Stránka 1 z 1

Vůz Ca

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2018 5:09 pm
od skalamep
Mohl by někdo prosím poradit, kde hledat nějakě podklady a fotografie tohoto vozu Ca? Je to stavebnice p. Murase, viz foto. Stačí odkaz na knihu nebo článek apod. Díky.

Re: Vůz Ca

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2018 6:09 pm
od greenery
Zrovna včera jsem si všiml že vychází Osobní vozy ČSD 1918-39
http://pragomodel.cz/liter.htm
Nic ale o knize nevím, je to pro mě překvapení. Jestli tam budou i vozy starší.... a co vlastně kniha obsahuje.

Re: Vůz Ca

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2018 6:29 pm
od hank
Já bych začal tady
http://www.parostroj.net/katalog/ov/cla ... _1909.php3

kde zároveň zjistíš, že na tom odlitku jsou nesprávné větráky. Na rakouské provedení patří ty "barokní", tj. klenuté dvoudílné, na provedení ČSD buď ty starorakouské, později (řekněme od 2. poloviny 20. let) typizované proudnicové větrače LP. Většině vozů bylo při opravách měněno i členění oplechování, takže větrače LP a jiné oplechování patří víceméně k sobě. Jsem si ale na 100% jistý, že tyto jednoduché sklápěcí větráky na 4nápravové vozy tohoto typu (vč. jiného uspořádání tříd) nepatří.

Ten článek na Parostroji navazuje na článek téhož autora z bývalého časopisu Železnice, který vycházel v 1. polovině 90. let jako pohrobek předpřevratového Železničáře. Bohužel nevím, ve kterém ročníku a čísle, ale třeba mě někdo doplní.

Re: Vůz Ca

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2018 7:51 pm
od radeksindy
hank:
Jedná se o vůz Ca vozové skupiny Ia a větráky jsou správně. Na přelomu let 1900/1901 vyrobila Kopřivnice 20 ks těchto vozů s čísly 10301 až 10315 a 10351 až 10355, po roce 1913 dostaly čísla Ca 37-109 až 37-128. Kromě dvou kusů přešly všechny k ČSD (zbylé po jednom k PKP a JDŽ) a u ČSD obdržely čísla 4-5510 až 28.

Re: Vůz Ca

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2018 8:45 am
od radeksindy
Chvilku mi trvalo, než jsem to našel

Ne_203a.jpg


výrobní fotografie Ca 10353, bohužel nepříliš kvalitní. Další fotografii Ca 10303 lze nalézt v knize v knize Österreichische Personenwaggons od půanů Rabl, Stockklausner, stejná je i v knize die kkStB Reisezugwagen od Hermanna Helese. Tam lze najít i skicu. Problém je, že původní mustery pro odlévání vznikly rozřezáním a znovusložením modelů Liliput vozů řady Be a Ce se 7m rozvorem. Tyto vozy měly okna široká 620 mm, ale vozy Ca 700 mm. V H0 je to 1 mm a je to na voze v porovnání s fotografií vidět.

Re: Vůz Ca

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2018 8:50 am
od jihous
Nebudu střílet vedle, když řeknu, že určitě prohledat časopisy Železnice, tam bylo pojednání i plánek. Já mohu hledat ale až o Vánocích.

Re: Vůz Ca

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2018 9:10 am
od skalamep
Děkuji za fotografii i další info o voze. Dost mi to pomůže.
Ty okna nemá smysl řešit, je to kompromis, který lze skousnout, také by se obtížněji řešilo orámované zasklení oken, takhle lze použít seriové díly. Na novou knihu o vozech se těším. Do Železnice se v knihovně podívám a najdu si to.

Re: Vůz Ca

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2018 9:31 am
od milan ferdián
Něco vám posílá manžel.V případě v zájmu většího rozlišení mi zde napište a bude vám na jmenovaný email odesláno.
V.F.

Re: Vůz Ca

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2018 9:32 am
od milan ferdián
II.část.V.F.

Re: Vůz Ca

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2018 10:23 am
od radeksindy
MilanF: To jsou právě úplně jiné vozy, se kterými to hank zaměnil.

skalamep: Samozřejmě má každý svoji hranici kompromisů, jenom jsem si na to dovolil upozornit.

Re: Vůz Ca

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2018 3:17 pm
od hank
radeksindy píše:MilanF: To jsou právě úplně jiné vozy, se kterými to hank zaměnil.


Děkuji za uvedení na pravou míru. Přesně tenhle článek jsem měl na mysli.

Re: Vůz Ca

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2018 8:25 pm
od jihous
Je úžasný jak je rychlá odezva dalších lidí, já bych to našel až o Vánocích.