Pavel 152 píše:Přebarvovaly se kola na červeno během období 1939 až 1945? A ihned v roce 45 šly zpět na černo?
Možná tě, kolego, zmátly některé české stroje v barvách DRB s orlem a německou řadou na boudě a s červeným pojezdem, které občas nabízejí výrobci českých předloh, aby zvýšili jejich marketingové šance na německém trhu. To se ale jedná pouze o stroje, které zůstaly, resp. byly předány zpět do výtopen v okresech s více než 50% podílem německy mluvících obyvatel. Tyto okresy byly podle Mnichovské dohody v roce 38 přičleněny k Německu a stroje tudíž přešly pod správu DRB. Ve zbytku republiky, který byl později v roce 39 obsazen německou armádou, se Hitler snažil udržet zdání samostatnosti. Byl tu český prezident, nějaký čas i původní česká vlajka, ale po celý čas protektorátu fungovala samostatná železniční správa BMB-ČMD, která byla nástupnickou organizací ČSD i s většinou jejích předpisů. Ty se sice začaly sjednocovat, ale označení vozidel, až na vlastnickou značku, zůstalo původní z dob předválečné ČSD.
Proto se lze domnívat, že po válce na většině původních vozidel BMB-ČMD zůstával dál pojezd černý a s ním i zásoby černé barvy v dílnách, o kterých psal Radek. Červeně, se od konce 40. let začaly povinně malovat až symboly, které do Česka přinesla zase jiná armáda.
Jestli si chceš hrát s mašinkami s červeným pojezdem, jako třeba já, tak si vyber motiv tratě DRG v předválečném Československu