Stránka 1 z 1

Ještěrka versus kárka

PříspěvekNapsal: pát 17 dub, 2020 7:01 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
Nevíte někdo jakým způsobem bylo řešeno přidělování manipulačních vozíku ( ještěrky, bulharsky atd.) do stanic? Jestli to třeba řešil nějaký předpis? Říkalo se, že na draze je předpis na všechno. Nebo se to řídilo objemem zboží (spěsnin), uspořádáním nebo typem stanice, typem nástupišť apod.?
Vím, že se to už trochu řešilo v souvislosti se šířkou nástupišť v tématu kolejiště.
Paměť je ošidná a děravá a dnes už v mnohých stanicích není ani pokladní, natož pakr.
Rád bych věděl, zda mohu technikou vybavit připojnou stanici s jednostrannými nástupišti na hl. jednokolejné trati (něco jako Staňkov, Planá u ML, Nepomuk, Písek apod. ..).Kromě velkých stanic si vybavuji jen matně ještěrku ve Zdicích, kde byly jednostranná nástupiště a ještěrka jezdila jen na přechody.

Re: Ještěrka versus kárka

PříspěvekNapsal: pát 17 dub, 2020 2:10 pm
od prcek
Balkancar jsem nekdy v 80. letech videl v Kostelci u Jihlavy - jesnostranna nastupiste + ostrovni pro lokalku do Slavonic. Moc toho nenajezdil, vidal jsem ho jen pod strechou u stare budovy, baliky se resily dvoukolakem.