Dostal jsem dotaz, kde původně remíza stála. Sice jinde v tomto vlákně píšu, že na dnešní koleji č. 5, ale pro ty, komu to nic neříká, je tu aktuální situace dopravny D3 Staré Město pod Sněžníkem.
Dávám to sem i proto, že dopravna má sympaticky krátké dopravní koleje (1. kolej 70 m, 3. kolej 100 m, tj. jde o jednu z nejkratších normálně rozchodných dopraven v síti SŽDC), což by někoho mohlo inspirovat...
Ještě k tomu dodám, že osobní dopravu dnes (a vlastně nepřetržitě už od r. 1978) zajišťuje obligátní šukafón (předtím M 131.1, ještě dřív M 120.4, občas zaskakovaly i M 262.0/M 262.1/830/831) a nákladní dopravu - dnes je v podstatě 100% přepravy tvořeno dřívím - některá olomoucká "špagetka" řady 731, za niž občas zaskakuje všudypřítomná 742 (předtím tyto výkony spolu s Pv vlaky do jindřichovské papírny - kde je jí konec - dělaly hanušovické zálohy 720/T 435.0, ještě předtím 354.1 ve smíšených vlacích). Dříví se nakládá na kolejích 1a a 2a, u koleje 1a je rampa a u 2a zpevněná plocha, přičemž obojí je propojeno čelní rampou přes oba šturcy. Viz třeba tady:
http://www.vlaky.net/upload/galeria/002354/034561.jpgStaniční budova byla podle normálie 15/H kkStB (výkres mám, kdyby někdo potřeboval...), ale loni (2016) při velké obnově trati byla její kdysi obytná část zbořena kvůli značné zchátralosti a v provozu zůstalo jen zrekonstruované podélné služební křídlo v délce "na 4 okna". (Nemáte někdo aktuální fotky? Já jsem našel jen tuhle jednu:
https://igx.4sqi.net/img/general/width9 ... 6AN34A.jpg).
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.