Re: Sunuté vlaky
Napsal: ned 11 bře, 2018 3:06 pm
Nákladišť a vleček odbočujících z širé trati, k jejichž obsluze bylo třeba vlak sunout, bylo mraky, takže zde se nejedná zas až o takové rarity.
Já bych doplnil příklady sunutí Os resp. Sv vlaků, které končily nebo začínaly v zastávce. Např. Zruč n. S. - Zruč n. S. zast., Vysoké Mýto - Vysoké Mýto město, ale třeba i Davle - Petrov-Pikovice, apod. Dále sunutí nákladních vlaků mezi jednotlivými částmi uzlů, např. Česká Lípa - Česká Lípa město. Mezi kuriozity patřily např. přestavovací vlaky Mníšek u Liberce - Liberec, sunuté z důvody obsluhy nz Stráž nad Nisou. Dále tzv. "zaměstnanecké vlaky" ve vršovickém ranžíru určené pro rozvoz zaměstnanců na jednotlivá stanoviště. Ty byly sunuté zpět od St.1 do osobního nádraží.
Na závěr bych připomenul ze současnosti sunutí souprav v úseku Vršovice - hlavní nádraží na/od rychlíky směr České Budějovice přes Zdice, a to z důvodu usnadnění provozní situace na hlaváku (tyto vlaky jezdí do šturcu). A úplně na závěr ještě poznámka, že omezení rychlosti sunutých vlaků na 30km/h platí dodnes.
Já bych doplnil příklady sunutí Os resp. Sv vlaků, které končily nebo začínaly v zastávce. Např. Zruč n. S. - Zruč n. S. zast., Vysoké Mýto - Vysoké Mýto město, ale třeba i Davle - Petrov-Pikovice, apod. Dále sunutí nákladních vlaků mezi jednotlivými částmi uzlů, např. Česká Lípa - Česká Lípa město. Mezi kuriozity patřily např. přestavovací vlaky Mníšek u Liberce - Liberec, sunuté z důvody obsluhy nz Stráž nad Nisou. Dále tzv. "zaměstnanecké vlaky" ve vršovickém ranžíru určené pro rozvoz zaměstnanců na jednotlivá stanoviště. Ty byly sunuté zpět od St.1 do osobního nádraží.
Na závěr bych připomenul ze současnosti sunutí souprav v úseku Vršovice - hlavní nádraží na/od rychlíky směr České Budějovice přes Zdice, a to z důvodu usnadnění provozní situace na hlaváku (tyto vlaky jezdí do šturcu). A úplně na závěr ještě poznámka, že omezení rychlosti sunutých vlaků na 30km/h platí dodnes.