Stránka 1 z 2

Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: sob 11 čer, 2022 8:29 am
od RadekH0
Ahoj,
zkusím zde nahodit jedno menší téma ohledně pojetí stavby skrytých nádraží.
Při studování jednotlivých plánků a kolejišť jsem narazil na zajímavý koncept vytvoření skrytého nádraží, které je však plně nebo jen částečně viditelné a je do námětu zakomponované tak, aby nijak nerušilo.
U nás jsem se s tím setkal jen asi ve dvou případech. Modulové kolejiště do toho záměrně nepočítám, tam to jinak asi ani nejde.

Máte s tím někdo zkušenost v domácích podmínkách? Co si o tom myslíte?
Díky

1) Klubové kolejiště ŽM Chrudim
TMB_1500.jpg

2) Jeden z Milanových plánků (Moravské Bránice)
Moravske_Branice_Milan-Ferdian.png

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: sob 11 čer, 2022 9:29 am
od Ivan
Já si ještě vzpomněl na jedno z kolejišť hanka61, které se mi konceptem moc líbilo.

odkaz

Bohužel chybí některé příspěvky, hank stránky po pauze obnovoval, princip je však patrný a rozšiřitelný i pro větší kolejiště.

Dále v plánech KOLEJIŠT Milana F. ještě :
I. díl, 24 falešná dvojkolejka (SN formou většího nádraží)
II. díl, 22 adamkovice, kolejiště pana Martinovskeho, v publikaci je i pár fotek z realizace. Krásný námět i realizace.

Záleží na tobě, výhody přiznaneho SN jsou jasné, jen bude provoz trochu méně modelový. Mně se tato možnost však docela líbí, ovšem spíše pro menší kolejiště (viz to hankovo)

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: sob 11 čer, 2022 2:20 pm
od BohousP
http://www.kzmtt.cz/
Kluci v Meziříčí mají "skryťáky" také přístupné, ovšem jen pro obsluhu, nikoliv pro návštěvníky.

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: sob 11 čer, 2022 5:37 pm
od RadekH0
Díky za pěkné příklady :idea:
Téma jsem založil hlavně za účelem rozšíření znalostí. Při brouzdání internetem jsem narazil na v zahraničí zajímavý koncept "patrových kolejišť" (jako má třeba Chameleon), kde se záměrně skrytá nádraží dělají jako viditelná. Při zvažování svého námětu se totiž asi nejvíce bojím mít skryté nádraží pod viditelnou stanicí. Byť mezi nimi může být velký výškový rozdíl, tak schopnost práce pod kolejištěm silně pokulhává :oops:

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: sob 11 čer, 2022 5:41 pm
od Vladimír_B
Ahoj, praktická ukázka http://www.martin_ho.websnadno.cz/

Teoreticky proč by ne? Místo skryťáku můžeš mít klidně koncovou stanici. Smyčka nemusí být u každého skryťáku.
Třeba v Americe mají běžně poličkové patrové kolejiště. Je toho plný YouTube...

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: sob 11 čer, 2022 10:05 pm
od Zlámalík
Já jsem taky zastánce "viditelného skryťáku", ale už jsem to tady hlásil párkrát, plán je udělat ho o něco snížený (- 10 cm?) před kolejištěm, pod odklápěcím pultíkem. Pokud máš místo, je lepší jej přiznat, nakonec může být za stromy jako nějaké další nádraží.

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: ned 12 čer, 2022 10:01 am
od HonzaM
Skryté nádraží pod viditelným bych určitě nedělal. Murphy: pokud se něco může pokazit, pak se to pokazí. Je-li víc možností, pokazí se to, co zpúsobí největší škodu. Už jsem na domácím kolejišti i na modulu musel měnit přestavník. Pokud pod sebou, pak jedině posunuté tak, aby byl k oběma zespodu dobrý přístup.

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: ned 12 čer, 2022 10:20 am
od RadekH0
HonzaM píše:Skryté nádraží pod viditelným bych určitě nedělal. Murphy: pokud se něco může pokazit, pak se to, pokazí. Když se to, pokazí se to, co zpúsobí největší škodu. Už jsem na domácím kolejišti i na modulu musel měnit přestavník. Pokud pod sebou, pak jedině posunuté tak, aby byl k oběma zespodu dobrý přístup.

To je přesně to čeho se chci vyvarovat, proto zjišťuju i jiný možnosti.

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: ned 12 čer, 2022 2:50 pm
od RadekH0
Ještě jsem našel jeden zajímavý příklad:
viewtopic.php?f=1&t=13131&start=135

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: ned 12 čer, 2022 5:09 pm
od milan ferdián
RadekH0 píše:Ještě jsem našel jeden zajímavý příklad:
viewtopic.php?f=1&t=13131&start=135

Návrh podle tohoto prostoru. Dolní pro kapesní kolejiště.
-m-

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: ned 12 čer, 2022 5:40 pm
od RadekH0
Milane smekám, moc pěkný návrhy.
U toho Ledečka byl plánován přístup do SN i ze zadní strany? Přes kulisu by to asi šlo těžko.(?)

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: ned 12 čer, 2022 5:44 pm
od milan ferdián
RadekH0 píše:Milane smekám, moc pěkný návrhy.
U toho Ledečka byl plánován přístup do SN i ze zadní strany? Přes kulisu by to asi šlo těžko.(?)

Díky, to nevím jak autor měl na mysli svůj přístup k SN :?: Někde tu je jeho povídaní a ohledně kulisy, snad přístup shora stačí :wink: .
-m-

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: ned 12 čer, 2022 6:02 pm
od Ivan
RadekH0 píše:Milane smekám, moc pěkný návrhy.
U toho Ledečka byl plánován přístup do SN i ze zadní strany? Přes kulisu by to asi šlo těžko.(?)


Nějaké další info je ve vláknu zde.

ačkoli je ke kulise "jen" cca 50 cm, emůže být moc vysoká, případně kvůli většímu zásahu by mohla být odendavací.

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: ned 12 čer, 2022 6:43 pm
od hank61
Když už jsem zde zmíněný :D Osobně po zkušenostech také preferuji SN nikoliv v podzemí, nýbrž oddělené kulisou různého charakteru. Na internetu je mraky inspirací. SN na mém posledním kolejišti velikosti 0e, které pomalu vzniká má již hotovou přesuvnu (v oranžovém obdélníku), která bude vizuálně oddělená nějakou tovární budovou. Budova bude ze strany přesuvny dutá, a z pohledové strany k ní povede vlečka. Je to jednoduché, funkční a velice dobře přístupné řešení, hodící se zejména pro menší projekty. Více je tu http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=31&t=13827

schéma.jpg

Re: Skryté nádraží jako viditelné?

PříspěvekNapsal: ned 12 čer, 2022 9:35 pm
od HonzaM
U námětu Ledečko je provozně daleko zajímavější nádraží za kulisou, před kulisou vyjede vlak z tunelu, projede nádražím a zmizí v tunelu. Při použitém prostoru by jistě šlo vymyslet provozně zajímavější řešení, umožňující reálný provoz “odněkud někam”. Raději bych ponechal obě nádraží viditelná, umožňující aktivní provoz..