Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod mnet33 » sob 20 úno, 2021 7:38 pm

534.1 - nejaký dobový obrázok z prevádzky na ČSD čo v podstate zodpovedá tomu modelu:
534-1b.jpg
mnet33
 
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 31 led, 2019 11:04 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod mnet33 » sob 20 úno, 2021 7:59 pm

A otázna 425.0 / 427.0

hank píše:
425.0: 1973

Uvádím roky vyřazení posledních kusů jednotlivých řad. Ty, které do provozu významněji nezasáhly, jsem vynechal. Ale klidně se zeptej na konkrétní řadu.



hank, prosím, odkiaľ čerpáš info. že 425.0 (neskôr - 427.0) skončila v roku 1973?

Niekto tu tvrdí, že posledné 2 boli vrátené do Poľska v roku 1947:

"Po roce 1945 u nás zůstaly dvě lokomotivy řady 55, které původně patřily PKP (Tp4 - 83 u druhé se původní označení nezjistilo) a ČSD je přeznačily v roce 1946 na řadu 427.0 s inventárními čísly 500 a 501, přesto že byly pro naše tratě těžké. Jejich třínápravové tendry byly přeznačeny na řadu 917.0. Používána byla jen lokomotiva 427.0500 pro posun na Masarykově nádraží v Praze, kde posunovala vozy s uhlím a přetahovala vlaky a lokomotivy mezi hlavním a Masarykovým, nádražím. Na konci roku 1947 byly obě lokomotivy vráceny polským PKP."

http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/400/4270/4270.html
Naposledy upravil mnet33 dne sob 20 úno, 2021 8:01 pm, celkově upraveno 2
mnet33
 
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 31 led, 2019 11:04 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod hank » sob 20 úno, 2021 8:00 pm

425.0 - takže znovu:
Z kořisti po WWI bylo 13x G 8 a 2x (425.010 a 015) G 8.1. G 8 ani G 8.1 ale nevypadaly jako na tvé fotce. G 8 měla na 2. článku za dýmnicí nízký písečník a na 4. článku parní dóm. Obě G 8.1 měly stejnou siluetu jako ty dvě poválečné 427.05 - písečníky na 2. a 4. článku, parní dóm mezi nimi. Na fotkách, které mám, jsou dvoustupňové kompresory (s válci nad sebou) na levé brukně zhruba uprostřed, hned za přestavnou pákou rozvodu, která trčí nad úroveň brukny.

Jestli chceš mít s přestavbou co nejmíň práce, zvol 425.010 nebo 15 a jako základ 427.0500. (No jo, já vlastně nevím, v jaké pracuješ velikosti.)

Pokud je mi známo, provedení G 8.1 ze tvé fotky u ČSD nejezdilo.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod hank » sob 20 úno, 2021 8:02 pm

Ventilovky.
mnet33 píše:534.1 - nejaký dobový obrázok z prevádzky na ČSD čo v podstate zodpovedá tomu modelu


No tak to je právě ta výjimka, většina lokomotiv měla jenom jeden písečník.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod mnet33 » sob 20 úno, 2021 8:13 pm

Ďakujem. A pekne prosím, hank, môžeš sem priložiť tie tvoje fotky tej 427.0 ?
mnet33
 
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 31 led, 2019 11:04 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod hank » sob 20 úno, 2021 8:14 pm

Ventilovky. Muzejní stroj 431.032 odpovídá kořistním 026 - 031, včetně plných kol. (032 má ale přední běhoun paprskový...) Model na tvé fotce má paprsková kola, netvrdím, že žádná kořistní je nemohla dostat, ale nevsadil bych si na to. Lok. až do čísla 025 měly kola paprsková (mám tu i fotku se spřaženými koly paprskovými a běhouny plnými), ale na kotli jeden hranatý hrb, pod kterým se skrýval parní dóm i písečník. Turbodynamo bylo na dýmnici nalevo od komína. Lok. nakoupené pro SŽ za války měly kompresor před vanou nalevo, kořistní napravo. A všechny měly vypouklé dýmniční dveře typu ČSD se středním uzávěrem.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod hank » sob 20 úno, 2021 8:17 pm

mnet33 píše:Ďakujem. A pekne prosím, hank, môžeš sem priložiť tie tvoje fotky tej 427.0 ?

Není nutno. Vypadala úplně stejně jako tvoje fotka modelu 55.3784.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod hank » sob 20 úno, 2021 8:25 pm

mnet33 píše: hank, prosím, odkiaľ čerpáš info. že 425.0 (neskôr - 427.0) skončila v roku 1973?


Aha. Omlouvám se za chybu :oops: , ona skončila v r. 1973, ale u MÁV, odkud se po r. 1945 vrátily na Slovensko jenom dvě a obě byly vyřazeny do r. 1950...

Nikde ale nepíšu, že 425.0 = 427.0. 427.0 byly jiné lokomotivy, byly sem koncem války zavlečeny z Polska a tam se taky ještě ve 40. letech vrátily. Uvedl jsem je jenom kvůli vzhledu shodnému se 425.010 a 015 a proto, že je někdo vyráběl jako model vhodný pro přestavbu na 425.010 nebo 015.

(V původním příspěvku opraveno.)
Naposledy upravil hank dne sob 20 úno, 2021 8:49 pm, celkově upraveno 1
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod hank » sob 20 úno, 2021 8:32 pm

Model H0 534.113 (ROCO 62221) odpovídá nejčastějšímu vzhledu u ČSD. Tvoje fotka je 534.110 od Brawa. Model 431.026 (ROCO 62242) je taky pěkný a řekl bych, že odpovídá skutečnosti.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod mnet33 » sob 20 úno, 2021 8:41 pm

Ďakujem. A v pohode, všetci sa mýlime...

Takže 425.0 ako i 427.0 sa už nehodia do obdobia - ČSD koniec 60. rokov.
mnet33
 
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 31 led, 2019 11:04 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod mnet33 » ned 21 úno, 2021 9:00 am

413.0 (Posledná skončila v 1967) Doplnenie: Niektoré zdroje uvádzajú, že posledná skončila v 1968.

Malo by sa jednať o túto:
413-0-TT-PIKO-47103.jpg
413-0-TT-PIKO-47103.jpg (31.81 KiB) Zobrazeno 3103 krát



(Kto napr. chce mať T478.1 (Bardotku) a vedľa nej prevádzkovať i nejakú parnú (čo je i môj prípad), dá sa asi uvažovať aj o tejto, keďže Bardotky vo veľkom počte nastúpili v 1967, mali teda asi šancu sa stretnúť.)
Naposledy upravil mnet33 dne ned 21 úno, 2021 9:33 am, celkově upraveno 1
mnet33
 
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 31 led, 2019 11:04 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod hank » ned 21 úno, 2021 9:06 am

mnet33 píše:413.0 (Posledná skončila v 1967)

Malo by sa jednať o túto:
413-0-TT-PIKO-47103.jpg



(Kto napr. chce mať T478.1 (Bardotku) a vedľa nej prevádzkovať i nejakú parnú (čo je i môj prípad), dá sa asi uvažovať aj o tejto, keďže Bardotky vo veľkom počte nastúpili v 1967, mali teda asi šancu sa stretnúť.)


Větší šanci na setkání měly berty se 431.0, 555.0/1/3 a 534.1.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod mnet33 » ned 21 úno, 2021 9:23 am

Tu sa píše, celkom dole, že posledná 413.0 bola vyradená dokonca až v roku 1968:

"V roce 1968 byla vyřazena poslední lokomotiva 413.073."

http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/400/4130/4130.html

(Ak je to tak, šanca na stretnutie s Bardotkou sa asi mení na: Takmer istota.)
mnet33
 
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 31 led, 2019 11:04 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod hank » ned 21 úno, 2021 10:10 am

mnet33 píše:Ak je to tak, šanca na stretnutie s Bardotkou sa asi mení na: Takmer istota.


Asi jak kde.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod mnet33 » pon 22 úno, 2021 6:18 pm

555.0 (Posledná skončila v 1973)

BR52

No to už je poriadne veľká mašina. A ešte, pokiaľ viem, ťahávala len nákladné vlaky.

555-0.jpg
555-0.jpg (22.93 KiB) Zobrazeno 2949 krát
mnet33
 
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 31 led, 2019 11:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků