Stránka 1 z 1

Vhodné vozne pre prestavbu stare Piko, Schicht H0

PříspěvekNapsal: pon 20 bře, 2017 6:57 pm
od A2C
Mám otázku na problematiky znalejších.
Ostalo mi z pôvodnej zbierky pár vozňov staré Piko a Schicht a vzhľadom k tomu že pochybujem že vozne Belgických, Holandských či Západo Nemeckých dráh sa k nám dostali, rád by som sa spýtal či sa dajú prestriekať a preznačiť na niečo naše.
O kotloch viem, vozne MÁV si ponechám v pôvodnom stave.
Jedná sa mi hlavne o osobné vozne a uhláky, prípadne aj Zetky
Ďakujem za každú radu.
http://a2c.rajce.idnes.cz/Aktualna_zbie ... h_vagonov/

Re: Vhodné vozne pre prestavbu stare Piko, Schicht H0

PříspěvekNapsal: pon 20 bře, 2017 7:16 pm
od sidlo
Pokud si dobře vzpomínám, tak ve IV. epoše u nás byly k vidění nákladní vozy z celé Evropy, včetně zmiňovaných DB, B, NS, ...

Re: Vhodné vozne pre prestavbu stare Piko, Schicht H0

PříspěvekNapsal: úte 21 bře, 2017 7:53 am
od A2C
Ďakujem :) zaujímavá informáciia a pohybovali sa tu aj v epoche III?

Re: Vhodné vozne pre prestavbu stare Piko, Schicht H0

PříspěvekNapsal: úte 21 bře, 2017 9:05 am
od JanoH0e
A2C píše:Ďakujem :) zaujímavá informáciia a pohybovali sa tu aj v epoche III?


Áno, dokonca aj v epoche 2, 1 a 1a :D . V podstate nákladne vozne môžeš používať skoro všetkých euroázijských sprav (aj Turecko). Výnimka je Írsko, Portugalsko a možno sa niečo ešte nájde.

Re: Vhodné vozne pre prestavbu stare Piko, Schicht H0

PříspěvekNapsal: úte 21 bře, 2017 9:11 am
od hank
A2C píše:Ďakujem :) zaujímavá informáciia a pohybovali sa tu aj v epoche III?


Ano, i když jich nebylo zdaleka tolik jako vozů OPW. Síť ČSD mívala vždy velký význam pro evropský tranzit hlavně ve směru sever - jih. Nejvíc je bylo vidět na dnešních tranzitních koridorech, v přechodových stanicích a také na tratích, ke kterým byly připojeny vlečky zpracovatelských podniků s obchodními partnery v západní Evropě.

Pár příkladů: Slezské (=polské a československé) uhlí, koks a hutní polotovary do Rakouska a Itálie, německé ocelové trubky do zemí střední a jihovýchodní Evropy budujících produktovody, živý polský dobytek do Rakouska a Itálie, baltské a severomořské ryby do střední a jižní Evropy, balkánské ovoce a zelenina do střední a severní Evropy, vývoz, dovoz i tranzit některých chemikálií všemi směry, vývoz československého dřeva do Německa, Rakouska a Itálie atd. Ucelených vlaků sice tehdy nebývalo tolik jako dnes, ale většina uvedených přeprav v nich probíhala, často ve vlacích evropské sítě TEEM, tj. mezinárodních nákladních expresů - u nás typicky chladicí vozy z Balkánu a Maďarska na sever a severozápad i opačně.

Jen pozor na značení, 12místné mezinárodní označení nákladních vozů se začalo zavádět po r. 1966, zhruba do r. 1970 bylo vidět i vozy označené postaru, i když vozy v režimu mezinárodní přepravy dostávaly nová čísla přednostně.

Re: Vhodné vozne pre prestavbu stare Piko, Schicht H0

PříspěvekNapsal: úte 21 bře, 2017 9:20 am
od hank
JanoH0e píše:
A2C píše:Ďakujem :) zaujímavá informáciia a pohybovali sa tu aj v epoche III?


Áno, dokonca aj v epoche 2, 1 a 1a :D . V podstate nákladne vozne môžeš používať skoro všetkých euroázijských sprav (aj Turecko). Výnimka je Írsko, Portugalsko a možno sa niečo ešte nájde.


K těm výjimkám patřilo i Španělsko, které tehdy normálně rozchodné tratě ještě nemělo, a Albánie, jejíž síť na evropské železnice až do 80. let nenavazovala. Na druhé straně jsem tu viděl v 60. a 70. letech i vozy z Iráku a Sýrie. A samozřejmě sovětské širokorozchodné vozy převázané na normálně rozchodné podvozky.