Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod MichalM » pát 21 dub, 2023 7:35 pm

Ahoj,

Tohle téma není o konkrétním návrhu, ale spíš dotaz. Přemýšlím o segmentu/samostatně fungujícím mini s vlečkou a menší tovární drážkou. Zajímalo by mě, jestli se u nás vyskytovalo křížení tovární úzkokolejky s lokální tratí. A pokud ano, tak jak to bylo zabezpečeno. Mám i variantu s mimoúrovňovým křížením, ale je to na výšku trochu těsné a sám sobě si tam některé věci musím obhajovat dost alibisticky.

Díky

M

PS: Podle toho jak se to vyvine, tak téma nechám případně přesunout.
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod JanoH0e » sob 22 dub, 2023 5:27 am

Existovalo niekoľko takýchto krížení. Najjednoduchšia situácia je, keď drážka je vedená popri, resp. na ceste, ktorá križuje na prejazde trať, kde sú závory. Bývalo to blízko stanice. Potom sú komplikovanejšie spôsoby. Pokiaľ je kríženie na vlečke, teda v areáli fabriky, tam nejaké extra opatrenia neboli, platilo pravidlo trate vyššej triedy, t.j. normálnorozchodná má prednosť, samozrejme kontrola trate pred krížením. Úzkorozchodný vlak by mal zastaviť pred krížením, skontrolovať voľnosť cesty a až potom pokračovať. To sú tie najjednoduchšie situácie. Viac potom podľa konkrétnej situácie.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod milan ferdián » sob 22 dub, 2023 5:31 am

Báňskou dráhu nahraď lokálkou o stejném rozchodu 1435 mm.
-m-
Přílohy
orlová křížení 1 .jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod hank » sob 22 dub, 2023 7:02 am

Úzkorozchodná drážka kamenického podniku v Žulové (tenkrát se to jmenovalo Friedberg) křižovala pod úhlem 90° všechny 4 koleje v tehdejší žst. Situační plánek jsem míval, ale asi jsem ho někam zašantročil a teď se ho už dva dny marně snažím najít... :oops: :(
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod milan ferdián » sob 22 dub, 2023 7:37 am

hank píše:Úzkorozchodná drážka kamenického podniku v Žulové (tenkrát se to jmenovalo Friedberg) křižovala pod úhlem 90° všechny 4 koleje v tehdejší žst. Situační plánek jsem míval, ale asi jsem ho někam zašantročil a teď se ho už dva dny marně snažím najít... :oops: :(

Mám jen foto. Foto smazané. Zveřejněné foto nebylo ze stanice Žulová, ale Vápenná.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod hank » sob 22 dub, 2023 7:59 am

Milan F.: Můžu tu fotku hodit na K-report a zeptat se tam na nějaké podrobnosti?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod PajaF » sob 22 dub, 2023 9:42 am

Nechci vam kazit radost chlapci, ale tohle Zulova podle me neni.

Vpravo uprostred obrazku je videt stanicni budova (253H) a pred ni skladiste. Jenze z tohohle pohledu od prejezdu, je budova i skladiste na opacne strane kolejiste a skladiste je pri tomto pohledu na budovu az za ni.
Pokud je to pohled ze stanice smerem k Vapenne, tak by zhruba v mistech, kde jsou posledni 4 vagonky uzkorozchodky, mela tect Vidnavka a koleje za prejezdem se staceji do praveho oblouku. V opacnem pripade by reka byla tam, kde je masinka.
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod hank » sob 22 dub, 2023 10:13 am

PajaF píše:Nechci vam kazit radost chlapci, ale tohle Zulova podle me neni.


A co to teda je?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod Ivan » sob 22 dub, 2023 10:28 am

Vlečka, ale já bych skoro řekl spíše trať, Kyselka.

Před stanicí vedla drážka po stejném mostě jako trať, pak se to i křížovalo. Ohledně zabezpečení bohužel neporadím.
Da se najít více fotek, např. tato.



Obrázek
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod Vladimír_B » sob 22 dub, 2023 12:50 pm

Zabezpečení tam nebude žádné, to si řídil "vedoucí posunu", nebo jiná pověřená osoba.
Ve Světě železnic bylo několik článků o stavbě vodovodu a vodárně v Káraném a tam se myslím taky úrovňově křížili dráhy. Dočasná stavební drážka na rozvoz trub...
Případně cihelná drážka Trpísty https://www.bezdruzickalokalka.cz/?p=po ... trati.html
Různé cihlářské, zemědělské a rašelinné drážky se většinou křížili mimoúrovňově. Za to v železárnách a Spolchemii se ty různé rozchody musely potkat...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod milan ferdián » sob 22 dub, 2023 5:17 pm

hank píše:
PajaF píše:Nechci vam kazit radost chlapci, ale tohle Zulova podle me neni.


A co to teda je?

Omlouvám se, nevím proč u fotky bylo napsáno Žulová. Jedná se o stanici Vápenná.
-m-
Přílohy
2023-04-22 19_14_59-Window.png
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod milan ferdián » sob 22 dub, 2023 5:37 pm

To Ivan :

Tvůj snímek je pohled na centrální sklad, kde provozně končila vlečka z nádraží Kyselka. Normáněrozchodná a drážka měly společnou kolej na mostě. Za mostem se rozdvojily a křižování bylo před stanici, ale ke břehu řeky. Byl tam další sklad minerálních pramenů.
Zdroj: Retromuseum Nejdek
-m-
Přílohy
002 Centrální sklad.jpg
Kyselka 17.jpg
Kyselka křižování 49.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod hank » sob 22 dub, 2023 5:52 pm

Milan F.: Dík. Paměť je zrádná mrcha...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod PajaF » sob 22 dub, 2023 9:01 pm

Tady jsou do 06.05.23 ulozene 2 obrazky z Vapenne.

https://www.uschovna.cz/sk/zasilka/JJLZ ... NAA8N-4VZ/
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: Křížení lokálky a průmyslové dráhy

Příspěvekod Dovi » pon 24 dub, 2023 6:07 am

 
Počet stažení těch velkých TIFFů od PajaF (díky za ně) byl už mezitím vyčerpán.

Když tak pro usnadnění zájemcům a pro lepší představu je tady už spojený výkres:
Přílohy
letzel_vapenna_1931.png
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Další

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků