Stránka 1 z 3

Barevné fotografie řady 555.0, 555.1 a 555.3

PříspěvekNapsal: ned 08 říj, 2006 2:09 pm
od Michal Dalecký
Mate někdo k dispozici barevné fotografie parních lokomotiv 555.0, 555.1 a 555.3? Jde mi hlavně o barevné provedení kol lokomotivy a ozdobných linek. Možno poslat mailem nebo odkaz, kde to najdu. Pokud nic takového není, tak se táži pamětníků: "Mely některé loko 555.1 (včetně tendru) černá kola?". "Bylo černé provedené kol parních lokomotiv řízeno nějakou normou či předpisem?"

PříspěvekNapsal: pon 09 říj, 2006 12:43 pm
od Houmr
Možná napíšu blbost, ale neměla černá barva kol souvislost spíš s válkou.
Kvůli bombardérům "kotlářům" ?

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2006 9:35 am
od Lojza
To byli stíhači, bombardér by lokomotivu netrefil.

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2006 1:02 pm
od Houmr
Tak přesněji. Stíhací bombardéry. Např Tempest, P-47 Thunderbolt.

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2006 3:15 pm
od Michal Dalecký
Lojza píše:To byli stíhači, bombardér by lokomotivu netrefil.
S Houmrem bych se do debaty o letedlech moc nepoustel. Preci jen, je to kitař :D

PříspěvekNapsal: čtv 12 říj, 2006 11:42 am
od Lojza
Stíhači - Mustang, Spitfire, Lightning.......

Re: pro M.Daleckého

PříspěvekNapsal: stř 15 lis, 2006 6:05 pm
od MaHa
Michal Dalecky píše:Mate někdo k dispozici barevné fotografie parních lokomotiv 555.0, 555.1 a 555.3? Jde mi hlavně o barevné provedení kol lokomotivy a ozdobných linek. Možno poslat mailem nebo odkaz, kde to najdu. Pokud nic takového není, tak se táži pamětníků: "Mely některé loko 555.1 (včetně tendru) černá kola?". "Bylo černé provedené kol parních lokomotiv řízeno nějakou normou či předpisem?"

Pokud jsem hovořil na toto téma s jedním z pamětníků, tak za I. rebubliky byla norma na černá dvojkolí(až na některé výjimky) - převzato z Rak.-Uherska. S příchodem Protektorátu se norma barvy kol údajně změnila
(příkaz Němců) - na červenou - červená barva lépe odhalí vady materiálu. Takže pokud se týkalo civilních strojů, tak ty by měly mít kola vždy červená. Jak tomu bylo u vojenských strojů, to už pamětník nevěděl. :|

PříspěvekNapsal: stř 15 lis, 2006 7:52 pm
od dan
Stíhači ano, ale když vyrazili na tvz. rubarb (let nad okupovanou Francii, úkol ničení nahodilých pozemních cílů jako např. vlaky) většinou v počtu 2 strojů. Stíhači přestali stíhat letadla a změnili se na stíhací bombardéry jelikož ničily pozemní cíle. Protože např. spitfire nebyl klasifikován jen jako stíhač ale i jako stíhací bombardér stejně jako huricane, mustang, tempest. Němci ke stejným účelům používali Me Bf 109- E, F, G, nebo FW 190.

Re: pro M.Daleckého

PříspěvekNapsal: čtv 16 lis, 2006 2:32 pm
od Dušan
MaHa píše:
Michal Dalecky píše:Mate někdo k dispozici barevné fotografie parních lokomotiv 555.0, 555.1 a 555.3? Jde mi hlavně o barevné provedení kol lokomotivy a ozdobných linek. Možno poslat mailem nebo odkaz, kde to najdu. Pokud nic takového není, tak se táži pamětníků: "Mely některé loko 555.1 (včetně tendru) černá kola?". "Bylo černé provedené kol parních lokomotiv řízeno nějakou normou či předpisem?"

Pokud jsem hovořil na toto téma s jedním z pamětníků, tak za I. rebubliky byla norma na černá dvojkolí(až na některé výjimky) - převzato z Rak.-Uherska. S příchodem Protektorátu se norma barvy kol údajně změnila
(příkaz Němců) - na červenou - červená barva lépe odhalí vady materiálu. Takže pokud se týkalo civilních strojů, tak ty by měly mít kola vždy červená. Jak tomu bylo u vojenských strojů, to už pamětník nevěděl. :|

V modeláři č. 7 vyšel článek o modelu řady BR 52 v měřítku 1:35. A právě se tam spekuluje o barvě dvojkolí. Podle tohoto článku válečné lokomotivy byly celé tmavé šedé včetně dvojkolí, případně kamuflované lomenými poli zelenošedé a bílé, a červená patří až do poválečného období.

Re: pro Dušana

PříspěvekNapsal: čtv 16 lis, 2006 6:44 pm
od MaHa
Dušan píše:
MaHa píše:
Michal Dalecky píše:Mate někdo k dispozici barevné fotografie parních lokomotiv 555.0, 555.1 a 555.3? Jde mi hlavně o barevné provedení kol lokomotivy a ozdobných linek. Možno poslat mailem nebo odkaz, kde to najdu. Pokud nic takového není, tak se táži pamětníků: "Mely některé loko 555.1 (včetně tendru) černá kola?". "Bylo černé provedené kol parních lokomotiv řízeno nějakou normou či předpisem?"

Pokud jsem hovořil na toto téma s jedním z pamětníků, tak za I. rebubliky byla norma na černá dvojkolí(až na některé výjimky) - převzato z Rak.-Uherska. S příchodem Protektorátu se norma barvy kol údajně změnila
(příkaz Němců) - na červenou - červená barva lépe odhalí vady materiálu. Takže pokud se týkalo civilních strojů, tak ty by měly mít kola vždy červená. Jak tomu bylo u vojenských strojů, to už pamětník nevěděl. :|

V modeláři č. 7 vyšel článek o modelu řady BR 52 v měřítku 1:35. A právě se tam spekuluje o barvě dvojkolí. Podle tohoto článku válečné lokomotivy byly celé tmavé šedé včetně dvojkolí, případně kamuflované lomenými poli zelenošedé a bílé, a červená patří až do poválečného období.


Ve kterém ročníku modeláře :?: V letošním :?:

PříspěvekNapsal: čtv 16 lis, 2006 7:23 pm
od Dušan
Jo, bylo to letos v červenci. Mimochodem pokud jste viděli film Železný dědek, tak tam v jednom záběru jedou dvě spřažené 52 a na tom černobílém materiálu jsou dost světlé. V případě potřeby jsem schopen zjistit víc. Mám to na kazetě.

PříspěvekNapsal: čtv 16 lis, 2006 7:34 pm
od Dušan
Musím ještě dodat, že patina toho modelu je super. No jo španělská škola.

Barva pojezdu 555.1

PříspěvekNapsal: pon 28 kvě, 2007 8:44 am
od Brčál
Přátelé, pokud se pamatuji, tak Němky měly červená kola, dle zvyklostí a předpisu DR. Když byly předány(1959-60) z Tábora do Bulharska, tak jim byly upraveny nátěry dle zvyklostí BDŽ. 555.103/926.1?? , dostala označení 14.33 a existuje fotka , na které má červená kola, čelník a linku ochozu. zelené válce, bok budky a tendru. Střecha má bílý nátěr. Z toho vyvozuji, že tu červenou má ještě od nás. Hezký den.

Dodatek 555.1

PříspěvekNapsal: pon 28 kvě, 2007 6:18 pm
od Brčál
Až vyhrabu tu barevnou fotku, tak dám vědět. Mám taky slíbené obrázky z Budějovic.

PříspěvekNapsal: pát 13 črc, 2007 8:19 pm
od Aleš Filip
Železný dědek se točil tuším 1948(9)?takže to už byla kola téměř s jistotou červená od války a už se to používalo pořád..