Re: Normálie StEG
Napsal:
stř 10 kvě, 2017 12:16 pm
od hank
Pokud jde o obecné normálie StEG, tak něco je i v olomouckém archívu - patřily pod něj trati Olomouc - Zábřeh - Č. Třebová, Červenka - Litovel cukrovar (dnešní dopravna Litovel) a Rudoltice - Lanškroun, což jsou všechno úseky kdysi patřící StEGu. Pro stavbu lokálkových budov jako je ta ve Velvarech by to mělo stačit a myslím, že jsem balík těchto podkladů už někomu dával. Totéž platí např. pro budovy na transversále Brno - Trenč. Teplá, Střelice - Okříšky a Studenec - Velké Meziříčí. A jsou tam i úplné perly - např. bývalá budova tehdejšího nákladiště v Moravičanech, jejíž normálie byla použita i na vlárské dráze, např. v Bohuslavicích u Kyjova nebo v Horném Srní.
Nicméně pro budovy z úseků Střelice - Hrušovany (a taky Choceň - Meziměstí, což je totéž) je to asi nepoužitelné. Dá se k tomu ale dostat všelijakými oklikami - k mání jsou jako podklad použitelné např. dobré papírové modely staničních budov Police nad Metují a Střelice, skladiště a vodárny v Polici. Brněnští moduláři mají podklady ke staré budově v Rakšicích. A možná by se našlo i leccos dalšího.
Pokud jde o archívy, kromě uvedených by ještě asi stály za prozkoumání (bohužel asi nezpracované a běžně nepřístupné) archívy některých organizačních složek dnešní SŽDC (např. Veselí nad Moravou nebo Znojmo, kde kdysi býval budovní odbor). A k bývalému ŘSD Hradec Králové, pod které patřívala meziměstská větev StEG, určitě leccos bude v archívech ČD v Praze.
Re: Normálie StEG
Napsal:
stř 10 kvě, 2017 3:35 pm
od Bw_Ig
ad. hnk - V MZA fond H685 (seznam jsem vám posílal) jsou materiály k Stegu - ale k nim se nedostanete:
třeba ukázka:
ka 1833-1 stanice Třebíč
č. 1 stanice Třebíč – polohopis stanice (stavební plány, normálie, projekty, dokumentace: výpravní budova, přístavby, skladiště, nakládací rampa, nástupištní krytá veranda, strážní domek, sesýpky uhlí, 1886-1938 + stanice Stařeč: stavební plány, budovy, skladiště, vodárna, výtopna, 1870-1918);
č. 2 zastávka Třebíč-Borovina – polohopis zastávky (stavební plány, normálie, projekty, dokumentace: nákladiště, strážní domek, soukromé skladiště, vlečka, nástupiště, 1886-1918);
ka 1834-2 stanice Krahulov, Jihlava město
č. 3 stanice Krahulov – polohopis stanice-výhybny (stavební plány, normálie, projekty, dokumentace: výpravní budova, přístavby, skladiště, nakládací rampa, 1886-1918);
č. 4 stavební plány-normálie tratě StEG Zastávka – Okříšky a Brno - Zastávka (stavební plány, normálie, projekty, dokumentace: výpravní budovy, přístavby, skladiště, nakládací rampy, nástupiště, strážní domky, sesýpky uhlí, hospodářské budovy a přístavby, rozmístění návěstních budek, polohy stanic, záchodky, 1867-1886-1918)
Popisné listy budov stanice Stařeč za rok 1872; Popisné listy budov tratě Střelice – Zastávka – Oslavany za rok 1879;
***
ka 1837-5 stanice Okříšky, Zastávka, profily tratě
č.j. 360-III-1922 Byty pro zaměstnance dráhy v Okříškách a zvětšení čekárny a restaurace (celková problematika bytů ve stanici Okříšky a zařízení stanice pro železničáře, 1918-1922);
č. 12 Výškový a podélný profil tratě Studenec – Velké Meziříčí (1886);
č. 13 Výškový a podélný profil tratě Zastávka – Okříšky (1886, 1898);
Situační plány tratě Střelice – Okříšky, Zastávka – Oslavany a Studenec – Vel.Meziříčí (1886-1918); Podélný profil tratě Studenec – Velké Meziříčí; Podélný profil tratě Zastávka u Brna – Okříšky (1890-1914);
Návrhy na rozšíření stanice Krahulov (1936) a Náměšť nad Oslavou (1936);
č. 30 Stanice Jihlava hl.n. – prodloužení nákladiště a skladiště (1870);
č. 31 stanice Zastávka u Brna – polohopis stanice (stavební plány, normálie, projekty, dokumentace: výpravní budova, skladiště, rampy, vodárna, výtopna, vlečky, budovy, kolejiště, plány, 1869-1918);
č. 34 Nákres stanic na trati Střelice – Okříšky (1874-1918);
č. 35 Protokol pochůzky projektu stavby 2.koleje Moravské Budějovice – Stařeč 21. 12. 1907;
ka 1838-6 stanice Studenec, Náměšť n.Osl., Vladislav
č. 37 Stanice Studenec – polohopis stanice (stavební plány, normálie, projekty, dokumentace: výpravní budova, záchodky, vodárna, rampa, skladiště, strážní domky, chlévy, farma, 1886-1918);
č. 36 Stanice Náměšť nad Oslavou – polohopis stanice (stavební plány, normálie, projekty, dokumentace: výpravní budova, záchodky, rampa, skladiště, kolejiště, strážní domky, přístavby, 1884-1941);
č. 38 Stanice Vladislav – polohopis stanice (stavební plány, normálie, projekty, dokumentace: výpravní budova, záchodky, rampa, staniční budova, vodárna, zvětšení vodárny a čerpací stanice, rozšíření překladiště, skladiště, kolejiště, strážní domky, vodárna, přístavby, 1886-1918);
č. 39 Plány stanice na trati Střelice – Okříšky (1945-1952);
č. 40 Podélný profil tratě Zastávka u Brna – Zbýšov (1874);
ka 1839-7 polohopis stanic Střelice - Okříšky
Polohopisné plány stanic úseku Zastávka u Brna – Zbýšov (1896-1918): stanice Zbýšov (výpravní budova, skladiště, rampa, nákladiště, strážní domky, vedlejší budovy, přístavby, 1895-1918);
Polohopisné plány stanic úseku Střelice – Okříšky (1896-1886-1918): Rosice u Brna (výpravní budova, skladiště, rampa, nákladiště, strážní domky, vedlejší budovy, přístavby, 1891-1918), Okříšky (výpravní budova, skladiště, rampa, nákladiště, strážní domky, vedlejší budovy, přístavby, vodárna, překladiště, točna, skládka uhlí, 1886-1918), Tetčice (výpravní budova, skladiště, rampa, nákladiště, strážní domky, vedlejší budovy, přístavby, 1869-1874-1918), Kralice (výpravní budova, skladiště, rampa, nákladiště, strážní domky, vedlejší budovy, přístavby, 1886-1918), Rapotice (výpravní budova, skladiště, rampa, nákladiště, strážní domky, vedlejší budovy, přístavby, 1886-1918);
ka 1840-8 stanice Zastávka u Brna (1869-1925)
Polohopisné plány stanice Zastávka u Brna a okolní vlečky (1869-1888-1918): sousední stavby ve stanici (budovy, skladiště, vlečky, doly, hutě, 1870-1918), kolejové mostní váhy (1886-1918), nákladní skladiště s rampou (1890-1918), hospodářské dvorky a přístavby (1886-1918), obytné budovy pro zaměstnance dráhy (normálie StEG typ č. VII, 1876-1918), budovy záchodků (1886-1918), sklepy (1886-1918), strážní domky (1886-1918), lokomotivní remíza a obvod výtopny (stavba remízy, zvětšení remízy, přístavba dílen, úpravy objektu, 1886-1918), točna pro lokomotivy (1886-1918), skládka uhlí (1886-1918), budova prádelny a pekárny (1886), návěstní zařízení stanice (1873-1918), vodárna a zásobování vodou s rozvodem vody v kolejišti (budova vodárny, čerpací stanice, studna, rozvody vody, popis vodárny, nádrže, jeřáby, potrubí, 1869-1886-1918), kasárna pro personál (1886), přijímací budova stanice (1869-1886-1918),
ka 1841-9 stanice, profily, trať Břeclav – Hrušovany - Znojmo
Zastávka u Brna Projektová dokumentace silnice k nádraží v Zastávce (1948);
Plánování stavby sídliště na pozemcích dráhy v Zastávce (1951);
Situační zakreslení tratě v terénu dráhy StEG: Střelice – Zastávka – Okříšky, Studenec – Velké Meziříčí, Zastávka – Zbýšov (1892);
Výškový profil tratě StEG: Střelice – Zastávka – Okříšky, Studenec – Velké Meziříčí (1898);
Polohopisné nákresy stanic a služeben: trať Břeclav – Hrušovany – Znojmo, Hrušovany n.j. – Střelice (1918-1951): Poštovná (1927-1946), Hodonice (1911-1948), Sedlec u Mikulova (1918-1946), Mikulov (1948), Březí (1927-1948);
Nákresy stanic a služeben tratě: Střelice – Hrušovany n. Jevišovkou (1945-1952), Dolní Kounice – Oslavany (1945-1952);
Rekreační objekt ČSD Réna u Ivančic (celková dokumentace změny stavby a opravy rekreačního objektu, 1969-1989);
Re: Normálie StEG
Napsal:
čtv 11 kvě, 2017 2:17 pm
od Bw_Ig
Ale jó - zkuste to.
Fond H685 je inventarizovaný (mou osobou, asi před 8 lety), byl převezen do "červeného baráku" uložen a uzamčen. Podle bývalé ředitelky, která jej nechtěla zveřejnit kvůli zvýšenému zájmu badatelů o toto téma, raději jí stačili jen důchodci studující generalogii.
Inventární seznam jsem vypracoval, mám doma schovaný (má tři díly, celkem 2304 kartonů, nepočítány složky-slohy formátu A1 s výkresovými plány), neboť v badatelně vám řeknou že neexistuje. Tak zkuste žádost přímo na vedoucího badatelny a správce fondů "H" že z fondu H685 chcete kartony č. 1833, 1834, 1837, 1838, 1839, 1840, 1841. A stále tu žádost opakujte a opakujte a opakujte, a pak možná vám je předloží.
Jen upozornuji, že to nejsou obyčejné kartony - krabice A4 jako obvykle, ale skládal jsem to do krabic formátu A3 - tedy velké.
Po zvolení nového ředitele MZA se situace v badatelně dost změnila, takže by byla určitá lepší přístupnost archivářek k badatelům z hospodářských fondů.
Ono se to z H685 moc nechce předkládat, ono by se prozradilo v jakém stavu to je dnes uložené, v jakých podmínkách je s tímto důležitým železničním fondem nakládáno, což je dost velký - horší rozdíl od původního uložení v depozitu Třebíč.