Dotazy k M262.0

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod jipol57 » úte 16 led, 2024 3:45 pm

Ještě se rozmyslet, kterou sérii. Podle úvodního příspěvku máš III. sérii. Ta měla na stanovišti nad motorem jen malou palivovou nádrž. Na 2. uvedeném odkazu je I. série. Tam byly 2 velké nádrže u stropu.
Kdysi jsem na ni dělal cabview do MSTS. Fotil jsem jak o závod veškerý interiér. Můžu poskytnout. Mám obě série, ale víc tu III.
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod Patrik Novák » úte 16 led, 2024 4:28 pm

Literatura: Zakopal E. a kol. M262.0 Praha Nadas 1963
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod Pavel 152 » úte 16 led, 2024 7:28 pm

Jakým poloměrem bude m. vůz projíždět?.
Z mých zkušeností v TT na R 310 bylo vždy nutno dát vrchní část rámu i tu pružinu pryč, masky se musí vytočit až mimo skříň. Takže akademická diskuse je zbytečná.
Model vždy začínáme položením kapoty nad kolej. srovnáme výšku (nárazníky) a pak podvozky pod skříň a tam se projeví co zbyde z masek vidět.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod Petr S. » úte 16 led, 2024 7:38 pm

Ahoj Zdeňku ,
odpovídám vysloveně z praxe .

Motorové vozy M262.0001 - 90 měly naftové nádrže na prvním stanovišti - t.j. na velkém , na prvním - zavěšené u stropu . Dobře to fungovalo jako budíček , protože když jsi si zdřímnul mezi vlaky a potom jsi se posadil na krytu motoru , tak jsi se o tu nádrž uhodil do hlavy . Funguje to při výšce 172 cm a více . Na čele měly nádrže stavoznak . Plnily se zvláštní tlakovou pistolí , která se našroubovala na plnící potrubí . Uzávěr byl asi uprostřed podvozku , vyčníval z podběhu .
Ty nádrže se utrhly při srážce vlaků vedených M262.0 a T 478.1 mezi Poříčím n. Sázavou a Svárovem . Po nárazu se nádrže utrhly , vyletěly z M262 nad hlavou strojvedoucího , prorazily laminátovou kabinu T 478.1 a těžce zranily posádku na lokomotivě .

Motorové vozy M262.0091 a výše měly hlavní naftové nádrže zavěšené v rámu pod podlahou . Na přepážce mezi stanovištěm a zavazadlovým oddílem byla zavěšená pomocná nádrž , ze které teklo palivo samospádem do vstřikovacího čerpadla . I v těchto motorových vozech se nádrže se plnily tlakovou pistolí . Palivo nejdřív plnilo pomocnou nádrž na stanovišti a z té stékalo do hlavní nádrže v rámu . Pomocná palivová nádrž se plnila prostřednictvím čerpadla - jeden stykač na ovládacím pultu na prvním nebo druhém stanovišti . Absence paliva v pomocné nádrži se projevila nepravidelným chodem motoru a "kuckáním" . Muselo následovat okamžité zapnutí čerpadla . Jinak se vstřikovací systém zavzdušnil - a to znamenalo fakt vopruz . Naštěstí M 262.0 měly různé vychytávky a mezi jinými i jízdu na starter . Takže když to začalo škytat a stávkovat , tak jsem zapnul čerpadlo , zmačknul starter ( i při jízdě na 4. stupni ) a přeříkal jsem Otčenáš . Než jsem skončil , tak vše fungovalo , tak jak mělo .
2 Stanoviště na obou seriích mělo jen elektrické topení . Jelo se do kopce - byl jsi v teple . Jelo se z kopce - nebyl jsi v teple , protože dveře netěsnily a ukrutně jima táhlo . Řešení samozřejmě existovalo - Z pucvole se upletl copánek , vložil jsi ho do dveří a vší silou je zavřel a už neotevřel .
A hlavně na opravu ti stačil klíč 14 - 17 , kladívko , šroubovák a pinzeta .
Zdarec , Petr :D
Naposledy upravil Petr S. dne stř 17 led, 2024 7:18 pm, celkově upraveno 1
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 16 led, 2024 8:35 pm

jipol57 píše:Ještě se rozmyslet, kterou sérii. Podle úvodního příspěvku máš III. sérii. Ta měla na stanovišti nad motorem jen malou palivovou nádrž. Na 2. uvedeném odkazu je I. série. Tam byly 2 velké nádrže u stropu.
Kdysi jsem na ni dělal cabview do MSTS. Fotil jsem jak o závod veškerý interiér. Můžu poskytnout. Mám obě série, ale víc tu III.

Určitě budu vděčen - zkusím časem udělat i interiér proto bych ty fotky velmi rád.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 16 led, 2024 8:49 pm

Pavel 152 píše:Jakým poloměrem bude m. vůz projíždět?.
Z mých zkušeností v TT na R 310 bylo vždy nutno dát vrchní část rámu i tu pružinu pryč, masky se musí vytočit až mimo skříň. Takže akademická diskuse je zbytečná.
Model vždy začínáme položením kapoty nad kolej. srovnáme výšku (nárazníky) a pak podvozky pod skříň a tam se projeví co zbyde z masek vidět.
Pavel

Minimální poloměr bych rád 500 mm.
Ale vzhledem k tomu, že jezdím převážně na modulech nebo u nás v HC Ph4 tak to zatím neřeším - zatím sháním podklady.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 16 led, 2024 8:56 pm

Ještě jsem pochvilkách ladil tu masku. Pochopitelně tam chybí ty špalky a přední plechy nad kolejnicí
Přílohy
Front II.png
M262 Maska 01.png
M262 Maska 02.png
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod tomkanka » úte 16 led, 2024 9:15 pm

Petr S. píše:...2. serie měla hlavní naftové nádrže zavěšené v rámu pod podlahou . ..

Nádrže pod vozem měla až 3. série, ne?
tomkanka
 
Příspěvky: 156
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod jipol57 » stř 17 led, 2024 10:20 am

Tady jsou nějaké ty fotky interiéru. Bylo to focené pro potřebu MSTS, tak většinou detaily, ale třeba to pomůže. Je tam 30 stažení, tak může kdokoliv.
https://www.uschovna.cz/zasilka/NYKHKM6EA8LR9YWJ-AZJ/
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod Zlámalík » stř 17 led, 2024 4:21 pm

S dovolením jsem si taky stáhl, děkuju.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1835
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 17 led, 2024 5:39 pm

jipol57 píše:Tady jsou nějaké ty fotky interiéru. Bylo to focené pro potřebu MSTS, tak většinou detaily, ale třeba to pomůže. Je tam 30 stažení, tak může kdokoliv.
https://www.uschovna.cz/zasilka/NYKHKM6EA8LR9YWJ-AZJ/

Díky moc!!!
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod Milanhb3 » stř 17 led, 2024 6:07 pm

Taky jsem si s dovolením stáhnul.
Děkuju moc.
Milan
Milanhb3
 
Příspěvky: 62
Registrován: pát 07 srp, 2009 3:56 pm

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod prcek » stř 17 led, 2024 6:10 pm

Dostala se ke mně tato fotka, zdroj železničář 1986 autor Josef Vančura

M262.0-1.jpg


Ví někdo z přítomných co jsou ty krabičkoidní věci nad čelními skly u vozů 2. a 3. série?
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
prcek
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 05 dub, 2009 11:36 am
Bydliště: kousek jižně od Brna

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod tomkanka » ned 21 led, 2024 4:02 pm

Petr S. píše:Ahoj Zdeňku ,
odpovídám vysloveně z praxe .
... Ty nádrže se utrhly při srážce vlaků vedených M262.0 a T 478.1 mezi Poříčím n. Sázavou a Svárovem . Po nárazu se nádrže utrhly , vyletěly z M262 nad hlavou strojvedoucího , prorazily laminátovou kabinu T 478.1 a těžce zranily posádku na lokomotivě . ...

Takže vysloveně z praxe pěkně kecáte!
tomkanka
 
Příspěvky: 156
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Dotazy k M262.0

Příspěvekod jipol57 » ned 21 led, 2024 6:01 pm

tomkanka: Nevím nic o nějaké takové nehodě, ale vzhledem k velikosti a váze, když byly plné, bych tomu docela věřil, když uvážím kinetickou průraznost. Nějaké bližší informace k údajné nehodě?
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků