Stránka 1 z 2

Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: pát 21 dub, 2023 7:35 pm
od MichalM
Ahoj,

Tohle téma není o konkrétním návrhu, ale spíš dotaz. Přemýšlím o segmentu/samostatně fungujícím mini s vlečkou a menší tovární drážkou. Zajímalo by mě, jestli se u nás vyskytovalo křížení tovární úzkokolejky s lokální tratí. A pokud ano, tak jak to bylo zabezpečeno. Mám i variantu s mimoúrovňovým křížením, ale je to na výšku trochu těsné a sám sobě si tam některé věci musím obhajovat dost alibisticky.

Díky

M

PS: Podle toho jak se to vyvine, tak téma nechám případně přesunout.

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 5:27 am
od JanoH0e
Existovalo niekoľko takýchto krížení. Najjednoduchšia situácia je, keď drážka je vedená popri, resp. na ceste, ktorá križuje na prejazde trať, kde sú závory. Bývalo to blízko stanice. Potom sú komplikovanejšie spôsoby. Pokiaľ je kríženie na vlečke, teda v areáli fabriky, tam nejaké extra opatrenia neboli, platilo pravidlo trate vyššej triedy, t.j. normálnorozchodná má prednosť, samozrejme kontrola trate pred krížením. Úzkorozchodný vlak by mal zastaviť pred krížením, skontrolovať voľnosť cesty a až potom pokračovať. To sú tie najjednoduchšie situácie. Viac potom podľa konkrétnej situácie.

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 5:31 am
od milan ferdián
Báňskou dráhu nahraď lokálkou o stejném rozchodu 1435 mm.
-m-

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 7:02 am
od hank
Úzkorozchodná drážka kamenického podniku v Žulové (tenkrát se to jmenovalo Friedberg) křižovala pod úhlem 90° všechny 4 koleje v tehdejší žst. Situační plánek jsem míval, ale asi jsem ho někam zašantročil a teď se ho už dva dny marně snažím najít... :oops: :(

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 7:37 am
od milan ferdián
hank píše:Úzkorozchodná drážka kamenického podniku v Žulové (tenkrát se to jmenovalo Friedberg) křižovala pod úhlem 90° všechny 4 koleje v tehdejší žst. Situační plánek jsem míval, ale asi jsem ho někam zašantročil a teď se ho už dva dny marně snažím najít... :oops: :(

Mám jen foto. Foto smazané. Zveřejněné foto nebylo ze stanice Žulová, ale Vápenná.
-m-

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 7:59 am
od hank
Milan F.: Můžu tu fotku hodit na K-report a zeptat se tam na nějaké podrobnosti?

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 9:42 am
od PajaF
Nechci vam kazit radost chlapci, ale tohle Zulova podle me neni.

Vpravo uprostred obrazku je videt stanicni budova (253H) a pred ni skladiste. Jenze z tohohle pohledu od prejezdu, je budova i skladiste na opacne strane kolejiste a skladiste je pri tomto pohledu na budovu az za ni.
Pokud je to pohled ze stanice smerem k Vapenne, tak by zhruba v mistech, kde jsou posledni 4 vagonky uzkorozchodky, mela tect Vidnavka a koleje za prejezdem se staceji do praveho oblouku. V opacnem pripade by reka byla tam, kde je masinka.

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 10:13 am
od hank
PajaF píše:Nechci vam kazit radost chlapci, ale tohle Zulova podle me neni.


A co to teda je?

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 10:28 am
od Ivan
Vlečka, ale já bych skoro řekl spíše trať, Kyselka.

Před stanicí vedla drážka po stejném mostě jako trať, pak se to i křížovalo. Ohledně zabezpečení bohužel neporadím.
Da se najít více fotek, např. tato.



Obrázek

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 12:50 pm
od Vladimír_B
Zabezpečení tam nebude žádné, to si řídil "vedoucí posunu", nebo jiná pověřená osoba.
Ve Světě železnic bylo několik článků o stavbě vodovodu a vodárně v Káraném a tam se myslím taky úrovňově křížili dráhy. Dočasná stavební drážka na rozvoz trub...
Případně cihelná drážka Trpísty https://www.bezdruzickalokalka.cz/?p=po ... trati.html
Různé cihlářské, zemědělské a rašelinné drážky se většinou křížili mimoúrovňově. Za to v železárnách a Spolchemii se ty různé rozchody musely potkat...

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 5:17 pm
od milan ferdián
hank píše:
PajaF píše:Nechci vam kazit radost chlapci, ale tohle Zulova podle me neni.


A co to teda je?

Omlouvám se, nevím proč u fotky bylo napsáno Žulová. Jedná se o stanici Vápenná.
-m-

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 5:37 pm
od milan ferdián
To Ivan :

Tvůj snímek je pohled na centrální sklad, kde provozně končila vlečka z nádraží Kyselka. Normáněrozchodná a drážka měly společnou kolej na mostě. Za mostem se rozdvojily a křižování bylo před stanici, ale ke břehu řeky. Byl tam další sklad minerálních pramenů.
Zdroj: Retromuseum Nejdek
-m-

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 5:52 pm
od hank
Milan F.: Dík. Paměť je zrádná mrcha...

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: sob 22 dub, 2023 9:01 pm
od PajaF
Tady jsou do 06.05.23 ulozene 2 obrazky z Vapenne.

https://www.uschovna.cz/sk/zasilka/JJLZ ... NAA8N-4VZ/

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

PříspěvekNapsal: pon 24 dub, 2023 6:07 am
od Dovi
 
Počet stažení těch velkých TIFFů od PajaF (díky za ně) byl už mezitím vyčerpán.

Když tak pro usnadnění zájemcům a pro lepší představu je tady už spojený výkres: