Výhybková návěstidla, drátovody

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod Trixt » pon 23 lis, 2020 11:33 am

Zdravím, mám malý dotaz. Předpokládám, že i u angličanů se používají závorníky, nebo ne? Pokud ano, nemáte někdo nějaký obrázek uspořádání závorníků u zmíněného angličana?
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod Vaclav86cz » pon 23 lis, 2020 4:00 pm

Trixt píše:Zdravím, mám malý dotaz. Předpokládám, že i u angličanů se používají závorníky, nebo ne? Pokud ano, nemáte někdo nějaký obrázek uspořádání závorníků u zmíněného angličana?

Pokud je v některém z přímých směrů pojížděn větší rychlostí než 40 km/h, tak pak ano. A samozřejmě na každý jazyk jeden.
Pokud ale v jakékoliv kombinaci, nebo pokud přes stanici je rychlost 40 km/h, tak pak není závorníků vůbec třeba.
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod Trixt » úte 24 lis, 2020 9:33 am

Vaclav86cz píše:Pokud je v některém z přímých směrů pojížděn větší rychlostí než 40 km/h, tak pak ano. A samozřejmě na každý jazyk jeden.
Pokud ale v jakékoliv kombinaci, nebo pokud přes stanici je rychlost 40 km/h, tak pak není závorníků vůbec třeba.


Rychlost nechci ve stanici omezovat. Jde mi o výjezd na vedlejší trať ve směru modré šipky přes angličana. Pokud by zde tedy byla povolena vyšší rychlost než 40 km/hod, jak umístit závorníky? Tak, jak je červeně naznačeno v obrázku, nebo jinak? A nebo se na to vykašlat s tím, že výjezd na vedlejší trať bude omezen rychlostí 40 km/hod?

dratovody06.jpg
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod vojtas » úte 24 lis, 2020 10:37 am

Když máš ústředně stavěný ty manipulační koleje, všude ranžírky a rychlostní soustavu, bylo by zvláštní, že by se šetřilo na závornících na jednom amgličanu.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod Trixt » úte 24 lis, 2020 11:15 am

vojtas píše:Když máš ústředně stavěný ty manipulační koleje, všude ranžírky a rychlostní soustavu, bylo by zvláštní, že by se šetřilo na závornících na jednom amgličanu.

A jak by byly správně umístěny závorníky u toho angličana, tak jak je to červeně na obrázku?
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod vojtas » úte 24 lis, 2020 1:05 pm

Mám za to, že angličany se závorníky byly dva v Čelákovicích, ale bohužel nemám fotku, dneska je tam JOPka a úplně jiné kolejiště. Třeba se někdo najde.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod Trixt » úte 24 lis, 2020 3:46 pm

Hledám, hledám, ale není mně moc jasné, jak se závorník u angličana umísťuje. Našel jsem následující obrázky, ale tam asi závorník nebude, že? Opravdu jste nikdo neřešil, jak vypadá angličan, pokud je osazen závormníky?

Obrázek

Obrázek
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod PajaF » úte 24 lis, 2020 6:05 pm

Bud je dej vedle, jako to mas u jednoduchych vyhybek nebo tak, jak to mas nakresleny.
Chybu neudelas.
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod Trixt » úte 24 lis, 2020 6:24 pm

PajaF: Díky. Raději bych je dal vedle, abych nemusel tahat další drátovody. již tak je jich hodně. Myslíš, že mohou být z vnitřní strany?
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod PajaF » úte 24 lis, 2020 7:02 pm

Jedine z vnitrni.
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod Vaclav86cz » úte 08 pro, 2020 8:53 pm

Byl jsem trochu zaneprázdněn.
Jak psal Pavel. Tak bych to asi udělal taky.
Ty obrázky co posíláš jsou pěkné, ale je potřeba rozlišovat ty angličany. Ty naobrázku mají navíc přestavitelnou "srdcovku" respektive vnitřní část křižovatkové vyhybky. Ve skutečnosti vlastně velice těžko seženeš reálný model skutečné křižovatkové vyhybky používané v naších končinách. Takže z toho si není moc radno brát příklad :-)
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod Davca » stř 09 pro, 2020 8:57 pm

Zdravím,
toto bude v čase od 1:00 min. asi moc moderna, co ... ???

https://www.youtube.com/watch?v=I7n65j6WNa4

David
Davca
 
Příspěvky: 268
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod Davca » stř 09 pro, 2020 9:20 pm

Možná ještě toto ... https://davcca.rajce.idnes.cz/Dvojite_vymeny/
Pořízeno ze stanovišť HDV v roce 2008.

David
Davca
 
Příspěvky: 268
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod rawen » sob 25 úno, 2023 8:08 pm

Ahoj,
dovolím si použít vlákno a požádat o radu se zhlavími mé (smyšlené) modulové stanice Plumlov.
Zamýšlím naznačit dálkově stavěné výměny + zámky na ručně stavěných vlečkových výhybkách a v depu (Z) + mechanická skupinová odjezdová návěstidla (N)
Dvě stavědla vzor Sudoměřice (KB model)
Nejprve celková situace:
Plumlov.jpg


Dále moje návrhy zhlaví
zhlaví_1 - x.jpg

zhlaví_2 - x.jpg


Prosím o (konstruktivní) kritiku čehokoliv - od umístění stavědel, umístění návěstidel, přes vedení drátovodů až třeba k otázce "proč to stavím?" :)

Předem díky, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Výhybková návěstidla, drátovody

Příspěvekod Myšpulín » ned 26 úno, 2023 10:58 am

Kritizovat nebudu, nejsem takový znalec. Ale osobně bych obě stavědla umístil více do stanice. To pravé mezi kusou a první výhybku (do místa poblíž srdcovky), to levé opět mezi obě výhybky (co jsou písmena jo ze slova Kolejová). Soudím tak podle umístění tady u nás, ale je možné, že různé dráhy si to dělaly jinak a po svém.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků