Zrovna nemůžu najít technické výkresy - nebo nákresy, provedení tlumičů sací brzdy v předpisu a techn.zprávách kkStB. Ale vím že to někde bylo. Provedení tlumičů výfuku od ejektoru sací brzdy bylo několik základních typů (zůstaneme u kkStB).
Princip tlumiče je ale stejný a je jedno jestli je vertikální nebo horizontální, dlouhý, krátků, úzký nebo kónický, krabicovitý, atd.
Pak se ale odvíjelo několik typů tlumičů které lze označit "DoDo" - dodělej doma. Ty si totiž vyráběly samy loko-dílny nebo správkárny výtopen, když se výstroj sací brzd ydosazovala dodatečně na staré lokomotivy. A je jedno jestli to bylo za doby kkStB nebo ČSD.
Zde je dobré znát i časovou osu druhů brzdění vlaků a to od zavedení sací brzdy jednoduché, pak sací brzdy automatické a pak i přechod na tlakovou brzdu. Každé toto údobí má svoje specifika a to i u jednotlivých soukromých drah - společností. To by ale byla na delší povídá.
Tady tři obrázky (více se sem vložit nedá).