Stránka 1 z 1
ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
úte 06 lis, 2018 7:59 am
od Kajinek11
I když mě to překvapilo, ale nenašel jsem žádné vlákno které by se tomu věnovalo. A věřím, že všichni co staví kolejiště toto musí řešit.
Zde pár odkazů:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDele ... 4%9Bstidlohttp://provoz.szdc.cz/Portal/Show.aspx?oid=917446
Re: ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
úte 06 lis, 2018 8:03 am
od sidlo
Vhodnější výraz je Návěstidlo.
Re: ŽELEZNIČNÍ návěstidla - značky - epocha IV.
Napsal:
úte 06 lis, 2018 9:03 am
od Kajinek11
A hned mám tedy 2 dotazy:
1. Pokud je stanice kryta vjezdovým návěstidlem, tak už se nijak neznačí? (jako například zastávka)
2. Před hlavním vjezdovým návěstidle mají být upozorňovadla.
http://www.atecheb.cz/upoz_vzdal_str.htmavšak na trati dle tohoto článku:
http://www.chocen-litomysl.cz/pochuzka- ... sle-2.htmlupozorňovadla před hl. návěstidlem nejsou. Je možné, že to dříve nebylo?
Re: ŽELEZNIČNÍ návěstidla - značky - epocha IV.
Napsal:
úte 06 lis, 2018 9:50 am
od BohousP
Ano, upozorňovadla jsou novější záležitost (znalci možná doplní o rok ...). Kdysi byly jen před předvěstmi.
Nějaké počtení a odkazy najdeš i zde:
http://www.masinky.info/2011/06/modelov ... avestidla/
Re: ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
úte 06 lis, 2018 1:45 pm
od hank
Vzdálenostní upozorňovadla před hlavními návěstidly byla zavedena nejpozději novým návěstním předpisem D1 v r. 1987, ale neručím za přesnost, protože předcházející návěstní předpis platil už od r. 1962 a za těch 25 let byl x-krát doplněn, takže mi to mohlo uniknout.
Re: ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
úte 06 lis, 2018 6:55 pm
od Kajinek11
Ok, pokud tedy chci cca rok 1978- 1982, tak to budu mít bez nich? Ušetřím za práci
Děkuji za odpovědi a odkazy!
Re: ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
úte 06 lis, 2018 7:00 pm
od hank
Kajinek11 píše:Ok, pokud tedy chci cca rok 1978- 1982, tak to budu mít bez nich? Ušetřím za práci
Děkuji za odpovědi a odkazy!
Zeptal jsem se i na K-reportu, ale ani tamní experti si nejsou jistí. Myslím si však, že pro přelom 70. a 80. let neuděláš chybu, když je vynecháš. Což ± odpovídá i mým vzpomínkám, i když, jak je všeobecně známo, paměť je zrádná mrcha a nelze se na ni moc spoléhat...
Nicméně na jejich neexistenci v uvedeném období bych si skoro vsadil.
Re: ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
úte 06 lis, 2018 8:52 pm
od sidlo
Návěst 1144. Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu se umisťuje před hlavní návěstidlo (nejčastěji vjezdové) pouze v případech nedostatečných rozhledových poměrů.
Pokud tedy prohlásíte na modelovém kolejišti rozhledové poměry za dostatečné, tak vzdálenostní upozorňovadla k hlavnímu návěstidlu umisťovat nemusíte.
Re: ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
úte 06 lis, 2018 9:24 pm
od hank
sidlo píše:Návěst 1144. Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu se umisťuje před hlavní návěstidlo (nejčastěji vjezdové) pouze v případech nedostatečných rozhledových poměrů.
Pokud tedy prohlásíte na modelovém kolejišti rozhledové poměry za dostatečné, tak vzdálenostní upozorňovadla k hlavnímu návěstidlu umisťovat nemusíte.
Tak tohle je zrovna diskutabilní. Vím o místech v přímé trati, kde jsou klacky vidět 2 km daleko, a stejně tam upozorňovadla jsou. Ledaže by se počítalo s mlhou.
Re: ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
úte 06 lis, 2018 9:42 pm
od sidlo
Přesně tak, někde blízko je řeka nebo mokrá louka a je tam častý výskyt mlhy.
Re: ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
stř 07 lis, 2018 7:49 am
od look23
sidlo píše:Návěst 1144. Vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu se umisťuje před hlavní návěstidlo (nejčastěji vjezdové) pouze v případech nedostatečných rozhledových poměrů.
Pokud tedy prohlásíte na modelovém kolejišti rozhledové poměry za dostatečné, tak vzdálenostní upozorňovadla k hlavnímu návěstidlu umisťovat nemusíte.
Na Vysočině (trať Kutná Hora - Brno) byly a možná ještě jsou u návěstidel autobloků neb tam jsou špatné rozhledové poměry - mlhy, oblouky.
Re: ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
stř 07 lis, 2018 9:59 am
od zdenek
Zaváděcí list č. 12/84-SZ na upozorňovadla byl vydán 1.11.1984. To znamená, že ještě před tímto datumem už někde byly namontovány a zkoušely se. Takže reálně bych první osazování v síti ČSD viděl někdy po roce 1980.
V zaváděcím listu jsou upozorňovadla podivuhodně nazvána "Souprava orientačních upozorňovadel", slangově se pak říkalo mlhovky, právě kvůli prvotnímu užívání v oblastech s častým výskytem mlhy. Později se začaly dávat před všechna vjezdová návěstidla a to v podstatě povinně, což souviselo s nepoužíváním náhradního červeného světla na vjezdových návěstidlech u nových RZZ. Tato praxe zůstala dodnes a to i na elektronických stavědlech. U autobloků záleží na viditelnosti oddílových návěstidel, ale i u nich byla tendence zpočátku dávat upozorňovadla téměř všude, což v některých oblastech republiky přetrvává dodnes. Ale jsou samozřejmě i místa, kde jsou návěstidla autobloků vidět dobře a údržba nechce udržovat zbytečnou věc v kolejišti, takže když to jde, tak se upozorňovadla u oddílových návěstidel nedávají. Záleží to hodně na lidech v komisi pro situování návěstidel a u oddílových návěstidel autobloku není jednoznačná odpověď kdy ano a kdy ne.
Jinak se návěst "vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu" používá téměř výhradně se světelnými návěstidly AŽD 70. S návěstidly vzor SSSR nebo AŽD 65 jsem to viděl asi ve dvou případech a to ještě až po roce 2000.
Re: ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
stř 07 lis, 2018 11:58 am
od hank
zdenek: Děkuji, konečně fundované sdělení. Dáš mi souhlas, abych to ocitoval na K-reportu?
Re: ŽELEZNIČNÍ ZNAČKY
Napsal:
stř 07 lis, 2018 3:57 pm
od zdenek
Jistě,souhlasím.