Na první pohled by se mohlo zdát, že různá akumulátorová posunovadla na vlečkách, v Čechii oblíbená obzvláště v průmyslu stavebních hmot, jsou módou až v posledních letech. Avšak následující příspěvek z časopisu Modell Eisenbahner, číslo 7, ročník 1986, mě vyvedl z omylu.
Článeček je krátký, takže se sem vejde celý i s výkresem.
To, co vypadá spíš jako zahradní bouda na kolečkách, je skutečně provozuschopná normálně rozchodná akumulátorová lokomotiva z vlečky n. p. Továrna na výrobu strojních lepenek, Porstendorf (tehdy kraj Jena, dnes spolková země Durynsko), NDR (dnes SRN). (BTW, fabrika existuje a vyrábí dodnes a její výrobky se dovážejí i do ČR.) Lokomotiva měla na vlečce č. 2, jmenovala se Carl a přechod na koleje DR neměla povolen. Dvě 40voltové baterky jí při hmotnosti 4150 kg dávaly výkon 4,2 KW a max. rychlost 10 km/h. V článku se bohužel neuvádí nic o dalších náležitostech jako jsou např. brzdy. Autorovi článku se nepodařilo zjistit její původ ani rok výroby, ale podle některých indicií se domníval, že mohla pocházet ze 30. let. V době psaní článku byla zřejmě ještě v provozu.
Dávám to sem hlavně proto, aby bylo vidět, že i některé "freelance" modely nemusejí být úplně nereálné. A třeba to někoho bude inspirovat.