Státní okresní archiv ve F-M nabízí k nahlédnutí nemálo dokumentů vztahující se k této trati. Našel sem tam odpovědi na některé výše položené dotazy. Podle situačního plánu celé tratě byla „čistící jáma a jeřáb“(vodní) jen ve Frýdlantu. V Bílé je sice uvedena „vodárenská studna“, ale o jeřábu tam není ani zmínka. V obou koncových stanicích je uvedeno „skladiště dlážděné na uhlí“.
Kdyby vás někdy rozesmutnila kultura nádražních záchodků, pak zatlačte slzu a vžijte se do doby, kdy se v každé stanici se nacházel „záchod s hospodářským dvorkem a smetištěm“
Na základě plánu pro stavbu nového překladiště, která se uskuečnila v roce 1933 a při které se překladiště přestěhovalo z prostoru před nádražím nahoru před hotel jsem nakreslil situaci, která je ale prezentována způsobem, který za moc nestojí:
http://picasaweb.google.cz/RadovanStef/ ... oiL5ufPdA#
Přikládám dva dotazy: Má-li někdo možnost – a na rozdíl ode mě i schopnosti – mohl bych vám prosím poslat zmíněný obrázek v Cadu, aby jste ho převedli do nějaké prohlížetelnější podoby ke zdejšímu vystavení?
Druhý dotaz je určena znalcům úzkých železnic. Z více než 70 let starého, tužkou kresleného plánu není zcela jasné řešení příjezdu k překládací rampě. Pochopil jsem onu změť čar tak, že k ní oba rozchody měli společný přístup po splitce. Je to možné?
Návštěvu archivu doporučji všem zájemcům o historii železnice 1:1. Mimo jiné jsem s výčtu zaměstnanců z roku 1925 usoudil, že společnost FDB vlastnila jednu páru a jeden motorák. Zaměstnávala totiž po dvou strojvedoucí, topiče a řidiče motorového vozu. Taky počtení ve služebním řádu pro zaměstnance je nejen úsměvné, ale v dnešní nespokojené době rozhodně poučné, ale to už je spíš off topic…