od radeksindy » stř 05 srp, 2020 8:09 am
Morris Zapp: Potvrzuji. Teprve se staničními ZZ se objevuje rozdělení na kolejí na ty které se ztratě nedá vjet a na ty které dá. Stavební předpisy v rámci VDEV však připouštěly, že staniční koleje mohou být podle účelu různě "postaveny" - tj. připouštěly různé průjezdné profily, osové vzdálenosti atd.V monarchii se v tomto ohledu zase tak velký rozdíl mezi lokálkou a hlavní tratí v tomto ohledu nedělal. Například předpisy připouštěly osovou vzdálenost na vedlejších tratích jen 3,5 m, ale to se na lokálkách nevyskytovalo. Takže nebyl důvod striktněji rozlišovat koleje, jezdilo se kde bylo volno. Až se stavbou ZZ na hlavních tratích a ve velkých stanicích jim asi došlo, že stavět volno z tratě na kolej u které stojí sklady a skoro pořád nějaké vozy, není nutné ani bezpečné. Hauptgleis a Nebengleis mají v Německu v předpisech ukotveno od roku 1904 a taky předpokládám, že to sem plošně přinesli Němci za války.