Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: stř 02 čer, 2010 7:24 pm
od MirekTT
Tak teď ti nevím. Upřimně se mi to už v hlavě míchá po dvaadvaceti letech. Vím jen, že se to zvedalo celý, ale s těmi podvozky už si tak jistej nejsem. V tom budeš asi mít pravdu.

PříspěvekNapsal: stř 02 čer, 2010 7:38 pm
od TTmili
No jak jsem psal, panťák jsem na kousky vživotě neviděl, věděl bych co a jak u dieselů a nebo střídavých elektrik, zbytek ale ani ranu. Ovšem pravdou je že ve veškerý dokumentaci se píše podélně položený motor který přes kardan a nápravové převodovky žene celý povozek.

PříspěvekNapsal: stř 02 čer, 2010 8:30 pm
od MirekTT
Díš pravdu
Obrázek

Re:

PříspěvekNapsal: stř 16 čer, 2010 12:10 pm
od MirekTT
TTmili píše:....věděl bych co a jak u dieselů....

Pokud jsme načnuli ty podvozky pod nadpisem Depa, nedokážu si vybavit u brejlovce na vyvázáném podvozku, ani rámu tzv. otočný čep podvozku. Vím, že to nemělo ani žádný oj, táhlo, ani nic podobného. Podezřívám starší typy brejlovců z vahadly (kterým zde říkáte závěsky), že právě a pouze ty sloužily nejen k vyrovnávání stranového náklonu skříně, ale i k celkovému přenosu tažné síly z rámu na podvozek. Ale moc se mi to nezdá. To by znamenalo u novějších gumokovových závěsů asi nějakou inovaci. Mám jen okno v paměti a otočný čep to mělo? Nebo je to jinak?

Re: Depa

PříspěvekNapsal: stř 16 čer, 2010 12:19 pm
od TTmili
Všechny kývačky z ČKD přenášejí síly pomocí čepu který je zapuštěň v rámu loko. Když je podvozek vyvázaný tak ten čep vypadá jako kužel na kterém je ještě navíc obyčejný válec, bohužel fotku jsem nikde nenašel a líp to asi nepopíši. Od Hektorů až po Kyklopa to tak bylo na všech mašinách co měli kývačky (včetně šestinápravových). Závěsky, vahadla, pryžkové sloupky i ploché torny byli využity pouze k vyrovnávání zmíněného stranového náklonu, a s trochou nadsázky jako sekundární vypružení.

Re: Depa

PříspěvekNapsal: sob 16 úno, 2019 2:01 pm
od milan ferdián
Čím více se dostávám k materiálům o lokomotivních depech,tím více žasnu nad jednoduchosti kolejových schém.Například L.D. Hanušovice,jen dvě koleje pro příjezd/výjezd,tak akorát a to ještě jedna část přes točnu,ale když jsem viděl jak jsou napojeny koleje pro vozy s uhlím :o ,úvratí přes točnu :!: .
L.D.Choceň jen dvě koleje.
Suchá rotunda o šesti stáních,točna,555.0 na popelové jámě,sklad uhlí,první odvratová výhybka,druhá výhybka pro druhou kolej na točnu,ale ta sloužila jen pro přistavení vozů s uhlím,výhybka do stanice.
N.Jičín,mimo remízy pro parní lokomotivy,ještě garáž pro osobní motoráky.
Český Těšín,strojová kolej napojena přímo do dopravní koleji,točna,remíza.
Co na to říct :o :o :o :o :o :o .
Milan

Re: Depa

PříspěvekNapsal: sob 16 úno, 2019 3:11 pm
od hank
milan ferdián píše:Co na to říct.


Neříkej nic a drž se předloh... :lol: Kdyby ti nestačily, mám v archlívu tzv. Korbelovy samizdaty, dokumentující některé zrušené výtopny a depa; a kromě toho i nějaké starší PPŘ vleček, protože od rozdělení dráhy jsou ČD i Cargo ve vztahu k SŽDC vlečkaři a pracoviště lokomotivního hospodářství, ať už se u dopravců jmenují jakkoli, tak pokud mají vlastní koleje, mají statut vleček a dopravci se SŽDC uzavírají řádné vlečkové smlouvy. To samozřejmě platí pro všechny, kdo tohle čtou. Jestli o něco z uvedeného máte zájem, napište SZ, pošlu. (Snad jenom podotknu, že Cargo je od určité doby vůči outsiderům tajemné jak hrad v Karpatech, takže ty PPŘ, které se mi podařilo získat, se týkají jen ČD... :evil: )

Re: Depa

PříspěvekNapsal: sob 16 úno, 2019 3:21 pm
od hank
milan ferdián píše:...mimo remízy pro parní lokomotivy,ještě garáž pro osobní motoráky...Milan


Takových případů bylo u ČSD ha'voll, a většinu se od 30. let remízy pro motoráky přistavovaly ke stávajícím parním remízám, i když ne vždy:
Přístavby: Lochovice, Mirošov...
Samostatné motorové remízy v místech, kde už dříve byly remízy parní: Zásmuky, Jemnice, Polička...
Nově vystavěná budova rozdělená rovnou na dvě části: Cukmantl/Zlaté Hory.
Často se taky dvoukolejné remízy rozdělovaly podélnou přepážkou a jedna kolej sloužila motorákům, nebo se v místech, kde byly dvě parní remízy vybudované původně dvěma různými společnostmi, jedna vyhradila pro motorovou trakci.