Tatranská Lomnica

Impulsem byl dnešní příspěvek od hanka na k-reportu https://www.k-report.net/discus/message ... 1661760571. Já tam registrovaný nejsem, tak zkusím odpovědět tady.
Nejdříve překlad textu z výstřižku ME 82/1:
Pokud by nadšenec modelové železnice provozoval most s kolejí přes vodní tok na jeho půdorysu, který končí již po jednom metru, pravděpodobně by se o něm řeklo, že má výraznou hravost. Obrázek vpravo však ukazuje, že takové situace existují i u velkého modelu. Tato vlečka* se nachází v železniční stanici Tatranská Lomnica (ČSD). Běžně rozchodná trať vedle ní však končí před mostem. Vodní jeřáb, který je stále tam a na fotografii není vidět, naznačuje, že zde kdysi jezdily parní lokomotivy**
1 - vlečka* - to není vlečka, ale šturc tratě metrového rozchodu ve stanici Tatranská Lomnica
/ trať měla původně pokračovat do Tatranské Kotliny a končit v Kežmarku (plocha v Tatranské Lomnici byla připravená pro položení třetí koleje)/zdroj: Dejiny Tatranskej elektrickej železnice-Ladislav Szojka-rok vydání neuveden/
2 - Zde nemohl stát nikdy vodní jeřáb, protože společnost neměla v provozu parní lokomotivy a parní vozy
3 - Vodní jeřáb**
Něco jiného je normálněrozchodná trať z Popradu přes Studený potok do Tatranské Lomnice. Ta měla lokomotivní depo s vodním jeřábem a přidělené parní lokomotivy, ale na historických fotografiích této stanice se vodní jeřáb ve šturcu nevyskytuje. Chybou fotografa bylo, že onen domnělý vodní jeřáb nevyfotil, když o něm tvrdí, že tam stál. A co víc na plánu kolejiště je šturc normálněrozchodné tratě posunut blíž k výpravní budově oproti TEŽ, takže se nedal použit ani pulsometr.
Co vedlo fotografa k tomuto tvrzení se už nedozvíme, protože časový rozdíl je 40 let.
Snad slovenští kolegové budou mít více informací než já.
-m-
Nejdříve překlad textu z výstřižku ME 82/1:
Pokud by nadšenec modelové železnice provozoval most s kolejí přes vodní tok na jeho půdorysu, který končí již po jednom metru, pravděpodobně by se o něm řeklo, že má výraznou hravost. Obrázek vpravo však ukazuje, že takové situace existují i u velkého modelu. Tato vlečka* se nachází v železniční stanici Tatranská Lomnica (ČSD). Běžně rozchodná trať vedle ní však končí před mostem. Vodní jeřáb, který je stále tam a na fotografii není vidět, naznačuje, že zde kdysi jezdily parní lokomotivy**
1 - vlečka* - to není vlečka, ale šturc tratě metrového rozchodu ve stanici Tatranská Lomnica
/ trať měla původně pokračovat do Tatranské Kotliny a končit v Kežmarku (plocha v Tatranské Lomnici byla připravená pro položení třetí koleje)/zdroj: Dejiny Tatranskej elektrickej železnice-Ladislav Szojka-rok vydání neuveden/
2 - Zde nemohl stát nikdy vodní jeřáb, protože společnost neměla v provozu parní lokomotivy a parní vozy
3 - Vodní jeřáb**
Něco jiného je normálněrozchodná trať z Popradu přes Studený potok do Tatranské Lomnice. Ta měla lokomotivní depo s vodním jeřábem a přidělené parní lokomotivy, ale na historických fotografiích této stanice se vodní jeřáb ve šturcu nevyskytuje. Chybou fotografa bylo, že onen domnělý vodní jeřáb nevyfotil, když o něm tvrdí, že tam stál. A co víc na plánu kolejiště je šturc normálněrozchodné tratě posunut blíž k výpravní budově oproti TEŽ, takže se nedal použit ani pulsometr.
Co vedlo fotografa k tomuto tvrzení se už nedozvíme, protože časový rozdíl je 40 let.
Snad slovenští kolegové budou mít více informací než já.
-m-