 dub, 2024 2:23 pm
od Michal Šuhajda
Odboček, kde z dvoukolejky odbočuje trať je u nás poskrovnu. Kromě té Bečvy za Vsetínem mě napadla ještě odbočka Zlatníky mezi Mostem, Bílinou a Obrnicemi a odbočka Čerňovice / Spořice Mezi Chomutovem a Prunéřovem.
Více je míst, kde odbočuje vlečka. Odbočení vlečky je většinou jednodušší, protože se počítá s obsluhou jen z jedné koleje, tedy chybí spojka mezi kolejemi dvoukolejky. Nicméně i tady jsou výjimky - např. napojení továrny TPCA do trati mezi Kolínem a Velkým Osekem.
Svého času bylo zajímavé napojení vlečky papírny v Bukovci, kde bylo napojení úvratí. Výhybka v hlavní koleji z Chrástu do Plzně se tak projížděla "po srsti" (od srdcovky k jazykům) a výtažná kolej vlečky vedla v délce cca 200m rovnoběžně s tratí. Výhybky na vlečku byly vyjmuty někdy kolem r. 2000, samotná trať byla zrušena v souvislosti s otevřením přeložky Plzeň - Ejpovice.
Někde jsme četl o vlečkách z tratě mezi Karlštejnem a Berounem (Srbsko a okolí), které byly postupně rušeny od 50. let, ale teď si nevzpomenu, kde to bylo..
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
stř 17 dub, 2024 3:24 pm
od Zlámalík
Já bych jen doplnil k původnímu dotazu - angličana bych na to nepoužíval. Odbočení provést výhybkou a před ní udělat ze dvou dalších výhybek kolejovou spojku. Angličan je drahý na pořízení i na údržbu a je přes něj omezená rychlost, takže to by tam dráha dobrovolně nedala.
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
stř 17 dub, 2024 7:14 pm
od hank
Odbočka Bečva
- Becva.gif (4.6 KiB) Zobrazeno 1069 krát
Stav 1998. (Kresba: Zdeněk Šindlauer.)
Odbočka Pudlov
Stav 2003. Tady už uspořádání návěstidel napovídá, že je trať banalizovaná.
Odbočka Sedlec
Stav z dob, kdy byl v úseku Chomutov - Cheb ještě levostranný provoz. Bohužel z toho obrázku nevyplývá, jak se návěstilo ve směru Potůčky při odjezdu po nesprávné koleji; pravděpodobně to bylo zajištěno SZZ v Karlových Varech na horním nádraží.
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
stř 17 dub, 2024 7:42 pm
od hank
Odbočka Chomutov město
Stav 2004
Odbočka Dolní Rybník
Stav 2004. Tuto situaci - tj. odbočení z Chomutova do Jirkova nz - zapracoval Milan Ferdián do jednoho ze svých plánů kolejišť.
Odbočka České Zlatníky
Stav 2004. Banalizace je už dnes standardem, ale jak je zřejmé, potřeba vjezdů/odjezdů ze kterékoli na kteroukoli kolej situaci neskutečně komplikuje; a aby toho nebylo dost, ještě je tam ta vlečka.
A to sem ještě nedám takové špeky jako odbočky v okolí České Třebové apod. Ale ty asi na kolejišti nikdo stavět nebude. Tak snad těch pár příkladů jako ukázka stačí.
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
stř 17 dub, 2024 8:10 pm
od tomkanka
hank píše:...
Stav 2003. Tady už uspořádání návěstidel napovídá, že je trať banalizovaná.
Hanku omlouvám se, že s tebou opět polemizuji, ale to že má odbočka vjezdová návěstidla u všech kolejí neznamená banalizaci.
Navíc, v té době byl do Dohumína HRADLOVÝ poloautomatický blok, což tomu vůbec nenasvědčuje.
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
stř 17 dub, 2024 8:16 pm
od hank
tomkanka: Vůbec se neomlouvej, jsem rád, že mě někdo opravuje tam, kde mám mezery.
Re: Odbočka na dvojkolejné trati
Napsal:
čtv 18 dub, 2024 5:30 am
od Luděk