Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod hank » pon 05 dub, 2021 4:30 pm

Bw_Ig: Děkuji, to mě taky mohlo napadnout samotného. Dokonce tu mám i předpis V 101 z r. 1938, jenom mě nenapadlo podívat se do něj... :oops:

Já už jsem to u zkoušek (1986 - 9) díkybohu (nebo bohužel?) nezažil.

Zkratky sacích brzd kkStB tady taky mám, ale stejně si tu džungli nepamatuju a každou chvíli do toho musím koukat. :?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod Bw_Ig » čtv 08 dub, 2021 7:41 pm

Loko 415.0 a tlaková brzda.
Něco jsem dohledal ve svých archivních zdrojích:
MŽ výnos č. 9493-V/5 z 20.3.1933 - Program rozšíření tlakové brzdy na rok 1933.
Zadání výroby součástek a částí tlakové brzdy na vozidla - objednávka pro fy. Bartoš Hedvikov, která mj. dodá:
2 úplné soupravy tlakové brzdy pro 2 lokomotivy řady 415.0 a to s:
levým dvoustupňovým kompresorem rozvodu D, s kondenzačními maznicemi, brzdičem Božič, jedna jímka 2100 x 505 mm, jeden brzdový válec prům 15" s čelní přírubou, dutou pístnicí, zdvih 70/100 mm.
Celkově za cenu 13.250,- Kč za jednu soupravu.
Všechno dodat do 15.4.1933.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod radeksindy » pát 09 dub, 2021 8:04 am

MŽ výnos č. 9493-V/5 z 20.3.1933 - Program rozšíření tlakové brzdy na rok 1933


Psány v programu byly původně 415.002 a 004, ale víme že 002 ji nedostala, takže nakonec to musela být jiná. Mimochodem ředitelství Praha-sever chtělo tyto první dvě 415.0 vybavit tlakovou brzdou už v roce 1930, ale v té době to bylo ještě odmítnuto.
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod Střelec » úte 13 dub, 2021 5:50 pm

Bw_Ig - díky - úžasné informace. Kus z e snímku, co to nastartoval by šel předělat ze starého Trixe - má kulatá dvířka dýmnice, ty jednoznačně identifikované kusy mají podle všeho dvoudílná dvířka jako Kleinbahn. U Trixe by se tudíž musel nově postavit celý předek kotle. Ta krabice na střeše budky byla uzavřená, nebo to byla jen jakási "ohrádka" na válec tlumiče (či tlakovou nádobu)? Zjevně "pohltila" přední větrací nástavbu...
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod Jindřich Bek » úte 13 dub, 2021 7:34 pm

milan ferdián píše:Též historie, notoricky známé foto 415.0 v roce 1944 Ústí nad Labem/autor Milan Pec.
-m-

Milane jedná se o 415.005 nečitelnost čísla je způsobena x-tou reprodukcí originálu. Lité tabule určitě byly odebrány během války u DR. A záhadná bedna už byla identifikována v jiném příspěvku.
Jindřich Bek
 
Příspěvky: 144
Registrován: ned 20 kvě, 2018 7:28 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod hank » úte 13 dub, 2021 9:28 pm

Střelec píše:Ta krabice na střeše budky byla uzavřená, nebo to byla jen jakási "ohrádka" na válec tlumiče (či tlakovou nádobu)? Zjevně "pohltila" přední větrací nástavbu...


Uzavřená, protože měla sloužit jako tlumič toho kraválu, který sací brzda v činnosti vyráběla...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výdrž nemeckých mašín na ČSD

Příspěvekod Bw_Ig » stř 14 dub, 2021 11:18 am

Zrovna nemůžu najít technické výkresy - nebo nákresy, provedení tlumičů sací brzdy v předpisu a techn.zprávách kkStB. Ale vím že to někde bylo. Provedení tlumičů výfuku od ejektoru sací brzdy bylo několik základních typů (zůstaneme u kkStB).
4.65,Hanusovice,personal,1898cb,RJes,600vv.jpg

Princip tlumiče je ale stejný a je jedno jestli je vertikální nebo horizontální, dlouhý, krátků, úzký nebo kónický, krabicovitý, atd.
Mitteilungen 069_vyrez.jpg

Pak se ale odvíjelo několik typů tlumičů které lze označit "DoDo" - dodělej doma. Ty si totiž vyráběly samy loko-dílny nebo správkárny výtopen, když se výstroj sací brzd ydosazovala dodatečně na staré lokomotivy. A je jedno jestli to bylo za doby kkStB nebo ČSD.
CSD_16.15_vytopna,Zvolen_ZdHrdina_IMG_20180123_0084vv.jpg

Zde je dobré znát i časovou osu druhů brzdění vlaků a to od zavedení sací brzdy jednoduché, pak sací brzdy automatické a pak i přechod na tlakovou brzdu. Každé toto údobí má svoje specifika a to i u jednotlivých soukromých drah - společností. To by ale byla na delší povídá.
Tady tři obrázky (více se sem vložit nedá).
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků