Plánky mostů a skladišť

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Plánky mostů a skladišť

Příspěvekod hank » stř 02 zář, 2015 7:23 pm

Aha... to jsem zas něco zasklil... :?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plánky mostů a skladišť

Příspěvekod Janek.KP » stř 02 zář, 2015 7:29 pm

hank píše:Janek.KP: Ach jo, není nad pořádnou identifikaci, když má trať 293 dvě koncové stanice... :roll: To nemůžeš napsat normálně, jestli to jsou Kouty nebo Sobotín?

...sem si říkal, že společně s fotkou to bude k identifikaci stanice dostačující ;)
hank píše: Nebo sem dát pořádnou fotku?

Nemám pořádnou fotku, kdybych měl, tak se takhle blbě nevyptávám. Bývalí zaměstnanci dráhy říkají "no byla to kůlna" - podle knihy Ke 100.výročí trati se píše " ...hned roku 1905 se stavěla rampa pro velkostatek...NAPROTI nádražní budově. Poblíž ní vyrostla rok nato budova kanceláře a skladu traťmistra ( v archivu v Července jsem našel 6H ? ), který se do ní přestěhoval z Loučné..."
Ale žádná zmínka o stavbě vedle WC.
hank píše: Tady z toho nepoznám vůbec nic... Ale jinak má asi Milan pravdu, takových kůlen samo-domo byly u dráhy stovky. Staré traťmistrovské i budovní okrsky sice mívaly všechno řádně zaznamenáno, jenže olomoucké archívní fondy většinou končí v 50. letech, fondy ze zabraného pohraničí mají ve válečném období řádné mezery, a jestli jde fakt o Kouty, tak tam se v souvislosti s výstavbou Dlouhých strání leccos zbouralo i postavilo v 70. - 90. letech a to bohužel v archívu na Července podchyceno nemají.

Stavba není na pohlednicích z roku 1905, ale na http://kontaminace.cenia.cz ( 1953?) už je a zbourána byla někdy mezi 2003-2006.
hank píše:Kouteckou už jsem v archívu měl v ruce, až tam půjdu příště, můžu se podívat znovu...

To bys byl hodný, pokud by ses mi podíval, měl jsem v ruce projektovou dokumentaci ke koutecké dráze a tuhle "kůlnu" jsem tam nenašel / přehlédnul? :(
hank píše: Nicméně když už sis dal tu práci nafotit to, tak jsi to asi měl rovnou i obejít s metrem...

...já to nefotil...ale můžu reklamovat u autora :)

Pokud mi s identifikací stavby pomůžeš ( nebo někdo jiný ), budu rád. Pokud ne, svět se nezboří a její velikost se dá na základě fotomap odhadnout vůči typizovanému WC, které stojí ( ehm stálo ) hned vedle.
Co se týká shánění podkladů pouhých 35 let zpátky- například doteď nevím, jaká krytina byla v 80-letech na koutecké remíze a na skladu traťmistra ( ale dá se předpokládat, že originál už tam nebyla ), tenhle "nesmyslný" detail si už bez fotek nikdo nepamatuje...
Ale i tak děkuji za reakci a pokud pro mne budeš mít ještě nějaké informace, budu za ně moc rád :)
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: Plánky mostů a skladišť

Příspěvekod hank » čtv 03 zář, 2015 3:40 pm

Podívám se.

BTW, předloni jsi sem sám dával odkaz na fotky z povodní v roce 1921, tady

http://mfuhrer.rajce.idnes.cz/Pohlednic ... Desnou.jpg

je koutecká remíza krytá eternitem (nebo břidlicí? ale já to vidím spíš na ten eternit). Proč myslíš, že v 80. letech tam už bylo něco jiného? Eternitové střechy vydrží klidně i 100 let a u předpřevratových ČSD se údržba pozemních staveb - zvlášť na takových kozích drahách - často řešila až ve stadiu havárií...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plánky mostů a skladišť

Příspěvekod hank » čtv 03 zář, 2015 4:11 pm

Naposledy upravil hank dne ned 04 úno, 2018 6:23 pm, celkově upraveno 1
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plánky mostů a skladišť

Příspěvekod milan ferdián » čtv 03 zář, 2015 5:38 pm

Hanku,parádní fotky.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plánky mostů a skladišť

Příspěvekod Janek.KP » čtv 03 zář, 2015 5:46 pm

hank píše:...
je koutecká remíza krytá eternitem (nebo břidlicí? ale já to vidím spíš na ten eternit). Proč myslíš, že v 80. letech tam už bylo něco jiného? Eternitové střechy vydrží klidně i 100 let a u předpřevratových ČSD se údržba pozemních staveb - zvlášť na takových kozích drahách - často řešila až ve stadiu havárií...

Promiň, napsal jsem hloupost - myslel jsem vlnitý eternit x původní eternit.
Skladiště 353 H už v té době vlnitý eternit má a vypadá to, že výpravní budova už má oplechovanou střechu. Mohu jen spekulovat, že třeba eternit, co zbyl ze skladiště a výpravní budovy použili na "neidentifikovatelnou" kůlnu, opravu kůlny pro údržbu dráhy a remízu.

P.S.
Díky za fotky, taky jsem je před rokem našel - a na netu jich ještě pár je :) ale kůlna ne :(
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: Plánky mostů a skladišť

Příspěvekod milan ferdián » sob 05 zář, 2015 8:25 am

Díky starému Železničáři a Petrspk,který jej nascenoval strašně dávno,můžeme se ještě prohlédnout původní vzhled stanice.Nalevo lze vidět inkriminovanou kůlnu.
Přílohy
733625.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků