Krycí návěstidla v dopravnách D3 s vazbou na PZZ

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Krycí návěstidla v dopravnách D3 s vazbou na PZZ

Příspěvekod vojtas » stř 25 lis, 2020 7:45 pm

Já třeba přesně tuhle epochu modeluju :D
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Krycí návěstidla v dopravnách D3 s vazbou na PZZ

Příspěvekod Vladimír_B » stř 25 lis, 2020 10:03 pm

Morris Zapp píše:Rádo stálo. Tohle je tak děsivá ukázka lidové zabezpečovací tvořivosti, že to snad vymodeluju :mrgreen:

Proč? I Vy jistě víte, že tohle nesletoval jen tak někdo ve sklepě. U nás se říkalo kroužek radioamatérů se nudil v garáži u výrobků jisté Plz firmy. A třeba na té bezdružické trati měly být snad i VÚD výstražníky, takže žádný oblíbený second hand*, ale šlo o tovární výrobek (VÚD, AŽD, ESP...) splňující stovky norem a nakonec se k tomu musel vyjádřit i SNB. :D
*Vím o přejezdu, na kterém v 80. letech výstražníky se závorami vzor SSSR nahradily PZM i když už se pomálu 20 let nevyráběly :D takže second hand...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Krycí návěstidla v dopravnách D3 s vazbou na PZZ

Příspěvekod Morris Zapp » sob 28 lis, 2020 10:41 am

Vladimír_B píše:splňující stovky norem
To, že něco splňuje stovky norem, ještě neznamená, že je to dopravně čisté.
Podle mého skromného názoru ranžírky do dopravny D3 prostě nepatří - na druhou stranu chápu autora téhle úpravy: co měl dělat, když potřeboval vyřešit problém.
Ono vůbec automatická PZZ jsou prvek, se kterým se železnice nějak moc nesžila: vezměte si jen komplikace při návratu vlaku z trati, pokud se chce vracet z anulace. Nebo fakt, že automatická PZZ nikdy nedorostla do základního zabezpečováckého principu, že vlak je možno pustit do nějakého oddílu, jenom když je zjištěno, že je oddíl volný (zase: je mi jasné, proč to tak je - čas od času se přece jen objeví požadavek na zjišťování vyklizenosti přejezdu a zastavení vlaku při opaku, pak je vždy nutné vysvětlit nositeli takového požadavku, co by to znamenalo zejména ve vztahu k době uzavření přejezdu...).
vojtas píše:Já třeba přesně tuhle epochu modeluju :D
Každému podle jeho gusta. Já když se chci pokochat současnou železnicí, tak si prostě dojdu na nádraží, nepotřebuju nic modelovat 8)
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Krycí návěstidla v dopravnách D3 s vazbou na PZZ

Příspěvekod hank » sob 28 lis, 2020 10:59 am

Morris Zapp píše:Já když se chci pokochat současnou železnicí, tak si prostě dojdu na nádraží, nepotřebuju nic modelovat 8)


Já bych si jenom dovolil podotknout, že epocha V (kam spadá zavádění většiny popisovaných zařízení) už zhruba 13 let není definována jako současná železnice; za rozhraní epoch V a VI se u nás obvykle považují léta 2007 - 8, kdy se oddělilo ČD Cargo a zároveň reálně začala fungovat SŽDC jako správce dopravní cesty. Pro příslušníky generace Z (narozené po r. 2000) je epocha V, pokud si ji vůbec pamatují, předmětem nejranějších a přiměřeně mlhavých dětských vzpomínek.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6075
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Krycí návěstidla v dopravnách D3 s vazbou na PZZ

Příspěvekod vojtas » sob 28 lis, 2020 1:18 pm

Epocha V už fakt není současná železnice. 810 vyzdobené všemi možnými barevnými proužky, Bixy za zamračenou, mechanická návěstidla, sypaná nástupiště na zarostlých nádražích, výpravčí v každé stanici, to je tedy minimálně tady okolo Prahy už skoro deset let minulost. Já si takhle pamatuju svoje dětství.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Krycí návěstidla v dopravnách D3 s vazbou na PZZ

Příspěvekod JOHNZ » pát 18 pro, 2020 10:37 am

Morris Zapp: Prečo by ranžírky nepatrili na D3? Ranžírka sama o sebe ešte neznamená zabezpečený posun. Sú situácie kedy je nutné dávať fírovi pri posune rôzne informácie, napr. o tom či môže vojsť na přejezd. Niečo podobné je napríklad v Ptení. Tam sa posunuje dosť, je tam přejezd, k nemu je jednak krycie návestidlo pre jazdu vlaku a dvak PSt a keď obsluha vidí/vie, že sa posunujúci diel nevleze, tak z toho PSt zavrie přejezd a aby to nemusela fírovi hovoriť zvlášť, tak je pred přejezdom ešte ranžírka ktorá fírovi povie, že na teda přejezd môže.

A s PZZ sa železnica zžila. Len si treba uvedomiť, že PZZ neslúžia na zabezpečenie jazdy vlakov! Je zrejmé, že nechcete aby vlak išiel cez otvorené priecestie inak než opatrnou jazdou. A zaistenie vyklizenosti přejezdu by aspoň konečne pomohlo tvorbe mimoúrovňových krížení, pretože přejezd čo sa ráno zavre a večer (snáď) otvorí bude vadiť asi všetkým.

hank: Ten Remote (niečo podobné je inak ešte aj v okolí Bečova nad Teplou) je D3 hlavne pre to, čo sa začína diať v okamihu keď sa to zariadenie pokazí. Privolávačku na krycom návestidle nerozsvietite :D
JOHNZ
 
Příspěvky: 140
Registrován: sob 05 led, 2008 9:24 pm

Re: Krycí návěstidla v dopravnách D3 s vazbou na PZZ

Příspěvekod Morris Zapp » sob 19 pro, 2020 11:36 am

JOHNZ píše:A zaistenie vyklizenosti přejezdu by aspoň konečne pomohlo tvorbe mimoúrovňových krížení, pretože přejezd čo sa ráno zavre a večer (snáď) otvorí bude vadiť asi všetkým.
To je fakt výbornej nápad! Buďte si jist, že po aktivaci takového přejezdu si obyvatelstvo do 24 hodin po politické linii vynutí jeho vypnutí a jízdy na Op.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Krycí návěstidla v dopravnách D3 s vazbou na PZZ

Příspěvekod JOHNZ » úte 22 pro, 2020 12:24 am

Morris Zapp píše:To je fakt výbornej nápad! Buďte si jist, že po aktivaci takového přejezdu si obyvatelstvo do 24 hodin po politické linii vynutí jeho vypnutí a jízdy na Op.

A po ďalších 24 hodinách sústavného trúbenia sa zasa radi vrátia k zavretým závorám... Myslel som to samozrejme nadsadene. Ale zdá sa, že kým toto nezačne byť minimálne teoretická alternatíva, priecestí ako Studénka alebo Rájec-Jestřebí sa asi nezbavíme, pretože nič nebude aktívne motivovať samosprávy aby boli prejednávaniu takýchto stavieb aktívne nápomocné...
JOHNZ
 
Příspěvky: 140
Registrován: sob 05 led, 2008 9:24 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků