Kancelář a sklad traťmistra Vsetín

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Kancelář a sklad traťmistra Vsetín

Příspěvekod hank » stř 24 lis, 2021 5:05 pm

Kdybyste někdo potřebovali, tak tady
http://www.uschovna.cz/zasilka/SHB6EWL67KB8LEBZ-96Y
jsou kopie výkresu objektu traťmistra ve Vsetíně po rekonstrukci stanice v r. 1928. Budova postavená podle výkresů ČSD ze 20. let minulého století (podobné, ale bez vodárny jsou ve Valašských Kloboukách a v Krasíkově) je zajímavá tím, že je stavebně spojena s vodárnou.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kancelář a sklad traťmistra Vsetín

Příspěvekod Bw_Ig » stř 24 lis, 2021 7:56 pm

Já se přidám, neboť jsem původce otázky.
Se svolením majitele přidám výřez z pohlednice (1937-1939) města Vsetín, výrez právě na tu budovu vodárny a skladu traťmistra.
5_Vsetín_vodarna_vyrez1.jpg

Je k tomu několik otázek.
Prvně - ta vodárna má nádrž jen na 20 m3 vody, ale není známo čerpací zařízení. Takže zásoba vody i čerpání vody jasně svědčí o používání jen malých lokomotiv pro lokálky řady 310.0, 310.1, 422.0, které zde mohly dobírat vodu cca 2 - 3 m3 a to třeba 3 x až 4 x denně.
Proto se ptám zdejších diskutujících jestli nemají plán stanice Vsetín, jak za doby ČSD 1920-1930, tak i před touto časovou osou za doby ÖLEG a KFNB. Tedy plán kde by byla zachycena jak vodárna, tato tak i remíza ÖLEG.
Děkuji.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 213
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: Kancelář a sklad traťmistra Vsetín

Příspěvekod radeksindy » stř 24 lis, 2021 9:17 pm

Proto se ptám zdejších diskutujících jestli nemají plán stanice Vsetín, jak za doby ČSD 1920-1930, tak i před touto časovou osou za doby ÖLEG a KFNB. Tedy plán kde by byla zachycena jak vodárna, tato tak i remíza ÖLEG.


Trpělivost, bude. Protože je trať je poslední kmenou tratí ÖLEG, je na konci seznamu a nyní jedinou tratí, kterou se ještě nepodařilo z vídeňského archivu vylovit. Bohužel ani k ní nalézt správné indexy, ale to se snad časem povede. Vzhledem k aktuální situci v Rakousku to asi jen tak nebude, máme nařízen home office, archivy jsou zavřené. U nás výkresy původního provedení stanic ÖLEG prakticky nejsou, kolaudační nebo TP protokoly také chybí, z toho co jsem viděl a srovnával snad jen částečně pečecká lokálka zasenechala v archivech nejstarší stopy.

Jediné co jsem zatím našel, je zanesení kusu tratě s hranickým zhlavím do katastrální mapy kvůli výkupům pozemků z roku 1886. Je tedy skoro dva roky po zahájení provozu a nemusí to nutně být původní provedení, obzvláště u ÖLEG těch změn bývalo hodně. Remíza tam k nalezení je, vodárna se skladem je ale na druhé straně.

_Vsetin_1886.jpg
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků