od _lt_ » stř 18 led, 2023 5:59 pm
Nenašel jsem tam odpověď na tvoji otázku Hanku, takže:
Pokud se někde uvádí, že se s rekonstrukcí postavili brejlovci na sloupky, tak je to samozřejmě nesmysl.
V letech 91 až 95 se provedla rekonstrukce na řadu 750, ale ne rekonstrukce na sloupky. První a možná i jediná lokomotiva rekonstruovaná na řadu 750 a zároveň na sloupky byla 750.134 v létě/na podzim roku 1994. V nějakém podzimním čísle časopisu Dráha v roce 1994 o tom byl článek. Po odzkoušení provozu na sloukách se rozjeli rekonstrukce na všech loko. 749 až 754 od roku 1995 při hlavních opravách. Jenže u kormidla byla tehdy ODS s Římanem a přílivem blahobytu, tak dráhy museli začít šetřit. Reko na sloupky se tedy přestali dělat nejdřív na loko 753, pak na 751 a nakonec i na 750. Bylo to tím, jak postupně jednotlivé řady odepisovali. V létě 1998 byla v ŽOS Č. Třebová opravena poslední své řady 753.099. Takže sloupky se přestali dělat na 750 někdy od roku 1999. Taková 750.224 na přelomu tisíciletí již z dílen šla se závěskama.
Reko na sloupky prodělali 750 pouze ty, které navštívili dílny mezi lety 95 a 99. Kolik jich tedy přišlo o závěsky, se může zjistit z fotek.