Stránka 1 z 1

Historický oplenový vůz - r.1883

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2019 10:10 pm
od UncleFardy
Oplenovy_BEB_2700mm.jpg


Výroba Ringhoffer před rokem 1883 údajně

Z fotky nejde moc poznat, jestli má vůz úzkou plošinu a širší rozpětí oplenu, zdá se mi že ano...

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2019 10:41 pm
od radeksindy
Vůz 2530 je z roku 1883. Ložná plocha měla šířku 2,02m, celý spodek v nejširším místě 2,2 m, oplen měl 2,7 m, tedy znatelně širší. Vyráběly se v nezměněné podobě od roku 1883 do roku 1894, ale od roku 1910 do 1912 byly výrazně přestavěny a zmizely z parku BEB.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2019 10:56 pm
od UncleFardy
V seznamu vozů ČSD 1927 jsou vozy Ol 9-12600 až 609, rozvor 2700 mm, ložná šířka 2,02 m, ložná váha 11300 kg, ložná délka 4,5 m. Máme rozkreslený vůz těchto parametrů k vyřezání dílů laserem podle výkresu dost strohého na údaje. Je možné využít té fotky, opravit podle ní detaily a udělat si sérii těch vozů s uvedenými čísly? Jedno je v seznamu vynechané, ale tak při troše kompromisu :D, ať jich je deset... ?

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2019 11:00 pm
od UncleFardy
Tím "je možné" myslím to, jestli tímto postupem vznikne věrný model?

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2019 11:49 pm
od radeksindy
Nevznikne, protože je to jiná konstrukce z roku 1870. Původně byl zřejmě celý rám kromě podélníků dřevěný, později se zřejmě doplnily čelníky z U-profilů a zbytek zůstal ve dřevě. Ani oplen nebyl kovový, ale dřevěný, nahoře obitý a vybavený hřeby.

To platí prakticky pro všechny vozy s rozvory 2,5-2,7 m. Jedinou novější konstrukcí jsou vozy BNB 139. voz.sk. u ČSD označené 9-11864 a další, které jsou z let 1888 až 1898 a s největší pravděpodobností už byly celokovové. Ale jak přesně vypadaly nevím.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 17 led, 2019 8:05 am
od milan ferdián
Nechci se ztrapnit,takový odborník jako radeksindy nejsem,ale co tento oplenový vůz?
Milan

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 17 led, 2019 11:49 am
od UncleFardy
Ten vůz Jd (později Ot) mám v plánu poté, co budu mít dvojkolí s kratší oskou, tj. ne klasických 18.5 mm ale méně.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 17 led, 2019 12:18 pm
od UncleFardy
Koukal jsem do seznamu na vozy 9-11864, ale jsou tam jen Ol 9-11684 a více (5 ks, 1927). Rozměry stejné, jen šířka podlahy 2,6 m, ložná váha nižší 10 tun. Škoda, máme to připravené na vyřezání a následné sestavení, zatím jsem to neudělal, protože z výkresu není zřejmá šířka podlahy (jestli úzká kolem 2 m nebo širší kolem 2,6 - 2,7 m) a netuším, kam výkres zařadit a vypátrat z toho případná čísla. Večer ten výkres oskenuju. No, výkres, moc údajů v něm není a listové pružiny jsou nakresleny jako lomené trojúhelníky....

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 17 led, 2019 4:33 pm
od radeksindy
Milan: To už jsou nové vozy stavěné pro ČSD, řada Ot. Právě pod jejich dojmem vzniká občas dojem, že všechny opleňáky byly takto krátké, ale opak je pravdou.

Fardy: Pardon, překlep jde sluetčně o 9-11684 až 700.

A ještě k trati. U ČSD byl na trati zpočátku povolen nápravový tlak 15 t, teprve po drobných upravách svršku bylo od roku 1928 povoleno zvýšení na 15,5 t, jak už padlo výše.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 17 led, 2019 8:38 pm
od UncleFardy
Tohle jsem měl na mysli, moc se z toho vyčíst nedá, nicméně jsem si to zkusil napasovat na rozměry vozů ze seznamu 1927 a když byla zveřejněna ta fotka, tak jsem skoro zajásal. No vše je jinak....
Oplenovy_Rozvor-2700mm.pdf
(216.11 KiB) 264 krát