Stránka 1 z 2

Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 1:01 pm
od Zippich
Nevíte někdo, jak vypadalo kolejiště ve stanici Machnín na trati Liberec-Zittau před snesením, nebo kde je o tom možno něco najít? Díky...

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 4:13 pm
od milan ferdián
Historické pohlednice Machnína jsou zablokované.Zde máš náčrtek.Nejedná se především o stanici,ale nákladiště se za-
stávkou.Měla dvě koleje,jedna dopravní,druhá manipulační a směrem k viaduktu byla chráněna odvratnou výhybkou.Moji domněnku potvrzuje i známý historik a znalec této oblasti Z.Šindlauer na své mapě.Když tak se jej pokus zeptat.Já jsem těžil ze zdroje LMS a z publikace "Česká nádraží"/III.díl/část první (výkres staniční budovy 1940).
Milan

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 4:29 pm
od Jarda H.
Když tam vidím ty města Reichenberg a Žitavu :lol: zkusil si dát do vyhledávače nějaké ty výrazy v němčině ?! Třeba by to něco vyhodilo ....

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 5:13 pm
od milan ferdián
Dodatek,nákladiště se zastávkou bylo kryto krycími světelnými návěstidly.Píše se i o hlásce.Stav rok 1989.
Milan

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 5:48 pm
od hank
Machnín - německy Machendorf. Celá trať Žitava - Liberec patřila celou dobu až do r. 1945 Německu. Stanice to byla až do 60. let, pak nákladiště, do r. 1995 hláska.

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 5:48 pm
od hank
milan ferdián píše:Já jsem těžil ze zdroje LMS...


Co to je LMS?

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 6:03 pm
od milan ferdián
hank píše:
milan ferdián píše:Já jsem těžil ze zdroje LMS...

Co to je LMS?

Letecké měřící snímky
hank píše:Machnín - německy Machendorf. Celá trať Žitava - Liberec patřila celou dobu až do r. 1945 Německu. Stanice to byla až do 60. let, pak nákladiště, do r. 1995 hláska.

Nejsem znalec,ale dost pochybuji,že to byla stanice.LMS dokazuje jen dvě koleje,ale část kolejiště je hodně ve stínu.
Nákladiště se probíralo i na k-reportu 2015.Z.Š. je jiného názoru,píše o nákladišti se zastávkou.
Milan

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 7:17 pm
od hank
milan ferdián píše:Nejsem znalec,ale dost pochybuji,že to byla stanice. LMS dokazuje jen dvě koleje,ale část kolejiště je hodně ve stínu. Nákladiště se probíralo i na k-reportu 2015.Z.Š. je jiného názoru,píše o nákladišti se zastávkou.


Tentýž Z.Š. uvádí ve své publikaci o severočeské transversále, že do 60. let to byla stanice.

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: stř 17 dub, 2019 6:37 am
od milan ferdián
Že by si protiřečil ? Přít se nebudu.Tu druhou knihu nemám.
Milan

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: stř 17 dub, 2019 7:38 am
od tomkanka
Machnín byl stanicí do 30.11.1945, od té doby nákladiště-zastávka se stanovištěm závoráře. V roce 1962 je již zároveň uváděn jako hláska, v sedmdesátých letech byla oddílová (plnila zároveň funkci krycích) mechanická návěstidla německého typu nahrazena trojsvětlovými AŽD 71.
Ve vší úctě k Z.Š. také dost pochybuji, že by to do r. 1960 byla stanice. :wink:

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: stř 17 dub, 2019 2:38 pm
od Morris Zapp
Epocha II dokázala za stanici považovat i to, co je pro nás dnes jednoznačně zastávkou s nákladištěm. Viz např. v brožurce o místní dráze Kutná Hora - Zruč přetištěnou stížnost na obtížné křižování v Červených Janovicích, jsou-li zároveň přistaveny nákladní vozy k ložné manipulaci.

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: čtv 18 dub, 2019 7:33 pm
od hank
V e-mailové schránce mi přistály sice nepříliš kvalitní, ale přece jen fotky plánů nákladiště se zastávkou Machnín. Bohužel z nich není jasné, ze které doby pocházejí; odhaduji 50. nebo 60. léta. Uložil jsem to sem:
https://uloz.to/!5kfpXwjp8ITY/machnin-zip

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: sob 20 dub, 2019 8:18 pm
od Zippich
Děkuji. Takže ideální námět pro domácí kolejiště zobrazující předválečnou stanici v ČSR, po které lze bez rozpaků prohánět německé druhoepochální páry. Zbývá jen odstranit jmenovaný problém s omezením křižovaní, když jsou vozy u skladiště. Spravila by to sice výhybka navíc, ale stanice by pozbyla autentičnosti. Nevíte, pánové, jak vypadala kolejiště v Bílém Kostele a Chotyni?

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: úte 23 dub, 2019 7:26 am
od tomkanka
Podle tabulky výhybek vpravo nahoře se jedná o stav po roce 1970, vzhledem k mechanickému návěstidlu od Chrastavy ovšem ještě před osazením trojsvětlových návěstidel AŽD - čili maximálně do roku 1981. Nákladiště Bílý Kostel mělo po jedné manipulační koleji z obou stran hlavní koleje, kolej blíž k budově vedla ke skladišti a volné skládce, ne nejvzdálenější (třetí) koleji se nakládalo dřevo. Výhybky a výkolejky byly ruční se zámky, návěstidla jednoramenná německého typu. V Chotyni vedla jedna kolej kolem skladiště, z ní odbočovala ještě kusá (šturc byl před skladištěm) k volné skládce. První výhybka od Chrastavy s přilehlou výkolejkou byla závorovaná, druhá do šturcu bez zabezpečení a výhybka s výkolejkou na hrádecké straně měly zámky. Krycí návěstidla (opět německého typu) se spolu se závorníky obsluhovala ze stavědlového přístroje v budce na nástupišti, které bylo umístěno mimo kolejiště nákladiště na hrádecké straně. Ještě pro úplnost - mezi Bílým Kostelem a Chotyní byla ještě hláska Dolní Suchá - stavební buňka, 2x dvojsvětlové návěstidlo AŽD 71 s předvěstí.

Re: Stanice Machnín u Liberce

PříspěvekNapsal: úte 23 dub, 2019 7:56 am
od Zippich
Zajímavé. Milane Ferdiáne, byl bys ochoten poslat mi zmíněný výkres staniční budovy Machnína ze 40. let? Knížku Česká nádrží nemám...